Režie:
Takaši JamazakiScénář:
Takaši JamazakiKamera:
Kózó ŠibasakiHudba:
Naoki SatóHrají:
Rjúnosuke Kamiki, Minami Hamabe, Júki Jamada, Munetaka Aoki, Hidetaka Jošioka, Sakura Andó, Kuranosuke Sasaki, Mió Tanaka, Júja Endó, Kisuke Iida (více)Obsahy(1)
Příběh filmu se odehrává v období po druhé světové válce, kdy je Japonsko na dně svých sil. Jenomže z jaderného spadu Hirošimy a Nagasaki povstává velké monstrum jménem Godzilla, která zaútočí pár týdnů po skončení války a dostane Japonsko ješte do větších problémů. Podaří se zničeným lidem přežít... natož se bránit? (HanzoBureshi)
Videa (12)
Recenze (242)
Přesně tohle chci od značky Godzilla. Vypadá to výborně, epická míra destrukce i sám nasraný nukleární dinosaur, ale funguje také osobní drama a ta hlubší rovina: japonský trauma z druhý světový a něco jako vykoupení za krutě sebevražedný přístup ke svý vlastní populaci ve válce. Což prostě nedodá i sebelepší americká produkce... ()
Návrat ke kořenům monstra, které vyrostlo z traumatické viny, pocitu selhání a nástupu atomového věku, který Japonsko pocítilo na svém těle jako žádný jiný národ. Jamazaki a spol. natočili organické spojení poválečného rodinného dramatu a Čelistí na steroidech, které omezený budget používají chytře a esteticky úsporně. I když limity cítíte, nakonec jsou vždy ve službách celku, který je komorní i epický zároveň. Je to ten typ blockbusteru, o který se pokoušel Gareth Edwards - akorát nezatížený kompromisy a tlakem studia. Je to skličující a povznášející, naivní i dojemné. Všechno, co od blockbusteru žádám! ()
Poddaní císaře Naruhita už se zjevně nedokázali déle dívat na to, jak jim holyúdská dekademence bezostyšně kurví jejich ochranou kaidžuznámku, když z apriori neseroucích se a agresivních megapotvor dělá přítulné a hravé domácí mazlíčky a BíeFeFka a málem i prcaly amerických přerostlých o-pičáků. Tudíž prostě odečetli od Godzilly celou jednu porci zdegenerovaného patosu a konzumně komerční retardace a učinili ji opět velkou. Velkou agresivní sviní, která lidstvo ani trochu nemiluje, a už vůbec nechrání, obří primáty neprcá a jejím jediným cílem a smyslem života je zašlápnout co nejvíce ječivě zdrhajících Džaponců a rozjebat jim co nejvíce měst. V poválečné depresi chudákům šikmookým ani nemá kdo pomoci, tudíž musí zoufale zorganizovat Občanské sdružení pro potírání zmutovaných ještěrek, aby jim ten zkurvysaurus nerozkopal celé Honšú. A tak to má být! Prostě vkusně vyseknutá poklona a uctivý návrat ke gumovým a špagátovým kořenům z 50. let minulého století, tentokrát ovšem s povedenými moderními triky a téměř zcela prostý obvyklého ťamanského čurákování i urputného přehrávání. ()
Kým Hollywood iba raz natočil Godzillu v nejakom inom, ako kaiju štýle ( 2014 ), Japanese sa o to pokúša už po niekoľký krát. Dávno sú preč časy filmov hlavne z éry Shōwa, kde sa to v posledných častiach chovalo skôr ako groteska, než čistokrvný kaiju spektákel. Naposledy ( ak nepočítame anime báchorky ) si tu s chvostom zamávala Gojira v SHIN GODZILLA, filme ktorý nešiel vydláždenou cestou a podobne je to aj v tomto prípade. MINUS ONE je na míle vzdialený hollywoodskemu mainstreamu, plného trikov a tvorov. Je to proste príbeh s presahom, kde sa nanešťastie do toho všetkého zavŕtala prerastená jašterica. Trikovo vzhľadom k rozpočtu až výnimočné a držím krajine Vychádzajúceho Slnka palce, aby v tomto trende neprestávala. ()
Komorní a ponurý příběh o vyrovnávání s vlastním selháním, stavění se vlastnímu strachu a pochopením toho, co znamená převzít zodpovědnost. Godzilla hraje skoro druhé housle. Za mě nejlepší zpracování od roku 1954. U Vrány jsem psal, že v dnešní době nejde natočit čistokrevný příběh bez všudypřítomné ideologie. Spletl jsem se. Pan Jamazaki to dokázal a napsal výborný příběh. ()
Galerie (23)
Zajímavosti (25)
- V závěrečné bitvě, kdy Godzilla je v oceánu na nejhlubším místě zálivu, stojí po pás ve vodě, jako by stála na dně. To nebylo vysvětleno a působí to divně, když je pod ní 1 500 metrů. (Ace.A.T.L.)
- Replika letadla J7W Shinden byla po skončení natáčení vystavena v Tachiarai Peace Memorial Museum v roce 2022, ale až do uvedení filmu nebylo odhaleno, že za její konstrukci je zodpovědná společnost Toho. (HanzoBureshi)
- Film se nepromítal v Číně kvůli nepřátelství mezi oběma národy (Čína, Japonsko) a také poválečnému prostředí filmu. (HanzoBureshi)
Reklama