Režie:
Pascal PlanteScénář:
Pascal PlanteKamera:
Vincent BironHudba:
Dominique PlanteHrají:
Juliette Gariépy, Laurie Babin, Maxwell McCabe-Lokos, Charlotte Aubin, Guy Thauvette, Frédérick De Grandpré, Sebastien Beaulac, Pierre Chagnon (více)Obsahy(1)
Přišel den, na který Kelly-Anne čekala. Začíná soudní proces s Ludovicem Chevalierem, obviněným z brutálních vražd tří nezletilých dívek. Na rozdíl od většiny lidí nachází Kelly-Anne v muži fascinaci, stává se jím posedlou a nevynechá jediné soudní slyšení v naději, že jí věnuje aspoň jeden pohled. Hranice mezi realitou a fantazií se ale ztenčuje, až Kelly-Anne přestává být jen pasivní pozorovatelkou. Pascal Plante se opět zajímá o ženskou subjektivitu, tentokrát však přichází s artovým thrillerem o nebezpečné přitažlivosti zla. Hra s viděným a skrytým, explicitním i tušeným přitom ústí až ve fyzický divácký zážitek. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (1)
Recenze (52)
Neskutečně vymazlená záležitost, která má takové audiovizuální koule, že by neudělala příliš ostudy ani Davidu Fincherovi. Pascal Plante rozvíjí ve svých Red Rooms koncept silného a zároveň notně temného ženského charakteru, který může působit z morálního hlediska vcelku rozporuplným dojmem, nicméně na druhou stranu je naprosto nosný a zásadní pro celé vyprávění. Hlavní postava Kelly-Anne se do určité míry stává hlavním hybatelem děje neplánovaně a její postupné noření do stále větších odporností je skvěle podané a především výtečně vygradované. Žádné šokující explicitní záběry tu nečekejte, na druhou stranu se připravte na pořádně temnou emocionální podívanou, která dovede obratně střídat polohy a prakticky neustále omračovat svým technickým zpracováním. [85%] [MFFKV 2023] ()
Niekde na pomedzí pokusu o artový film a o Béčkový thriller. Red Rooms je síce dobre natočený, ale v priebehu stopáže dá prísľub zaujímavejšieho filmu, než divák nakoniec dostane. Rozpracuje totiž množstvo tém - od úvodného 20 minútového prejavu prokurátora na súde a zahájenia prípadu vrážd troch dievčat, aby sa následne mohol dlhú dobu venovať podivného vzťahu hlavnej hrdiny, dark webu, snuff videám a nejasným motiváciam hlavnej hrdinky. Oceňujem síce nejednoznačnosť celého diania a fakt, že množstvo vecí film necháva na divákovu interpretáciu a často aj fantáziu, ale čo z toho, keď Red Rooms vo výsledku nepovie nič zaujímavé a všetky jeho témy, vrátane v úvode načrtnutého súdneho procesu, pominú úplne do prázdna. Nakoniec tak ani intenzívny thriller, ani poriadna artová podivnosť, ani súdna dráma. Iba prapodivný mix, u ktorého som mal pocit, že sa režisér nevedel rozhodnúť čo chce vlastne natočiť, i keď režíjne schopnosti sa mu rozhodne uprieť nedajú. CELKOVO: 6/10 ()
Random výpisky na téma dark net, groupies a sérioví vrazi nesoudně smíchané s prvoplánovým motivem "navenek krásné, ale uvnitř zrůdné modelky, která žije v klinicky čistém bytě s AI, co vypráví vtipy". Film, který hloubkovou psychologii zaměňuje za vnějškové efekty, nechtěně přitakává bulvární fascinaci násilím a vhled do patologického světa za eklektické střídání témat, o kterých nevypovídá lautr nic. Prázdné gesto, horor leda vacui. ()
Velmi originální, intenzivní film, který vás zadupe do země, přestože v něm nic brutálního neuvidíte (slovo "neuvidíte" podtrhuji). Zpočátku až dokumentárně vyhlížející soudní drama vygraduje do neuvěřitelně silného zla a teroru (psychického). Jednohvězdičkových názorů si nevšímejte, očividně jsou v menšině a navíc mimo. Než začnete psát něco o modelce hackerce, tak si uvědomte, že hlavní "hrdinka" není žádná hackerka, jen umí dobře googlovat (pardon, duckduckgovat), ani geniální pokerová hráčka, počítač jí ukazuje pravděpodobnost výhry a v závěru měla prostě kliku._______ Nejlepším důkazem toho, o jak dobrý film jde, je umístění v první desítce divácké ceny, kde se většinou umisťují jen nekonfliktní feel good filmy. ()
Znepokojivý, temný, silný, napínavý a až ten úplný konec mě nechal vydechnout.. Pocitově pro mě dost náročný, místy husí kůže, tu a tam se mi obracel žaludek, přesto jsem pořád byla napnutá jak struna a chtěla vědět, co zamýšlí hlavní postava.. Ta malá poblázněná mě příliš nezaujala, čišela z ní naivita a to mi nepřipadalo až tak zajímavé, herecky ovšem velmi dobré.. Každopádně tohle stojí za zastavení.. ()
Galerie (14)
Zajímavosti (4)
- „Red rooms“ jsou fiktivní webové (TOR) stránky, které údajně hostují živé přenosy krutého a násilného zacházení s lidmi za účelem zábavy nebo voyeurismu. Naleznout je lze pouze na deep webu a mezi podobnými undergroundovými komunitami. Je důležité si uvědomit, že existuje mnoho kontroverzí ohledně existence reálných „red rooms“ a jejich existence se považuje za urban mýtus. Nicméně nelze s jistou říci, zda neexistuji. (Kailo)
- Na haveibeenpwned.com je sice možné zjistit, jestli z nějakého emailu unikly údaje, ale Kelly-Anne (Juliette Gariépy) na něm používá i možnosti, které ve skutečnosti nemá. (cooldo)
- Režiséra Pascala Planta zaujaly fanynky sériových vrahů, které se zčistajasna objeví u každého sériového vraha, který se dostane do zpráv, a fandí mu při soudních procesech. Zajímalo ho, co jsou tito lidé zač, ale protože zkoumal kybernetické zločiny, rozhodl se do svého thrilleru promítnout technologický aspekt naší společnosti, čímž z hlavního hrdiny udělal velmi moderního psychopata. (Kailo)
Reklama