Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Brilantní pistolník Sabata (Lee Van Cleef) musí překazit plány hodnostářů z Daugherty, kteří chtějí za ukradené armádní peníze koupit cenné pozemky. Je jisté, že kečup poteče proudem... První příběh o Sabatovi, málomluvném, vždy připraveném a lehce šíleném postrachu „italského Divokého západu“, je úvodem do samostatné kapitoly spaghetti-westernu. Ve snímku sice záhadného hrdinu hraje velká hvězda žánru Lee Van Cleef, ale režisér a spoluautor scénáře Gianfranco Parolini vytvořil oproti Leoneho filmům spíše salónní western kombinovaný s bondovkou. Film je plný bizarních postav s podivuhodnými metodami boje, exotickými zbraněmi a nadupaný akčními scénami včetně salt a přemetů. Vše se nese v odlehčeném tónu, což podporuje extravagantně barevná výprava a soundtracková všehochuť sahající od popu přes mexické kytary až po zlověstné varhany. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (43)

Lacike 

všechny recenze uživatele

Vydarený western so svižným tempom a množstvom kvalitných prestreliek. Hlavný záporák je štylizovaný do Bondovského magora, ktorý chce čo najviac zbohatnúť a v sídle má životunebezpečné gadgety s ktorými rád kántri protivníkov. Našťastie hlavný hrdina, ako vždy charizmatický drsniak Lee Van Cleef, má tiež pestrú kolekciu rôzne upravených zbraní. Prvá polovica zaujme jak skvelými prestrelkami, tak množstvom humoru. Vydarili sa aj vedľajšie postavy. Bud Spenserovský, ktorý to vie s nožíkom, neustále poskakujúci akrobat a hlavne Banjo, ktorý to dávno pred El Mariachim a Desperadom pri prestrelkách rozbalil na svoj hudobný nástroj. Bohužiaľ so zápletkou si veľmi námahu nedali a v druhej polovici nasleduje už len jedna akcia za druhou pri ktorej hlavný hrdina kántri záporákových zloduchov. A takisto to naťahovanie medzi Sabatom a Banjom je ku koncu už otravné. Ale som rád, že to prežili obidvaja. Prestrelky nie sú tak štylizované ako u Leoneho, ale oveľa viac pripomínajú klasické akčné filmy, akurát štylizované na divoký západ. Čo mne nevadí. Ešte mi tu chýbala ikonická hudba. Nejaký Giombini holt nie je Morricone a žiadny motív, ktorý by sa zaryl do pamäte tu nie je.  Ale ako celok je to nadpriemerný western, ktorý aj dnes stojí za to. 7/10. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Taliansku kinematografiu doslova mylujem, akurat reziser Gianfranco Parolini mi nic nehovori. A tato trilogia dlho tiez nic, vlastne som ani nevedel, ze jestvuje. Akysi pribeh tu aj je, ale film ma hlavne roztodivne postavy, podivne akcne sceny /ale nie su samoucelne/ a Sabata je zanrovo zaraditelne niekde medzi spaghetti western a bondovku. Lee Van Cleef /Man who shoot Liberty Valance, Pro Par Dollaru navic/ film pekne taha, ale okrem neho je mi zvysok hercov neznamy. Podivny je pribeh, podivinske su postavy a cele je to take ..... roztodivne. Cinema Italiano je vsak moja velka laska /jo, jo Francuzi aj s vasou kinematografiou - tentokrat Vas sklamem/. 60 % ()

Reklama

jondzavid 

všechny recenze uživatele

Poctivo zvládnutý italowestern s "modroočkom" Lee Van Cleefom v hlavnej úlohe zaujme skvele zvládnutou drsnou akciou a výbornou hudbou (pripomínala mi Morriconeho, ale má ju na svedomí M.Giombini). Príbeh je nepodstatný - v podstate ide o to ako sa dostať tou najobtiažnejšou cestou k stotisícovej odmene. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Van Cleef je ako vždy výborný. S takou charizmou, ako má on, to ani nejde inak. Nieže by jeho postava v ostatných westernoch nebola vždy vynikajúcim strelcom, ale v tomto to už preháňa, viackrát ani nemusí mieriť a nemíňa ani raz. A je mu jedno, či je to s revolverom alebo s puškou. Veľmi akčne poňatý western má fajn príbeh, ktorý sám o sebe by si zaslúžil aj vyššie hodnotenie. Brzdí ho však spracovanie, viackrát divná kamera a početnosť divných a aj celkom zbytočných postáv. Najhroznejšou postavou je bendžista stvárnený Bergerom s jeho nechutným sedemdesiatkovým účesom. ()

odpadlik123 

všechny recenze uživatele

On to tam prostě dá, aby to tam BYLO. Výstižněji nelze popsat počiny pana Paroliniho. Nic nedává smysl. Nikdo tu nemá opodstatnění. Nic k ničemu nesměřuje. Nic nemá logiku. Nikdo se nechová ani trochu jako reálná osoba. Ale má super zbraně, super věci, super ohoz, super vlasy, nebo super velký počet obětí k zabití... a rejža zase super spoustu peněz. Po tolika letech si některé filmy zaslouží a některé vyloženě žádají revizi. Že Sabata z ní nevyjde jako vítěz už tuším hodně let. Ale bylo to možná ještě horší. Co se za ta léta změnilo? Už znám pana Paroliniho a jeho režijní um. Bez zaujetí, není to dobrý režisér, nemá dobré filmy, neumí dobře vést, v takovém Samsonovi (1961) dokonale předvádí, jak je naprosto neschopný udržet cokoliv jen trochu dějového pohromadě. Zdánlivá zmatečnost Sabaty, kterou jsem mohla dříve považovat za důsledek vlastní nepozornosti, není tedy jen zdánlivá, ale vychází přímo od autora. Až když už znám většinu účastníků téhle zábavy, konečně chápu, "kdo je tu jako kdo"! Proč ale dělá to, co dělá? Překvapivě z toho tahle věc pořád vychází lépe než jiné (a jiné autoři), protože Parolini snad nemá jiný záměr, než předvést svoji formu a náklady, a pokud v hlavě něco má, nikdy to, bohužel (?), nedá do scénáře. Scénáře... ech. To jest těch (maximálně!) pět vět v hodině a tři čtvrtě, které vysvětlují zcela nelogický děj (ještě nelogičtějším zdůvodněním), vedle čehož koexistují pouze hlášky vtipkující (nikoliv vtipné), tvářící se obsahově (pouze tvářící), a stylové (všechny). Jednořádková zápletka rozplizlá do ubíjející stopáže, navíc postavená na nesmyslu (Sabata vydírá pomocí důkazu, který si v rámci efektního bouchnutí zničí. Nemá tedy již čím vydírat a "záporáci" nemají žádný důvod pro to, co tu hodinu a půl dělají). Charaktery nejsou tak zábavné (ony hlavně žádné nejsou), drahé vychytávky tak objevné a scénář tak žůžový, jak zřejmě měl být. Vzhledem k tomu, že na exhibici formy už mě neutáhnete, a nikdo tady nemá možnost do svých "postav" dát vůbec nic, zůstává tedy co? Pořád hezká hudba, ač, jistě, ohromně stylová. Dobří herci, kteří ale (podobně jako u Fulciho) dokazují, že když je špatné vedení, nezachrání to nikdo. Za co cenit? Za to, rejžo, že si sem nataháte tolik skvělých herců a milých kluků a pak ty v hlavních rolích necháte jenom blbě pózovat a ostatní stylově vyvražďovat po desítkách? Tomu se říká obžerství formou. A za to, sorráč, už ode mne chválu nezískáte... Neumím si představit, jak (pokud bude) bude po revizi vypadat druhý a třetí Sabata, mnou, oproti tomuhle, považovaný za odpad už při první projekci. Ony prachy opravdu nejsou všechno, autore. Nevěřil byste tomu, ale nějakou jednu, malou, nepatrnou motivaci a zápletku, jinou, než jen, že buď chci prachy, nebo chci víc prachů, nebo chci někoho obrat o prachy, respektive někomu nechci dát prachy, a nakonec se utopím v prachách, tralala, konec... Iluze o zábavě bohužel vzaly za své. Takže bonus filmu: rodinný podnik akrobatů je obsazen skutečným rodinným podnikem cirkusové rodiny Ukmarových. () (méně) (více)

Galerie (46)

Zajímavosti (4)

  • Vo filme Sabata je na rukoväti vykreslené S, v pokračovaní Návrat Sabatu (1971), je S zakryté hnedými krytmi. (mortimerm)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno