Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Brilantní pistolník Sabata (Lee Van Cleef) musí překazit plány hodnostářů z Daugherty, kteří chtějí za ukradené armádní peníze koupit cenné pozemky. Je jisté, že kečup poteče proudem... První příběh o Sabatovi, málomluvném, vždy připraveném a lehce šíleném postrachu „italského Divokého západu“, je úvodem do samostatné kapitoly spaghetti-westernu. Ve snímku sice záhadného hrdinu hraje velká hvězda žánru Lee Van Cleef, ale režisér a spoluautor scénáře Gianfranco Parolini vytvořil oproti Leoneho filmům spíše salónní western kombinovaný s bondovkou. Film je plný bizarních postav s podivuhodnými metodami boje, exotickými zbraněmi a nadupaný akčními scénami včetně salt a přemetů. Vše se nese v odlehčeném tónu, což podporuje extravagantně barevná výprava a soundtracková všehochuť sahající od popu přes mexické kytary až po zlověstné varhany. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (43)

Lacike 

všechny recenze uživatele

Vydarený western so svižným tempom a množstvom kvalitných prestreliek. Hlavný záporák je štylizovaný do Bondovského magora, ktorý chce čo najviac zbohatnúť a v sídle má životunebezpečné gadgety s ktorými rád kántri protivníkov. Našťastie hlavný hrdina, ako vždy charizmatický drsniak Lee Van Cleef, má tiež pestrú kolekciu rôzne upravených zbraní. Prvá polovica zaujme jak skvelými prestrelkami, tak množstvom humoru. Vydarili sa aj vedľajšie postavy. Bud Spenserovský, ktorý to vie s nožíkom, neustále poskakujúci akrobat a hlavne Banjo, ktorý to dávno pred El Mariachim a Desperadom pri prestrelkách rozbalil na svoj hudobný nástroj. Bohužiaľ so zápletkou si veľmi námahu nedali a v druhej polovici nasleduje už len jedna akcia za druhou pri ktorej hlavný hrdina kántri záporákových zloduchov. A takisto to naťahovanie medzi Sabatom a Banjom je ku koncu už otravné. Ale som rád, že to prežili obidvaja. Prestrelky nie sú tak štylizované ako u Leoneho, ale oveľa viac pripomínajú klasické akčné filmy, akurát štylizované na divoký západ. Čo mne nevadí. Ešte mi tu chýbala ikonická hudba. Nejaký Giombini holt nie je Morricone a žiadny motív, ktorý by sa zaryl do pamäte tu nie je.  Ale ako celok je to nadpriemerný western, ktorý aj dnes stojí za to. 7/10. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Kdo ksakru jste ??" - "Mohl by to bejt tvůj hrobník !!" ;) Vyřiďte někdo Parolinimu, ať se přestane schovávat za pseudonym Franka Kramera !! ;) Protože tenhle Banjo Band Leea Van Cleefa platí jednoznačně za jeden z vůbec nejzábavnějších a nejvynalézavějších westernů, ačkoli nesmírně hravý Gianfranco Parolini si spíš střílí z žánrových motivů a velmi citlivě je paroduje, než aby slepě opisoval od legendárního krajana Sergia Leoneho, a činí tak s takovou lehkostí a úctou, s jakou si velký ironicky pomrkávající Van Cleef, který se prostě narodil, aby hrál ve spaghetti westernech, užívá svého rozporuplného hrdinu.. Ten mimochodem právě zde jasně naznačuje, jak velkým a především přirozeným komediálním nadáním vlastně dík té své škatulce, byť tedy opravdu luxusní a jedinečné, mrhal.. Sabatu přes všechny nedostatky, k dokonalému snímku má totiž skutečně hodně daleko, které mu však i dík Gionviniho parádní hudbě rádi odpustíte, nelze nepovažovat za opravdovou kultovku.. Kterou si já kdykoli rád vychutnám znovu.. ()

Reklama

kkarx 

všechny recenze uživatele

Jakože Sabata i Banjo jsou zábavný charaktery, příběh už tolik ne. Ten je zmatený a nezáživný stejně jako u Paroliniho prvního vlivného westernu o Sartanovi, ze kterého Sabata vychází. Parolini měl vizi i slušné oko pro scénu, ale už nebyl tak dobrý režisér, aby dokázal lépe využít svých nápadů. Sabata je jen průměrný italský western se dvěma ikonickými populárními herci žánru. A opět platí, že ani spousta hraček v podobě skrytých pistolí v rukávu, pušek v banju, atd. nemůže vynahradit smysluplný scénář. Proč jen tak zřejmý fakt nedokázal Parolini pochopit. Ale ono těch skutečně dobrých režisérů ve spaghetti westernu opravdu moc nebylo a za Leonem a Corbuccim je ohromná mezera. ()

jondzavid 

všechny recenze uživatele

Poctivo zvládnutý italowestern s "modroočkom" Lee Van Cleefom v hlavnej úlohe zaujme skvele zvládnutou drsnou akciou a výbornou hudbou (pripomínala mi Morriconeho, ale má ju na svedomí M.Giombini). Príbeh je nepodstatný - v podstate ide o to ako sa dostať tou najobtiažnejšou cestou k stotisícovej odmene. ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Nezbývá mi, než taky zaplakat na Leoneho hrobě. Inspirace režiséra Paroliniho leonovkami je nesporná a občas až blízká karikatuře, ovšem kde režijní umění není, tam ani inspirace nepomůže. Několik pilířů společnosti se rozhodne odcizit armádní trezor se 100 000 $, pistolník Sabata se zase odváží jim od bohatství pomoci. Akce je dostatek, pistolníci občas padají mrtví dříve než jsou zabiti, Lee Van Cleef je sympaťák a to je asi tak vše. Jediný nový nápad je střelec se střílejícím banjem, jinak jde o italský western křiklavý kostýmy a vykřičený provedením. Trailer: http://www.dailymotion.com/video/x8pqkj_sabata-1969-trailer-lee-van-cleef-s_shortfilms ()

Galerie (45)

Zajímavosti (4)

  • Vo filme Sabata je na rukoväti vykreslené S, v pokračovaní Návrat Sabatu (1971), je S zakryté hnedými krytmi. (mortimerm)

Reklama

Reklama