Reklama

Reklama

VOD (1)

Profesionální zloděj a jeho tým expertů chystají obří akci – loupež půl miliardy dolarů ve zlatě z trezoru na palubě letadla 12 kilometrů nad zemí. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (104)

tron 

všechny recenze uživatele

Strašne fádny film. Kevin Hart je ako šéf „Dannyho jedenástky“ úplne v pohode. Pripadá mi ako nesmierne pozitívny človek, čo je v dnešnej ultradebilnej dobe plnej expertov na všetko mimoriadna vzácna povahová črta. Oceňujem, že prepol na svoj normálnejší mód, hoc mne osobne vyhovuje aj jeho uškriekaná, komediálna verzia. Spolu s Gugu (Gugu!) Mbatha-Rawovou mu to sekne, futuristický dizajn lietadla fajn a občas sa režisér vytasí so slušnou akciou, alebo trocha vtipnejším momentom. Vtip je v tom, že celé to ide strašne na pol plynu, akoby to muselo byť napísané za pár dní, lebo Netflix mal na ruke lietadlo a nevedel, čo s ním a o tri týždne ho musel vrátiť sponzorovi a tak sa to za tri týždne bolo treba natočiť. Potom sa to tri-štyri dni strihalo a následne to dali von. A podľa toho to vyzerá. Jean Reno, môj miláčik z 90. rokov, je tu úplne zúfalý. Pohľad na Sama Worthingtona je takisto strašný; normálne som mu videl v očiach uštvaný, zúfalý výraz „doprdele, mal som pred sebou ohromnú kariéru, potom som si to vlastnoručne posral blbými filmami a teraz hrám TAKÉTO úlohy???“. Vincenta D´Onofria vždy vo všetkom vidím rád (dočerta, dokonca aj v Siedmych statočných!), ale i tak ma neprestáva udivovať, prečo jeden z najlepších hercov svojej generácie hrá v takýchto blbostiach. Temer ma to uráža zaňho. Nevraviac o tom, aký je nevyužitý: chápem, že „herec“ by v zlodejskom tíme dokázal ľahko nájsť svoje uplatnenie, nie však v tomto scenári, kde je ozaj úplne zbytočný a dokonca na celé minúty (aj viac) mizne z deja, akoby ani nebol súčasťou skupiny. Potom sa ukáže na pár sekúnd v jednej scéne, aby sa nepovedalo, prípadne prenesie dve banálne vety a zase zmizne. Nechápem, Vincent, prečo? Finálny twist ohľadom lúpeže jednoduchý, ale pravdupovediac ten scenár je taký podpriemerný, že ma vlastne milo prekvapilo, že na konci bolo aspoň niečo. Sorry, toto za mňa nie je ani za 3*. ()

kenkaku 

všechny recenze uživatele

Neběželo to ani 3 minuty a na obrazovce se už vystřídaly všechny rasy, pohlaví, náboženství a na beton i sexuální orientace. Pokaždé, když vidím takhle krečovitou snahu o povinnou diverzitu je mi jasné, že se role vybíraly podle všeho možného, jen ne podle toho jestli má někdo talent a schopnost hrát/psát/režírovat. No nespletl jsem se. Přestože film je o třídu méně debilní než třeba Argylle, člověk nestíhá zírat na tu haldu logických nesmyslů (zlato neutronu akrobatické kousky, ale drcnutí při přistání okamžitě… aby odlehčil letadlo pro náklad 10 tun, nechá zabit chlapa co má max 90kg… a to je jen špička ledovce) v už tak debilním scénáři (zatčení Jorgensena mě vyloženě rozesmálo). Samozřejmě ten tabulkový casting… Některé postavy jsou vyloženě otřesné (Leviatan). A závěrečný twist? Ten stál film jednu hvězdičku. ()

Reklama

Ydrosten 

všechny recenze uživatele

Obsazení - v pořádku, sice chybí chlap s kozama, nebo ženská s pérem, ale splněny normy máme. Humor - dáme ho tam, protože bez hlášek, prdění, zvracení, dvojsmyslů a rasistických poznámek to nebude nikoho zajímat. Příběh - vezmem 6 filmů, dáme tomu debilní zápletku a woalááá, máme novej film. Hudba - dáme tam tu moderní zkriplenou vrzatinu a lidi se z toho udělají. A třešinku na dort, hackerka musí být šikmoočka a žena, protože víc klišé už tam nenarvem. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Názory na Kevina Harta se liší. Někoho vyloženě baví, někdo ho spíše toleruje, někdo ho vyloženě nemůže vystát. Kevin Hart je především komik, v amerických Nedotknutelných i dramatu Otcovství ovšem projevil, že se dokáže předvést i ve vážnější poloze. Už nějakou dobu poté Kevin Hart koketuje s akčním žánrem, tedy minimálně v rámci Centrální inteligence a dvojice nejnovějších filmů Jumanji po boku Dwaynea Johnsona. V letu je ovšem první akční film v kariéře Harta, kde se Hart objevuje v hlavní úloze. Tato komediální akční heist movie přitom může vsadit také na zkušeného akčního režiséra F. Garyho Graye, režiséra filmů jako Loupež po italsku s Markem Wahlbergem a Charlize Theron, Ctihodný občan nebo Rychle a zběsile 8. Nabité obsazení, šikovný akční režisér, rozpočet 100 milionů dolarů. Co se tedy vlastně může pokazit?   V letu by strašně chtělo být novými Dannyho parťáky, Rychle a zběsile 5 nebo Loupeží po italsku (ať už tou s Michaelem Cainem nebo tou, kterou režíroval sám F. Gary Gray). Má rozhodně šikovného řemeslníka za kamerou, který zvládá, aby měl výsledek nějaký přitažlivý vzhled a i když se Kevin Hart zpočátku jeví jako podivná castingová volba (rozhodně se jedná o jednu z jeho rolí, která prioritně nesází na humor), průběh filmu ukáže, že pravý problém není v něm, protože se ukáže, Hart vlastně tento film utáhnout celkem dokáže. On a zbytek nabitého obsazení (Gugu Mbatha-Raw, Vincent D'Onofrio, Sam Worthington, Jean Reno) ovšem dobrý film sami o sobě neudělají.   Hartův Cyrus vůbec nepřipomíná typicky uřvanou a za každou cenu hláškující postavu Kevina Harta, místo toho evokuje spíše Dominica Toretta z Rychle a zběsile nebo Henryho Gondorffa z Podrazu. I skrze jeho postavu se ovšem projevuje jeden zásadní problém filmu. Nikdy se totiž nedaří vybudovat pocit, že je něco skutečně v sázce. Že se může celý pokus o loupež zbořit jako domeček z karet a ústřední postavy můžou dostat solidně přes hubu. Gray tak může dodat akčním scénám styl, emoce to ovšem nevzbudí. Především i proto, že si film i při přimhouření všech možných očí nedokáže obhájit hloupoučký scénář a fakt, že to celé pořád působí lacině.   Z obsazení je nejvíce využit Vincent D'Onofrio, Jean Reno je naopak trestuhodně nevyužit a vyvolává dojem, že se na filmu skutečně podílel pouze kvůli šeku, přeci jen ovšem od něj člověk čeká více nežli karikaturního záporáka. Více jde skřípat zuby už pouze kvůli nechutně digitálním letadlům, které nezakryje ani Grayova snaha dodat filmu nějakou stylovost, která se mu vlastně téměř i daří.   Jak úvod dokáže nastavit očekávání, pak se projeví jeho pravá tvář spotřebního filmu od Netflixu, který opět kvůli nízkým nárokům průměrného spotřebitele, postrádá nádech něčeho, do čeho se dala duše a neprofiluje se nijak více nežli obyčejná spotřebka, která je asi na začátku roku na Netflixu potřeba. Čísla to udělá, Netflix zváží realizaci druhého filmu, buďto na něj dojde nebo ne. Nestačí ovšem najmout celkem šikovného režiséra v moment, kdy má ten šikovný režisér točit paskvil. V moment, kdy má jen režisér dodat naleštěnou bídu, která je díky scénáři Daniela Kunky příliš tupá i v rámci oddechové akční zábavy.   Všechno se celou dobu skutečně obejde bez velkých sázek a scénář dokolečka sází na deus ex machina. F. Gary Gray má přitom zkušenosti se sérií Rychle a zběsile, která si nikdy nehrála na literaturu faktů a sofistikovanou záležitost, na rozdíl od V letu si ovšem Rychle a zběsile dokáže toto obhájit výraznou přepáleností, nápaditostí a někdy i pocity, že skutečně o něco jde. Vůbec nesejde na tom, že je Dominic Toretto už posledních pár dílů Rychle a zběsile vždy zdánlivě v ohrožení i přes pochybnost toho, že skutečně potká svůj konec. Jde o to, že se alespoň nějak daří budovat napětí a také fakt, že parta Dominica Toretta nejednou dostane na zadek. A přesně tyhle pocity u V letu chybí. + se tu nejezdí tankem po dálnici, neskáče se autem z Burdž Chalífa a nezávodí se s ponorkou. Ale to už je jenom detail.   Výsledek tak vlastně nemá šanci obstát ani jako slušný akční výplach, protože i jako kulisa bude film působit až příliš pitomě, naivně a únavně. Při přítomnosti packala za kamerou by to vlastně dávalo smysl, o to více zamrzí, že za kamerou stál právě šikovný F. Gary Gray. Prachy možná nikdy nesmrdí a F. Gary Gray má na kontě pořád miliardový hit v podobě Rychle a zběsile 8, přesto zamrzí, že se právě na povedenější kousky F. Garyho Graye navázat nepodařilo. A fakt, že je Hart v akční a profesionální zlodějské poloze věrohodný, vlastně samotný film nezachrání.   V letu vrhá další nemilý stín na originální filmový katalog Netflixu, který má pořád za kamerou F. Garyho Graye, který vyloženě nerezignuje a občas se pořád vyjeví jeho snaha, přeci jen nezakryje fakt, že i jemu nejspíš byl tenhle film tak trochu jedno. Čekat dalšího Dannyho parťáky nebo variaci na Rychle a zběsile 5 by byla chyba, vlastně se dá těžko říci komu jinému film doporučit nežli průměrným uživatelům Netflixu, kteří jsou ochotní si filmy na téměř bázi výkalů maskované jako dortík pravidelně dávkovat. Zbytek ať radši vsadí na klasiku.... () (méně) (více)

sedm.1 

všechny recenze uživatele

V případě tohoto snímku je snad úplně všechno špatně, a ve výčtu všech těch negativ nemohu začít ničím jiným, než složením týmu, jelikož se v první řadě jedná právě o týmovku. Jeho složení je v tomto filmu totiž doslova podprůměrné, a to dokonce v obou ohledech, tedy jak co se týče postav, tak i castingu, samozřejmě na čele s Kevinem Hartem, což je tedy především tajtrlík, občas vtipný, většinou ale trapný, každopádně ve vážnější poloze je to z jeho strany vždy katastrofa a pokud se má chovat seriózně a dokonce jako ústřední akční hrdina po celou dobu, tak jako pardon, to je ale dokonalá tvůrčí sebevražda, která celý film posílá rovnou do sebeparodických vod, a už jen z tohoto pohledu nelze brát Lift prostě vůbec vážně. Gugu Mbatha-Raw jako jeho společnice je pak stejně jako v naprosté většině svých filmů i zde naprosto nevýrazná a nezajímavá, dále Vincent D´Onofrio nevyužitý, Jean Reno jako ústřední záporák nudný, Sam Worthington úspěšně pokračuje ve strmém kariérním pádu, no a zbytek nestojí radši ani za zmínku, zkrátka banda absolutně o ničem. Dalším znehodnocujícím prvkem je zápletka, ze které když vyjmu neuvěřitelnou hromadu fakt naivních nesmyslů, tak zbývá už jen sled tuctovosti, předvídatelnosti, hlouposti, otravnosti a vyvrcholením je pak úplný závěr, ve kterém se protne vše výše zmíněné do jedné velké žumpy a je to skutečně už tak akorát na hození šavle. Atmosféra, napětí, emoce, nic z toho se tu pak pro jistotu nevyskytuje vůbec, což se ovšem překvapivě týká i humoru, který jsem přeci jen právě minimálně vzhledem k účasti Harta očekával, každopádně ani nic vyloženě vtipného se tu i přes neoddiskutovatelnou odlehčenost celého filmu skutečně nevyskytovalo, takže žánrové zařazení komedie je též vyloženě zavádějící. A jelikož mě ani trochu neoslovila ani akce a ani efekty, tak já v této podívané nenacházím opravdu ani jedno jediné pozitivum, které bych tu mohl zmínit, což ve výsledku znamená jediné. Každý se tomuto filmu vyhněte velkým obloukem. ()

Galerie (297)

Zajímavosti (9)

  • Film má určité podobnosti so skorším filmom režiséra Graya Lúpež po taliansky (2003). Všetko sa začína v Benátkach prenasledovaním člnov a hlavnou lúpežou je kradnutie tehličiek zlata. (Arsenal83)
  • Natáčanie prebiehalo od februára do mája 2022 v Taliansku (Benátky, Terst, zámok Miramare), Severnom Írsku (Belfast, Harbour Studios, Bangor) a Anglicku (Londýn). (Arsenal83)
  • Ve scénách natáčených v italských Benátkách bylo použito 400 komparzistů mezi lidmi v karnevalových maskách a turisty. (Johnny.ARN)

Reklama

Reklama