Reklama

Reklama

VOD (1)

Profesionální zloděj a jeho tým expertů chystají obří akci – loupež půl miliardy dolarů ve zlatě z trezoru na palubě letadla 12 kilometrů nad zemí. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (104)

Lacike 

všechny recenze uživatele

F. Gary Gray sa pokúsil o ďalšiu príjemnú heist odychovku v štýle Italian Job. Síce sa zase pozrieme do Benátok, ale to je zhruba všetko, čo majú tie filmy spoločné. Postavy sú hrozne nevýrazné. Jak tím zlodejov, ktorých vedie nepochopiteľne absolútne utlmený Hart, tak aj znudený záporák Reno, ktorý asi zarába už len na dôchodok. Motivácie postáv sú nulové. Humor chýba, akcia tiež. Len sa tam neustále kecá a striedajú sa lokácie. Aspoň že sa to točilo v exteriéroch a nie v štúdiu ako minulé "pecky" od Netflixu. Celkovo strata času. 2/10. ()

OG_Swifty 

všechny recenze uživatele

Netflixovska chujovina demonstrujici naprosto presne to, jak si predstavuju dnesni filmy a serialy (snad az na par svetlych vyjimek); pestrobarevny a rasove vyvazeny obsazeni s uchazejicima hereckyma vykonama a naprosto dementni scenar. Film je mixem Focusu (Will Smith), Rychle a Zbesile (novejsich filmu) a mozna trochu Executive Decision (Kurt Russell). Mezinarodni dobrosrdecna zlocinecka crew vedena Kevinem Hartem (skvely komik, mizerny herec) provede dvoji loupez umeni, ale bystra agentka Interpolu Gugu Mbababaova (takovy typicky anglicky jmeno) jim slape na paty a pomerne rychle odhali jejich clena a zatkne ho. Pak ale nastoupi jeji sef a rekne 'Gugu, musime jim dat imunitu vymenou za jejich sluzby'. Gugu je nasrana, protoze Hart ji vomrdal v Parizi a pak ji nezavolal (nebo zalozil jeji cislo, nevim), a je to pro ni otazkou cti - nicmene zlej sef ji rekne 'drz picu' a vona teda okamzite tohohle zlocince najde a jdou spolu na panaka a on s ni flirtuje a pak rekne 'oukej'. Crew do toho samozrejme jde taky, protoze zaporak je zlej a nema zadny zabrany, narozdil od crew, ktera krade jen od tech, co si to zaslouzej. Pak nejak super rychle spichnou plan zahrnujici nejaky super moderni privatni letadlo ovladany joystickem ktery opancerujou, pilotka Ursula se hned nauci to ovladat, a paletu zlata ukradnou za letu!! Mazec. Hackerka vytvori nejakou picovinu, co musej propasovat na pasazersky letadlo, coz neni bez komplikaci, ale Gugu to zvladne. Fast Forward, rvacka, unos pasazerskyho letadla, ktery pristane nekde v Alpach a kridla rozmrdavaj kusy ledu, ale to by nebyl Airbus, aby to neustal. Pak zly belosi crew hrdinu premuzou a vsechny unesou v jejich letadle. Pilotka ale dela cachry, letadlo je najednou na radaru videt, a Gugin sef se odkope a ukaze se, ze je to svine, protoze chce svoji agentku zabit prostrednictvim tryskacu NATO, coz samozrejme pilotka Ursula zvrati. Pak se tam deje finale, prijedou italsky carabinieri, zlocince zatknou a crew ve velkym spoileru dostane imunitu a jeste ukradne Interpolu tu paletu zlata pred nosem. Brilantni. Agentka Gugu se do Harta zamiluje, vsichni si placnou a happy end. Bylo to strasne debilni, ale podobne jako ty RychloZbesilosti to docela uteklo (a tohle ma navic privetivou stopaz 100 minut) a Billy Magnussen byl asi jako jedinej docela vtipnej. ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Názory na Kevina Harta se liší. Někoho vyloženě baví, někdo ho spíše toleruje, někdo ho vyloženě nemůže vystát. Kevin Hart je především komik, v amerických Nedotknutelných i dramatu Otcovství ovšem projevil, že se dokáže předvést i ve vážnější poloze. Už nějakou dobu poté Kevin Hart koketuje s akčním žánrem, tedy minimálně v rámci Centrální inteligence a dvojice nejnovějších filmů Jumanji po boku Dwaynea Johnsona. V letu je ovšem první akční film v kariéře Harta, kde se Hart objevuje v hlavní úloze. Tato komediální akční heist movie přitom může vsadit také na zkušeného akčního režiséra F. Garyho Graye, režiséra filmů jako Loupež po italsku s Markem Wahlbergem a Charlize Theron, Ctihodný občan nebo Rychle a zběsile 8. Nabité obsazení, šikovný akční režisér, rozpočet 100 milionů dolarů. Co se tedy vlastně může pokazit?   V letu by strašně chtělo být novými Dannyho parťáky, Rychle a zběsile 5 nebo Loupeží po italsku (ať už tou s Michaelem Cainem nebo tou, kterou režíroval sám F. Gary Gray). Má rozhodně šikovného řemeslníka za kamerou, který zvládá, aby měl výsledek nějaký přitažlivý vzhled a i když se Kevin Hart zpočátku jeví jako podivná castingová volba (rozhodně se jedná o jednu z jeho rolí, která prioritně nesází na humor), průběh filmu ukáže, že pravý problém není v něm, protože se ukáže, Hart vlastně tento film utáhnout celkem dokáže. On a zbytek nabitého obsazení (Gugu Mbatha-Raw, Vincent D'Onofrio, Sam Worthington, Jean Reno) ovšem dobrý film sami o sobě neudělají.   Hartův Cyrus vůbec nepřipomíná typicky uřvanou a za každou cenu hláškující postavu Kevina Harta, místo toho evokuje spíše Dominica Toretta z Rychle a zběsile nebo Henryho Gondorffa z Podrazu. I skrze jeho postavu se ovšem projevuje jeden zásadní problém filmu. Nikdy se totiž nedaří vybudovat pocit, že je něco skutečně v sázce. Že se může celý pokus o loupež zbořit jako domeček z karet a ústřední postavy můžou dostat solidně přes hubu. Gray tak může dodat akčním scénám styl, emoce to ovšem nevzbudí. Především i proto, že si film i při přimhouření všech možných očí nedokáže obhájit hloupoučký scénář a fakt, že to celé pořád působí lacině.   Z obsazení je nejvíce využit Vincent D'Onofrio, Jean Reno je naopak trestuhodně nevyužit a vyvolává dojem, že se na filmu skutečně podílel pouze kvůli šeku, přeci jen ovšem od něj člověk čeká více nežli karikaturního záporáka. Více jde skřípat zuby už pouze kvůli nechutně digitálním letadlům, které nezakryje ani Grayova snaha dodat filmu nějakou stylovost, která se mu vlastně téměř i daří.   Jak úvod dokáže nastavit očekávání, pak se projeví jeho pravá tvář spotřebního filmu od Netflixu, který opět kvůli nízkým nárokům průměrného spotřebitele, postrádá nádech něčeho, do čeho se dala duše a neprofiluje se nijak více nežli obyčejná spotřebka, která je asi na začátku roku na Netflixu potřeba. Čísla to udělá, Netflix zváží realizaci druhého filmu, buďto na něj dojde nebo ne. Nestačí ovšem najmout celkem šikovného režiséra v moment, kdy má ten šikovný režisér točit paskvil. V moment, kdy má jen režisér dodat naleštěnou bídu, která je díky scénáři Daniela Kunky příliš tupá i v rámci oddechové akční zábavy.   Všechno se celou dobu skutečně obejde bez velkých sázek a scénář dokolečka sází na deus ex machina. F. Gary Gray má přitom zkušenosti se sérií Rychle a zběsile, která si nikdy nehrála na literaturu faktů a sofistikovanou záležitost, na rozdíl od V letu si ovšem Rychle a zběsile dokáže toto obhájit výraznou přepáleností, nápaditostí a někdy i pocity, že skutečně o něco jde. Vůbec nesejde na tom, že je Dominic Toretto už posledních pár dílů Rychle a zběsile vždy zdánlivě v ohrožení i přes pochybnost toho, že skutečně potká svůj konec. Jde o to, že se alespoň nějak daří budovat napětí a také fakt, že parta Dominica Toretta nejednou dostane na zadek. A přesně tyhle pocity u V letu chybí. + se tu nejezdí tankem po dálnici, neskáče se autem z Burdž Chalífa a nezávodí se s ponorkou. Ale to už je jenom detail.   Výsledek tak vlastně nemá šanci obstát ani jako slušný akční výplach, protože i jako kulisa bude film působit až příliš pitomě, naivně a únavně. Při přítomnosti packala za kamerou by to vlastně dávalo smysl, o to více zamrzí, že za kamerou stál právě šikovný F. Gary Gray. Prachy možná nikdy nesmrdí a F. Gary Gray má na kontě pořád miliardový hit v podobě Rychle a zběsile 8, přesto zamrzí, že se právě na povedenější kousky F. Garyho Graye navázat nepodařilo. A fakt, že je Hart v akční a profesionální zlodějské poloze věrohodný, vlastně samotný film nezachrání.   V letu vrhá další nemilý stín na originální filmový katalog Netflixu, který má pořád za kamerou F. Garyho Graye, který vyloženě nerezignuje a občas se pořád vyjeví jeho snaha, přeci jen nezakryje fakt, že i jemu nejspíš byl tenhle film tak trochu jedno. Čekat dalšího Dannyho parťáky nebo variaci na Rychle a zběsile 5 by byla chyba, vlastně se dá těžko říci komu jinému film doporučit nežli průměrným uživatelům Netflixu, kteří jsou ochotní si filmy na téměř bázi výkalů maskované jako dortík pravidelně dávkovat. Zbytek ať radši vsadí na klasiku.... () (méně) (více)

sedm.1 

všechny recenze uživatele

V případě tohoto snímku je snad úplně všechno špatně, a ve výčtu všech těch negativ nemohu začít ničím jiným, než složením týmu, jelikož se v první řadě jedná právě o týmovku. Jeho složení je v tomto filmu totiž doslova podprůměrné, a to dokonce v obou ohledech, tedy jak co se týče postav, tak i castingu, samozřejmě na čele s Kevinem Hartem, což je tedy především tajtrlík, občas vtipný, většinou ale trapný, každopádně ve vážnější poloze je to z jeho strany vždy katastrofa a pokud se má chovat seriózně a dokonce jako ústřední akční hrdina po celou dobu, tak jako pardon, to je ale dokonalá tvůrčí sebevražda, která celý film posílá rovnou do sebeparodických vod, a už jen z tohoto pohledu nelze brát Lift prostě vůbec vážně. Gugu Mbatha-Raw jako jeho společnice je pak stejně jako v naprosté většině svých filmů i zde naprosto nevýrazná a nezajímavá, dále Vincent D´Onofrio nevyužitý, Jean Reno jako ústřední záporák nudný, Sam Worthington úspěšně pokračuje ve strmém kariérním pádu, no a zbytek nestojí radši ani za zmínku, zkrátka banda absolutně o ničem. Dalším znehodnocujícím prvkem je zápletka, ze které když vyjmu neuvěřitelnou hromadu fakt naivních nesmyslů, tak zbývá už jen sled tuctovosti, předvídatelnosti, hlouposti, otravnosti a vyvrcholením je pak úplný závěr, ve kterém se protne vše výše zmíněné do jedné velké žumpy a je to skutečně už tak akorát na hození šavle. Atmosféra, napětí, emoce, nic z toho se tu pak pro jistotu nevyskytuje vůbec, což se ovšem překvapivě týká i humoru, který jsem přeci jen právě minimálně vzhledem k účasti Harta očekával, každopádně ani nic vyloženě vtipného se tu i přes neoddiskutovatelnou odlehčenost celého filmu skutečně nevyskytovalo, takže žánrové zařazení komedie je též vyloženě zavádějící. A jelikož mě ani trochu neoslovila ani akce a ani efekty, tak já v této podívané nenacházím opravdu ani jedno jediné pozitivum, které bych tu mohl zmínit, což ve výsledku znamená jediné. Každý se tomuto filmu vyhněte velkým obloukem. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

F. Gary Gray tak veľmi chcel natočiť film o krádeži, že vykradol nielen sám seba, ale aj druhých. Skoro všetko, okrem do očí bijúceho popierania fyzikálnych zákonov, sme už niekde videli. Lúpež po taliansky sa spárila s Dannyho parťákmi, ešte aj hudbu vyhrabali z filmov ako James Bond a dali tam aj štipku Rýchlo a zbesilo. Pri celkom slušnom obsadení aj s prefackovaným Hartom a naozaj dobrým režisérom mi to celé príde ako rýchlo zbúchaná objednávka od Netflixu, ktorá sa finančne nedala odmietnuť, a tak nebol čas na nejaké nové nápady. ()

Galerie (297)

Zajímavosti (9)

  • Film mal pôvodne vyjsť 25. augusta 2023, bol však odložený na január 2024 v dôsledku štrajku SAG-AFTRA v Spojených štátoch. (Arsenal83)
  • Film má určité podobnosti so skorším filmom režiséra Graya Lúpež po taliansky (2003). Všetko sa začína v Benátkach prenasledovaním člnov a hlavnou lúpežou je kradnutie tehličiek zlata. (Arsenal83)
  • Ve scénách natáčených v italských Benátkách bylo použito 400 komparzistů mezi lidmi v karnevalových maskách a turisty. (Johnny.ARN)

Reklama

Reklama