Reklama

Reklama

VOD (1)

Profesionální zloděj a jeho tým expertů chystají obří akci – loupež půl miliardy dolarů ve zlatě z trezoru na palubě letadla 12 kilometrů nad zemí. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (104)

BOURQUE 

všechny recenze uživatele

F. Gary Gray tak trochu vykráda sám seba, keď si uvedomujeme, že Lift by mohol byť aj takým vedľajším projektom filmu The Italian Job. Jednoduchý a predpokladateľný scenár, kde žiadna „nečakaná“ zmena v príbehu vás neprekvapí (keď jeden z členov tímu pred začiatkom akcie povie, že sa nezúčastní akcii tak je jasné, že v akcii sa zúčastní a bude sa jednať o „nový“ plán, o ktorom diváci ešte „nevedia“). Z hereckej stránky mám pochybnosti o správnom obsadení predovšetkým zo strany Kevina Harta a bohužiaľ Jeana Renoa. Osobné hodnotenie: 68% (**) ()

bourec 

všechny recenze uživatele

Tři s odřenýma ušima. F.Gary Gray natočil kdysi několik pecek. Tady ovšem Netflus zafungoval se svou tvorbou bez zápachu. Unylá první hodina, která třeba v přípravách na loupež nemá co nabídnout. Navíc spíš průměrné obsazení, kterýmu kraluje rádoby herec Hart, kterej povětšinou svou rolí pokazí úplně vše. Navíc to vypadá, že mezi partu přišel jako návštěva na kukandu. Takže při oslovení "Yes, boss" jsem měl smích na krajíčku. Druhá půlka už se trochu podobá zábavnýmu filmu. Nějaká akce, trochu podvádění a technickejch hračiček.Jen to rozzuzlení je takový přízemní. Celkové zklamání. 50%. ()

Reklama

bobstock 

všechny recenze uživatele

Fádní a generovaná banda nezajímavých zlodějských postaviček, pokolikáté už sme to někde viděli. Hodinu se dává dokupy parta kolem vážně nudného trpaslíka Harta a další hodinu sleduju ledabyle odfláknutou trikovou pasáž v nebesích. Ono co čekat, Gray od dob Fast 8 zakysnul v akčních blbostech a bohužel už v tom bahně zůstal. 30% ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Názory na Kevina Harta se liší. Někoho vyloženě baví, někdo ho spíše toleruje, někdo ho vyloženě nemůže vystát. Kevin Hart je především komik, v amerických Nedotknutelných i dramatu Otcovství ovšem projevil, že se dokáže předvést i ve vážnější poloze. Už nějakou dobu poté Kevin Hart koketuje s akčním žánrem, tedy minimálně v rámci Centrální inteligence a dvojice nejnovějších filmů Jumanji po boku Dwaynea Johnsona. V letu je ovšem první akční film v kariéře Harta, kde se Hart objevuje v hlavní úloze. Tato komediální akční heist movie přitom může vsadit také na zkušeného akčního režiséra F. Garyho Graye, režiséra filmů jako Loupež po italsku s Markem Wahlbergem a Charlize Theron, Ctihodný občan nebo Rychle a zběsile 8. Nabité obsazení, šikovný akční režisér, rozpočet 100 milionů dolarů. Co se tedy vlastně může pokazit?   V letu by strašně chtělo být novými Dannyho parťáky, Rychle a zběsile 5 nebo Loupeží po italsku (ať už tou s Michaelem Cainem nebo tou, kterou režíroval sám F. Gary Gray). Má rozhodně šikovného řemeslníka za kamerou, který zvládá, aby měl výsledek nějaký přitažlivý vzhled a i když se Kevin Hart zpočátku jeví jako podivná castingová volba (rozhodně se jedná o jednu z jeho rolí, která prioritně nesází na humor), průběh filmu ukáže, že pravý problém není v něm, protože se ukáže, Hart vlastně tento film utáhnout celkem dokáže. On a zbytek nabitého obsazení (Gugu Mbatha-Raw, Vincent D'Onofrio, Sam Worthington, Jean Reno) ovšem dobrý film sami o sobě neudělají.   Hartův Cyrus vůbec nepřipomíná typicky uřvanou a za každou cenu hláškující postavu Kevina Harta, místo toho evokuje spíše Dominica Toretta z Rychle a zběsile nebo Henryho Gondorffa z Podrazu. I skrze jeho postavu se ovšem projevuje jeden zásadní problém filmu. Nikdy se totiž nedaří vybudovat pocit, že je něco skutečně v sázce. Že se může celý pokus o loupež zbořit jako domeček z karet a ústřední postavy můžou dostat solidně přes hubu. Gray tak může dodat akčním scénám styl, emoce to ovšem nevzbudí. Především i proto, že si film i při přimhouření všech možných očí nedokáže obhájit hloupoučký scénář a fakt, že to celé pořád působí lacině.   Z obsazení je nejvíce využit Vincent D'Onofrio, Jean Reno je naopak trestuhodně nevyužit a vyvolává dojem, že se na filmu skutečně podílel pouze kvůli šeku, přeci jen ovšem od něj člověk čeká více nežli karikaturního záporáka. Více jde skřípat zuby už pouze kvůli nechutně digitálním letadlům, které nezakryje ani Grayova snaha dodat filmu nějakou stylovost, která se mu vlastně téměř i daří.   Jak úvod dokáže nastavit očekávání, pak se projeví jeho pravá tvář spotřebního filmu od Netflixu, který opět kvůli nízkým nárokům průměrného spotřebitele, postrádá nádech něčeho, do čeho se dala duše a neprofiluje se nijak více nežli obyčejná spotřebka, která je asi na začátku roku na Netflixu potřeba. Čísla to udělá, Netflix zváží realizaci druhého filmu, buďto na něj dojde nebo ne. Nestačí ovšem najmout celkem šikovného režiséra v moment, kdy má ten šikovný režisér točit paskvil. V moment, kdy má jen režisér dodat naleštěnou bídu, která je díky scénáři Daniela Kunky příliš tupá i v rámci oddechové akční zábavy.   Všechno se celou dobu skutečně obejde bez velkých sázek a scénář dokolečka sází na deus ex machina. F. Gary Gray má přitom zkušenosti se sérií Rychle a zběsile, která si nikdy nehrála na literaturu faktů a sofistikovanou záležitost, na rozdíl od V letu si ovšem Rychle a zběsile dokáže toto obhájit výraznou přepáleností, nápaditostí a někdy i pocity, že skutečně o něco jde. Vůbec nesejde na tom, že je Dominic Toretto už posledních pár dílů Rychle a zběsile vždy zdánlivě v ohrožení i přes pochybnost toho, že skutečně potká svůj konec. Jde o to, že se alespoň nějak daří budovat napětí a také fakt, že parta Dominica Toretta nejednou dostane na zadek. A přesně tyhle pocity u V letu chybí. + se tu nejezdí tankem po dálnici, neskáče se autem z Burdž Chalífa a nezávodí se s ponorkou. Ale to už je jenom detail.   Výsledek tak vlastně nemá šanci obstát ani jako slušný akční výplach, protože i jako kulisa bude film působit až příliš pitomě, naivně a únavně. Při přítomnosti packala za kamerou by to vlastně dávalo smysl, o to více zamrzí, že za kamerou stál právě šikovný F. Gary Gray. Prachy možná nikdy nesmrdí a F. Gary Gray má na kontě pořád miliardový hit v podobě Rychle a zběsile 8, přesto zamrzí, že se právě na povedenější kousky F. Garyho Graye navázat nepodařilo. A fakt, že je Hart v akční a profesionální zlodějské poloze věrohodný, vlastně samotný film nezachrání.   V letu vrhá další nemilý stín na originální filmový katalog Netflixu, který má pořád za kamerou F. Garyho Graye, který vyloženě nerezignuje a občas se pořád vyjeví jeho snaha, přeci jen nezakryje fakt, že i jemu nejspíš byl tenhle film tak trochu jedno. Čekat dalšího Dannyho parťáky nebo variaci na Rychle a zběsile 5 by byla chyba, vlastně se dá těžko říci komu jinému film doporučit nežli průměrným uživatelům Netflixu, kteří jsou ochotní si filmy na téměř bázi výkalů maskované jako dortík pravidelně dávkovat. Zbytek ať radši vsadí na klasiku.... () (méně) (více)

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

Zázrak sem nečekal a zázrak se taky nestal. Neoriginální oddechovka, která se i přes normální stopáž chvílemi celkem vleče, ale jako celek mě to nakonec nes*alo a pořád je to snesitelnější (a lepší) film než třeba Red Notice. F. Gary Gray má kliku že u mě bude mít vždy velké plus za Vyjednavače a Straight Outta Compton a byl bych rád kdyby se někdy vrátil k točení podobných filmů…50% ()

Galerie (297)

Zajímavosti (9)

  • Ve scénách natáčených v italských Benátkách bylo použito 400 komparzistů mezi lidmi v karnevalových maskách a turisty. (Johnny.ARN)
  • Natáčanie prebiehalo od februára do mája 2022 v Taliansku (Benátky, Terst, zámok Miramare), Severnom Írsku (Belfast, Harbour Studios, Bangor) a Anglicku (Londýn). (Arsenal83)
  • Při ceně 2 000 amerických dolarů za unci by 500 milionů dolarů zlata vážilo 7,8 tuny. (Johnny.ARN)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno