Reklama

Reklama

Přízraky v Benátkách

  • USA A Haunting in Venice (více)
Trailer 1

Kenneth Branagh jako slavný detektiv Hercule Poirot řeší děsivou záhadu v období po druhé světové válce. Poirot si užívá důchod v italských Benátkách. Neochotně se účastní seance, na které uvrhne zavražděný host detektiva do zlověstného, ​​temného světa. (Magic Box)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (331)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Rozhodně nejlepší film z dosavadních tří, co Branagh s Poirotem natočil. A skvělý přesah do gotického hororu - tajemný starý dům, mlha válící se po hladině, když přijíždí médium na gondole, bouře, liják a blesky křižující oblohu a o tajemství u základů domu nemluvě. Naprosto skvělá kamera, na níž si Branagh potrpí, a já mu za ni tleskám, páč na rozdíl od leckterých jsem stále přesvědčen, že film je médium především obrazové. Všechny ty deformace obrazu, žabí a ptačí perspektiva, rybí oko, rozličné úhly záběrů a smysl pro detail mě bavily. Tedy ona i verze s D. Suchetem je pěkně strašidelná, což bude asi i tím časem v období Halloweenu. Atmosféra solidní, strašení fajn a vraha jsem samozřejmě neodhalil. Jediný, kdo mě nebavil, byla Ariadne Oliverová. Poirotova přítelkyně, co se s ním ráda špičkuje a občas má nabroušený jazýček, je ale skutečnou přítelkyní. Tady je to vypočítavá cynická čúza, co Poirota jen využívá a nakonec mu řekne, že už se neuvidí. Oč milejší je závěr se Suchetem, kdy jdou spolu zapálit svíčku. Ale jinak za mě spokojenost. Benátky miluji, i když se většina filmu odehrává v obřím rozpadajícím se baráku....ty ale miluji rovněž. ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Parádně obsazené, zase zcela jinak a odvážně pojaté, nicméně opět s případem, který je na tom to nejmíň zajímavé. Naštěstí to ale zase tolik nevadí, protože když nic jiného, hlavní postavě se tu konečně dostáváme pořádně pod kůži, zatímco režisér servíruje doposud nejatmosféričtější díl série. Krásných 7/10 ()

Reklama

Othello 

všechny recenze uživatele

Branaghova revize Hercule Poirota stojí na až do absurdna vytočené pompéznosti příběhů, které jsou původně zkomprimovány doslova na prostor jednoho dopravního prostředku. Tím připomíná například velké videohry, které se snaží skrze svoji příběhovou kampaň prodat za každou cenu kvality svého enginu. Podvyživené Benátky v tomto rámci působí, jako když jste tehdy zjistili, že film The Crow má čtvrtý díl. Laciná scéna, špatní herci, co největší zdržování se v těch samých prostorech. Najednou z toho audiovizuálního lunaparku plného špičkových herců a kýčovitých výjevů máme takový usnažený LARP, který vypadá jak laciný seriál. Ten důchod nezněl jako špatný nápad. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Tahle duchařská seance Poirota mě moc nebavila. Předchozí Smrt na Nilu byla asi po dějový stránce kravina, ale mělo to slušnou výpravu a jakž takž odsýpající děj. Tady je vidět, že gumák Branagh dostal o poznání menší rozpočet i když aspoň ty kulisy Benátek si tu užijeme, ale dějově nudný už od tý úvodní trapný falešný seance kdy nakonec všechno stejně přejde do přízemního módu a nikterak překvapivýho rozuzlení. Navíc na gumáka kterýho prostě v týhle roli nikdy akceptovat nebudu je tu ve scénách kdy jakože bojuje se svými démony opravdu nepěkný a nepřesvědčivý pohled. No a ten zbytek jak říkám je rutina bez pořádný atmosféry nebo aspoň trochu zajímavějších vedlejších postav. Závidím těm fanouškům co si to užili, ale já jsem tady asi holt mimo.40% ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Bezkonkurenčně nejhorší díl z Branaghovy série. Ten duchařský odér mi k pragmatické duši Poirota vůbec neseděl. Mám rád, když spousta postav uvízne na jednom místě a musí se přijít na to, která z postav je vrah. V tomto případě se ovšem sešla nesmírně nezajímavá partička a už vůbec se mi nelíbila lokalita samotná, která byla absolutně nemastná a neslaná a nechce se mi věřit, že by vůbec takovou píčovinu Agatha Christie napsala. Zasadit děj do Benátek a přitom postavy uvěznit v jednom nudném domě nedává žádný smysl. Neskutečná nuda. V závěru jsem usínal. Rozuzlení potom bylo extrémně ploché a odfláknuté. I v tomhle jsem od Agathy Christie zvyklý na podstatně důmyslnější rozuzlení. Předlohu neznám a netuším, co si do filmu tvůrci přidali sami, ale jako celek mě snímek hodně nebavil, a to mám pro žánr krimi obrovskou slabost. Zařazení snímku mezi horory musí být snad vtip. [45 %] ()

Galerie (54)

Zajímavosti (18)

  • Režisér a představitel Hercula Poirota, Kenneth Branagh, se domlouval s technickým týmem na četných překvapeních pro ostatní herce. Herci tak nebyli seznámeni s různými výpadky světel či větrem, který rozráží okenice a dveře, a jejich reakce na tyto jevy jsou ve filmu autentické. (NiWi)
  • Závěrečná scéna s Hercule Poirotem (Kenneth Branagh) na střešní terase, kde se odehrávala i scéna z úvodu filmu, se nachází v budově konzervatoře. Konkrétně jde o budovu Palazzo Pisani a Santo Stefano, která se nachází naproti Campo Santo Stefano, v uličce poblíž průčelí kostela San Vidal, ve čtvrti San Marco v italských Benátkách. Na terasu se lze dostat v rámci prohlídky. (Posheidon)

Související novinky

Oppenheimer už má velmi blízko k miliardě

Oppenheimer už má velmi blízko k miliardě

17.09.2023

Skvělý Oppenheimer režiséra Christophera Nolana (Počátek, Temný rytíř) už má opravdu blizoučko k tomu pokořit bájnou metu jedné miliardy dolarů. Chybí mu k tomu v současnosti už méně než 90 milionů,… (více)

Reklama

Reklama