Reklama

Reklama

Můj otec, kníže

  • Rakousko Mein Vater, der Fürst (více)
Trailer

Obsahy(1)

„Nejsi tu proto, abys byla šťastná,“ říká otec své dceři v závěru dokumentárního filmu, který vypráví neobvyklý příběh Lily Schwarzenbergové a jejího otce Karla. V průběhu pěti let se dcera a otec opakovaně setkávají, aby si povídali na místech, která formovala jejich životy. V Praze a na Orlíku v jižních Čechách, ale také ve Vídni a ve štýrském Murau. Prostřednictvím rozhovorů prozkoumávají dosud utajená zákoutí společné rodinné historie. Sledujeme příběh otce, svědka velkých událostí 20. století, jehož dětství bylo poznamenáno vyvlastněním rodinného majetku a následným útěkem do zahraničí. Později se z něj stal jeden z nejpozoruhodnějších evropských poválečných politiků, státník, aristokrat a revolucionář v jedné osobě. Příběh jeho dcery poznamenalo dětství a dospívání v rodině, které dominují dědičná knížata. Záhy se začala vzpírat etiketě a aristokratickým predikátům, později sklouzla k drogové závislosti, jíž se později zbavila a dokázala si vybudovat vlastní život v Londýně, přičemž stíny minulosti zanechala za sebou. V průběhu natáčení Lila Schwarzenbergová opakovaně čelí otázkám svého spolurežiséra Lukase Sturma na téma vlastní minulosti. Film ukazuje, jak se Lila opakovaně pokouší překonat odstup od svého zdánlivě přezíravého otce. Výsledkem je velmi intimní portrét dvou lidí, kteří jsou si blízcí i cizí zároveň. Navzdory bouřlivé rodinné historii poznamenané ranami osudu se oba upřímně snaží k sobě najít cestu. Dokument Můj otec, kníže vypráví příběh mnoha dcer, synů, otců a matek o jejich vzájemné, často ovšem marné, touze po uznání, ocenění a blízkosti. (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (16)

prkalil 

všechny recenze uživatele

"V dějinách jsou chvíle, kdy vidíme, že jedno období končí a jiné začíná. V rámci Evropy dochází k otevřenému porušování práva. Když se Vladimir Vladimirovič Putin rozhodl obsadit Krym, zrušil jedním tahem pera všechny dohody a bezpečnostní záruky, jež jsme v Evropě měli od roku 1945. V okamžiku, kdy je porušení práva akceptováno, brzy následuje další. To vám zaručuju. Sledujeme, jak je konzumován předkrm. Krym. Obávám se, že uvidíme gruzínskou polévku a možná i ukrajinské hlavní jídlo. Nesmíme zapomenout, že v politice platí to, co často slýcháme, že s jídlem roste chuť. V tomto případě to tak určitě je." ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Ve Varech mi to uteklo, takže jsem byl rád za možnost zajít na to do kina až teď, a rozhodně nelituji, protože mi to přišlo jako skutečně přínosný film. Jednak je to natočené zajímavým způsobem, kdy je to nečekaně osobní, místy až dojemné, a člověk si u toho mj. říká, jestli je to skutečně dokument o Schwarzenbergovi, nebo o jeho dceři (což ale není výtka), a jednak si tam jde podle mě najít mnoho látky k přemýšlení i o vlastní rodině a celkově o životě. Btw. příjemně mě překvapilo, že je to celé v němčině, to jsem předem nevěděl, a pak to ve mně taky rozjitřilo starou lítost nad tím, že KS tenkrát nevyhrál ty volby, což mě nikdy nepřestane mrzet. ()

Reklama

Majkak 

všechny recenze uživatele

Terapeutický rozhovor, kdy se dospělá dcera snaží rozlomit obruče svírající jejího otce. Zajímavý mix postojů, na jedné straně, v období, kdy Lily bojovala s drogovou závislostí, otec jí dokázal být silnou oporou, protože její závislost bral jako nemoc, na druhé straně si stále držel vnitřní odstup. Lily se snaží dobrat příčin krachujících vztahů v jejich rodině, ale odpověď úplně nenachází. Velkorysé přijetí nevlastního dítěte, protože dítě nesmí trpět nedostatkem lásky, současně ale vlastní děti pořád prožívají důraz na povinnost a postrádají větší otevřenost a důvěrné sdílení. ()

Bebacek 

všechny recenze uživatele

Plakát filmu využívající „punkovou“ prezidentskou kampaň Karla Schwarzenberga je značně zavádějící, neboť prioritně jde o intimní rozhovor dcery s otcem. Na konceptu mluvících hlav Lila Schwarzenberg rozkrývá komplikovaný vztah se svým tatínkem, který charakterizuje odtažitost. Nejsilnějšími momenty jsou scény, ve kterých otce konfrontuje s natočenými scénami vlastních komentářů o jejich citově vyprahlém vztahu. Oceňuji i linii reflexe dědictví Schwarzenbergů a jejich osudy za druhé světové války a éry komunismu. ()

Terka_127 

všechny recenze uživatele

Bála jsem se, že uvidím smutný osud rodu Schwarzenbergů v době komunismu, jejich nucený odchod, roli knížete při Sametové revoluce a vzestup rodu. Ale dostala jsem překvapivě zajímavý a upřímný snímek, který nám otevřel dveře do soukromé lóže. Trochu to na mě působilo jako rodinná terapie a je dost možné, že to tak bylo, i když záměr byl úplně jiný. Ale rozhovory Karla Schwarzenberga s jeho dcerou a pak její zpověď prostě přinesla něco, co tu ještě nebylo a ukázala knížete jako milujícího introverta, který by za svou rodinu položil život, ale neumí to svým dětem říct. Lila dostala nápad a odvedla kus práce, ale až Lukas Sturm tomu dodal to, co z filmu udělalo TEN FILM. Dojemný malý příběh o jedné malé rodince. A když si na konci uvědomíte, jak snímek změnil život dvěma lidem, tak se prostě rozbrečíte. Krása. ()

Galerie (12)

Související novinky

Startuje týden nejúspěšnějších filmů

Startuje týden nejúspěšnějších filmů

14.12.2022

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 15. do 21. prosince tohoto roku BestFilmFest, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů druhé… (více)

Reklama

Reklama