Reklama

Reklama

Vítejte ve Wrexhamu

(seriál)
  • USA Welcome to Wrexham (více)
Trailer
Dokumentární / Sportovní
USA, (2022–2024), 19 h 55 min (Minutáž: 20–48 min)

VOD (1)

Série(3) / Epizody(41)

Obsahy(1)

V seriálu Vítejte ve Wrexhamu se Rob McElhenney a Ryan Reynolds učí vést třetí nejstarší profesionální fotbalový klub na světě. V roce 2020 se Rob a Ryan dali dohromady, aby koupili fotbalový klub 5. ligy Red Dragons, a doufali, že z wrexhamového klubu vytvoří příběh outsidera, kterému bude fandit celý svět. Má to však háček: Rob s Ryanem nemají žádné zkušenosti s fotbalem ani se vzájemnou spoluprací. Tento dokumentární seriál bude od Hollywoodu až po Wales, od hřiště až po šatnu a od kanceláře až po hospodu sledovat Robův a Ryanův rychlokurz klubového vlastnictví a neoddělitelně propojené osudy týmu a města, které se spoléhá na to, že dva herci přinesou reálnou naději a změnu do komunity, která by ji potřebovala. (Disney+)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (18)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Neumí se to rozhodnout, zda to chce být sociologickou sondou à la Dycky Sunderland či dokuserií s nadhledem "kterak Amík a Kanaďan, kteří nevědí která bije, poznávají nekompromisní svět fotbalového managementu nižších divizí". A zjišťují, že na fotbalu prachy netrhnou a jsou čistě v roli "suger daddies" s marketingovatelnými ksichty. Je to však příliš chtěné, kouká z toho kalkul, že do toho šli právě kvůli dokumentu spíše než proklamovaných nezištných důvodů. A do toho rozkročený koncept, kdy se v jedné scéně řeší, jak má týpek život na hovno (práce ho štve, partnerka ho opustila, vyhlídky na maloměstě nulové, jen ten klub mu zbývá), aby následovala scéna, kdy Reynolds dělá povinně jakože vtipného šášulu na callu. V jeden moment řešíte rakovinu fanouška, následuje problematika "jak byli v minulosti fanoušci obechcaní předchozími vedeními" a následně se jde na jakože televizní sportovní zprávy, kde duo majitelů dělá (ne)vtipné prupovídky. Vůbec to neštymuje jako jeden celek. Zajímavějšímu sociologickému aspektu se nedostává potřebný prostor, zákulisní část zase nejde dostatečně pod pokličku managementu klubu; jakože vůbec (a je to škoda, anabáze kolem financí, vlastnických práv, vyjednávání smluv; to je TAK vděčné). Je to dobře z poloviny o těch dvou, kteří to (logicky) mají pouze jako přívěsek k mnoha jiným investičním aktivitám čili nemají mnoho co nabídnout jako objekty dokumentárního zájmu. Není to špatné, to zase ne (epizody jsou krátké a úderné), zvlášť když se plány rozpadají pod rukama, ale je to příliš ve stínu mnoha jiných sportovních dokuserií; konceptem, podáním i přesahem mimo sportovní škatulky. | S1: 3/5 | ()

William_ 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

1. série: Další Sunderland 'Til I Die se sice nekoná, ale skvělá podívaná to bezesporu je. 1. série začala na můj vkus až moc pomalu, některé epizody by se dle mého daly spojit do 1 větší, a nemusela by tak první série mít šílených 18 epizod, ale "It is, what it is". Druhá polovina série už byla vysoce nadstandartní a tak nějak se autoři naučili, jak se ve fotbalových doku-reality tvoří kvalitní příběhy, náměty a koncepty. Závěrečná epizoda posledního zápasu v sezoně 2021/2022 byla vrcholem této nakonec vysoce nadstandartní série. Co se Hollywoodských hvězdiček týče, ze začátku mi přišlo že Ryana to ani zas až tak moc nezajímá, avšak v druhé polovině seriálu si už i on našel k Wrexhamu vztah. Rob působí jako pracovitá včelička, která chce mít o všem přehled a je asi víc zapálený do dění. Ale offsidu ani po roce vlastnictví klubu nerozumí ()

Reklama

Honzek 

všechny recenze uživatele

Nejprve jsem jen tak lehce přičichl a nakonec jsem se celým seriálem nechal naprosto pohltit a sežral jsem ho na jedno posezení. Šel jsem do toho především díky duu Ryan Raynolds a Rob McElhenney ale nakonec jsem to dokoukal jako nový a kovaný fanda Wrexhamu. Naprostá pecka s úžasnýma sondama do života městečka, hráčů a všech co se kolem týmu motají. Není to jen skvělá jednohubka, je to i velmi poučná a záživná věc, ze které si hodně vezme i člověk, co fotbal nikdy neviděl. Já jen tajně doufám, že tohle bude nové fotbalové Drive to Survive a budu se s tímhle týmem setkávat každý rok v podobě nové sezóny která bude rekapitulovat úspěchy i porážky tohoto znovu nakopnutého mančaftu. Perfektní zážitek. ()

HellFire 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nikdy jsem nechápal onu fanatickou zapálenost fanoušků sportovních klubů a Wrexham má očividně ty nejzapálenější fanoušky, přestože hraje horní dolní ligu. Jako kdyby pohled na fotbalový zápas na úrovni okresního přeboru měl na diváky kouzelné účinky vyvolávající okamžité zamilování se do čutálistů. A tenhle v podstatě zkrachovalý klub koupí dvě hollywoodské hvězdy a aby na tom tolik netratili, natočí o tom rovnou seriál. Tomu říkám dělba kapitálu. Když se nepovede fotbalový byznys, práva na seriál určitě nahradí aspoň půlku investice. Tvůrci byli obezřetní a zaměřili se především na fanoušky a celkový kult wrexhamského fotbalu, spíše než na výkony fotbalistů, protože ti i přes značné investice a posily nemají zkrátka co předvádět. Proto jsou některé epizody nezáživné a zahraňuje je krátká stopáž. ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Rob McElhenney dostal nápad investovat do fotbalového klubu. Protože by mu na to ovšem nestačily jeho "televizní peníze" ukecal Ryana Reynoldse (se kterým se předtím nikdy neviděl) a koupili si klub ve welšském městě Wrexham. Tahle minisérie pak slouží jednak jako jejich self promo stejně jako promo jejich fotbalového klubu a Walesu jako takového. Dozvíme se něco málo z historie země, města, klubu i něco málo o jejich fanoušcích a osobně si myslím, že to jak oba pánové využívají svojí popularitu pro  zviditelnění klubu a natažení sponzorů dělají dobře. Je tam sice vidět že v tom absolutně neumí chodit, ale záměr a myšlenka je dobrá a jak jim tak nakonec i týmu nejde nefandit. Po Sunderlandu tak asi budu mít svůj další oblíbený klub, který skoro nikdo nezná a doufám, že se jim jejich cíl postoupit do vyšší ligy dříve nebo později povede...80% ()

Galerie (9)

Reklama

Reklama