Režie:
Petr JanuschkaScénář:
Petr JanuschkaKamera:
Filip BlažekHudba:
Ondřej HolýHrají:
Jiří Mádl, Judit Pecháček, Gustáv Řezníček, Viktória Pejková, Petr Kubala, Jana Posníková, Tereza Dočkalová, Aneta Porubová, Aneta Kaluža Klimešová (více)Obsahy(1)
Krátký film o lásce a svobodě. Píše se rok 1981 v komunistickém Československu a mladý muž Jindřich (Jiří Mádl) se na palubě charterového letu na Kubu překvapivě setkává se svou láskou z dětství Evou (Judit Bárdos). Okamžitě navážou rozhovor a s každou odpovědí, s každým zábleskem či nechtěným dotykem staré pouto znovu ožívá. Netuší, že brzy budou stát před možná nejtěžším rozhodnutím svého života. (UTB Zlín)
(více)Videa (1)
Recenze (27)
Pokud bylo snahou tvůrců vyrobit průměrnou retro televizní povídkovou výplň se známými ksichty do televizního formátu Bakalářů tak ano. Vcelku nadějný scénář se v provedení profláknutých herců mění v nereálnou, emočně vyprahlou frašku s nulovou přidanou uměleckou hodnotou. Pan režisér možná časem získá "ryto" v některé plánované seriálové detektivce. ()
V půl hodině se tu rozjede nečekaně super svěží dialogovka mezi Judit a Jirkou. V tu chvíli jsem si okamžitě vzpomněl na Ethana a Julii v Před soumrakem, protože ty dialogy měly neuvěřitelnou šťávu. Pro logiku věci ale přišel i příběhový zlom, který načal témata z dob odporné komunistické éry. Hodně zajímavé, nápadité a s dobrou pointou. Kdyby na mě vztah Judit a Jirky nepůsobil hodně zkratkovitě, což se bohužel jinak ani u kraťasu nedá, bylo by to na pět hvězd. Tohle bych si dokázal představit klidně i jako celovečerák. Po technické stránce výborné. ()
„Kdo by jim utíkal na Kubu?“ Je větší odvaha zůstat nebo emigrovat? Nečekané setkání na palubě letadla. Jindra a Eva. Láska z dětství. Vzpomínají, jak bezstarostné bylo, co všechno prožili na táboře a že jim poslední roky moc radosti nepřinesly. Pouto, které nepřetrhly ani roky odloučení v komunistickém Československu. Nejde jen o sentiment, pořád to tam je. Pohled na prožívání každodennosti mají ovšem odlišný. V dobách, kdy nebyly sirky nebo máslo, ona „pomohla“ k zajištění jiné krizové suroviny: škrobu. A na prominentní dovolenou se těší. Naopak on si o „jiném světě“ už nechce jenom číst. Rozhodnutí se s každým překonaným kilometrem blíží... Dobově věrné, herecky fajn. ()
Vychcené až hanba. K študentskému filmu by mal byť človek zhovievavejší, lenže keď máte rozpočet na obsadenie komparzu do celého lietadla a Mádla s Bardoš do hlavných rolí, tak asi nejde o klasický študentský film, že. Autor sa nám pokúša ukázať krehký vzťah dvojice postáv, ktoré sa stretnú a v nasledujúcej scéne už majú dokonalé spojenie. Do toho bez prestávky hrá lacná, barová hudba, pričom sa réžii nedarí vykúzliť potrebnú atmosféru ani pri scéne noci v lietadle. Po pätnástich minútach (sic!) prichádza dojemná, rozlúčková scéna, Bardoš navyše celý čas hrozne prehráva, a v závere má film problém dokonca s logikou. Umelé emócie, umelá dráma. Česko má ďalšieho režiséra horkosladkých filmečkov o socializme. Jupí! ()
Na tak zajímavý námět, složitý i díky minulosti oběma hrdinům a budoucnosti jednoho z nich, je zapotřebí delší stopáž. Faktem je, že moc nevěřím, že by to komunisté neměli nějak ošetřeno. Takhle by přece mohl zdrhat každý druhý. Škoda jen, že se hrdinové lépe nedomluvili. Film více působí jako klasická romantika, kdy se potkávají dávné lásky a probouzí se v nich cosi pohřbeného, co zde ožívá. Krátké milostné vzplanutí ale nemá dlouhého trvání. Škoda pro ně i pro diváky. ()
Galerie (74)
Zajímavosti (6)
- Celý film se kompletně natáčel v letadle Tupolev 154M – „Naganském expresu", na jehož palubě slavili čeští hokejisté olympijské zlato při návratu ze zimních olympijských her v japonském Naganu v únoru 1998. Naganský expres je součástí muzejní expozice na letišti v Kunovicích. (Bebacek)
- Ostrov svobody získal koprodukční podporu České televize, NF FILMTALENT Zlín, IS Produkce, Analog Vision, zeroin s.r.o. a podporu dalších významných partnerů jako statutárního města Zlín, BUMERANG FILM s.r.o., Histogram a Kouzelná. (Bebacek)
- Studentky a studenti z FMK UTB ve Zlíně pracovali na snímku čtyři roky. Fáze výroby byla vzhledem k pandemické situaci v roce 2020 dvakrát přesunuta. (Bebacek)
Reklama