Režie:
MaïwennKamera:
Laurent DaillandHudba:
Stephen WarbeckHrají:
Maïwenn, Johnny Depp, Pierre Richard, Melvil Poupaud, Pascal Greggory, Benjamin Lavernhe, Noémie Lvovsky, India Hair, Marianne Basler, Luna Carpiaux (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Jeanne, mladá dívka z chudých poměrů se zálibou v kultuře i jiných radostech života, díky své inteligenci a půvabu postupně stoupá po společenském žebříčku. Jako kurtizána se stane oblíbenkyní krále Ludvíka XV., který neví o jejím postavení, ale získá díky ní zpět svou chuť k životu. Propukne mezi nimi vášnivé milostné pouto. Jeanne se naproti všem konvencím a správným mravům stěhuje do Versailles, kde její příchod vzbudí na dvoře skandální povyk… (Film Europe)
(více)Videa (8)
Recenze (55)
Pochvalu jistě zaslouží krásná výprava, kostýmy a např. i nádherné šperky, potěšení pro oko, pěkná klidná kamera, herecký ansámbl se snaží, co mu síly stačí, bohužel ten scénář nenabízí příliš velké možnosti... Udělal mi radost Benjamin Lavernhe (příjemná postava, hezky zahraná) a Pierre Richard (moc ráda jsem ho viděla), diskutovat by se dalo dlouze o hlavní ženské postavě, zejména tedy když představuje dvacetiletou dívku... Celkově se na to dobře kouká, ale žádné velké nadšení nepůsobí... ()
Když jsem před mnoha měsíci viděla trailer - hned jsem věděla, že to chci vidět. Nezklamalo mě to. Přepych, zhýralost, závistivé pohledy, klepy,..je tam toho opravdu hodně. Maiwenn, která se na filmu podílela s neskutečným nasezaním - za mě se jí to hodně povedlo. Závěrečných 15 minut klidnějších než zbytek filmu a snaha se hned zavděčit, když zemře král - hezky ztvárněné. ()
Pro pravidelné diváky předrevoluční Francie jen další dílek oblíbené skládačky. Du Barry (1743-1793) se už za svého života stala velmi oblíbenou postavou inspirující populární kulturu. Po románech (Alexandr Dumas st., Zweig...) to byly samozřejmě operety a filmy. Z operet byla nejvýraznější Millöckerova (1879). Z filmů tyto: Madame Du Barry (1917), Madame Dubarry (1919), Eine Dubarry von heute (1927), Du Barry, Woman of Passion (1930), Madame DuBarry (1934), I give my heart (1935), Du Barry Was a Lady (1943), Die Dubarry (1951), Madame Dubarry (1954)... Pojetí Maïwenn není špatné, opět je to opulentní nádhera, trochu pikantní, napínavá a hlavně chytrá podívaná. Ale Johnny Depp a Pierre Richard? Velké zklamání. Bohužel bez nich by nebylo možné vystavět tak výraznou propagaci filmu, protože kdo by dnes chodil na klasické dobovky bez zvučných jmen, že? Puristi by zase rádi jednou viděli život du Barry i po odchodu z Versailles, tak snad někdy příště. ()
Dialogový pokus o glorifikáciu kurtizány márnotratného kiahňovitého kráľa. Ide však len o kostýmovú drámu, ktorá nemá zaujímavé prevedenie, nie dostatočne. Film má nakoniec hodnotu hlavne v Deppovi s rezervovanou mimikou, no neprináša žiadnu väčšiu hĺbku, len láska medzi ludrou a panovníkom sa prezentuje ako romantický vrchol na prepychovom dvore, ktorý narážal na obmedzenia etiketou, ale je morálka len nejaká etiketa? No a či Maïwenn urobila dobre, že samú seba obsadila do hlavnej roly krásnej milenky, ja odpovedám nie. Hlavne o veku to je. Du Barry tu má 20-30 rokov. Ona mala v čase natáčania 46. A ten rozdiel vidieť. ()
Požičiam si jednu už priam legendárnu vetu: film o kurve, kde sa nejebe! A ešte je to aj dlhé. A čo sa štandardov krásy týka, som rád, že sme sa v tomto posunuli, lebo ako, či by dnes o ňu niekto niečo oprel. Z historického hľadiska je však ťažko povedať, na koľko to bolo vierohodné. Malo to však pekné kostýmy a veľmi slušnú kameru. Herecky taký priemer, skôr vedľajšie postavy sa tam viac odviazali jak Johnny. Je to jednoducho dobre napísaná festivalovka, ktorá asi pozbiera nejaké ceny, ale aby ma to nejak zásadne zasiahlo, to asi nie. Kotlety som si však nešklbal. A poučenie, čo z toho plynie, zbavujte sa služobníctva, hlavne toho tmavšieho. Lepšie 3 z 5 (CC, Eurodiera, Be2Can) ()
Galerie (18)
Zajímavosti (15)
- Maïwenn (Jeanne du Barry) přiznala, že se zpožděním objevila film Barry Lyndon (1975), který na ni měl obrovský vliv. To ji přesvědčilo, aby svůj film natočila postaru a nedělala ho moderněji jako Marii Antoinettu (2006). Výsledkem bylo, že celý film natočila na 35mm formát a Barryho Lyndona použila jako předlohu pro to, jak by měl film vypadat. To pro ni bylo poměrně náročné, protože byla zvyklá točit s improvizací scén na place, kdežto pro tento film muselo být vše dopředu naplánované. (Johnny.ARN)
- Režisérka Maïwenn napsala scénář s francouzským hercem, který po několika minutách odmítl s tím, že „kino je mrtvé“ a „zbývá jen Netflix“. Poté, co se s odmítnutím vyrovnala, nabídla roli jinému francouzskému herci, který ji rychle přijal, ale nakonec musel ze zdravotních důvodů vycouvat. Bylo odhaleno, že jedním z nich byl Gérard Depardieu. Poté byla požádána, aby sestavila seznam vysněných potenciálních herců bez ohledu na původ. Udělala to a pokusila se kontaktovat druhého z nich (který se zdál být poněkud přístupný); po dvou měsících jeho asistentka nabídku bez jakéhokoli vysvětlení odmítla. V tu chvíli začala pochybovat, že se její projekt vůbec uskuteční, a tak zkusila prvního ze seznamu, Johnnyho Deppa (Ludvík XV.), který se s ní o dva týdny později sešel v Londýně a na místě řekl ano. (Johnny.ARN)
Reklama