Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komedie o jednom manželství a trampotách s bytem... Studentka vysoké školy Marta (I. Andrlová) se rozhodne zpečetit svůj vztah se Zdeňkem (V. Dlouhý) tajnou svatbou. Zbývá jen oznámit tento fakt oběma rodičům. Rodiče nevěsty (S. Budínová a R. Hrušínský) jsou velmi zajímavá dvojice – přísná maminka učitelka je velký pedant na pořádek, tatínek, jehož láskyplně oslovuje něžná polovička „tatíčku“, si zase neláme s ničím hlavu a svůj čas tráví skládáním básniček. Rodiče ženicha (Z. Hadrbolcová a J. Vala) momentálně nejvíce zaměstnává, jak co nejvýhodněji provdat dceru Marcelu (D. Veškrnová), jejímž životním idolem je zpěvák Jiří Korn. Do těchto všedních starostí obou rodin jako blesk zasáhne sňatek jejich ratolestí Marty a Zdeňka. Kde asi bude mladý pár bydlet? Marta přichází s praktickým řešením – bydlet budou u jejích rodičů. Co na tom, že přes bývalý dívčí pokojík vede cesta přímo do spíže, a tudíž je mladá dvojice několikrát za noc vyrušena veršujícím tatínkem toužícím po kyselé okurce. Je tedy skoro s podivem, že i přes tyto „bojové podmínky“ se rodina brzy ještě rozroste… (Česká televize)

(více)

Recenze (76)

horskejvlk 

všechny recenze uživatele

Zde je jasné proč byla revoluce v 1989 mladí měli problém s byty dnes je bytů dost ale stojí 4.000.000,-Kč ale žilo se a žije se… kam se hrabě vyprávěj. V podstatě se v bytové situaci moc nezměnilo, mentalita je stejná. Na inscenaci se dá dívat Veškrnka je dobrá disko stará panna a Valu v komedii vždy rád vidím. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Ona je to spíše tragikomedie. Komediálního jsem na tom nic moc nenašel. Rudolf Hrušínský jako věčně opilý otec byl ovšem výstavní. Ani bych se nedivil, kdyby Halina Pawlowská čerpala ze svých zkušeností. Ale ještě bych si dovolil poznámku na téma výběru. Socialismus měl evidentně problémy s byty. Téměř každý druhý film popisuje problémy s bydlením a nejednalo se ani zdaleka jen o mladé lidi. A to je asi jediná úsměvná věc na filmu. Přestože komunistům se vyčítalo nedostatek bytů, položme si otázku, zda dnes je situace lepší. Máme dvacáté první století, rok dva tisíce dvacet a jak to u nás vypadá s bydlením? Nedostupné. Bytů je málo a pokud už jsou tak drahé - tedy pro mladé nedostupné. A na hypotéky mladí také nedosáhnou. Čím se dostáváme k začarovanému kruhu nízké porodnosti a tím pádem málo uzavřených svazků a zase zpět nízká porodnost, jak jsem řekl uzavřený kruh. A zpět k filmu. Lze tedy konstatovat opravdu s podivem, že tehdejší mladí lidé se vzali a až pak řešili bydlení, přestože to mnohdy znamenalo bydlet s rodiči nebo tchánem a tchyní. Tím víc, že si do toho malého prostoru ještě pořídili dítě. Dnešní mladí jsou v tomto tedy zodpovědnější, ale optimističtější situace v Česku rozhodně není. Ještě poznamenám, že v roce osmdesát šest vidět ve filmu gaye je vskutku zajímavé. ()

Reklama

Peabody 

všechny recenze uživatele

je to dost blbé, Halina prostě jenom pro prachy napsala takovou uměřeně kritickou (jakože je bytový nedostatek a uplácí se) jakoftipnou povídku. Korna milující Veškrnová s příšernými účesy je slabá, Andrlová hraje skromnou chudinku velmi uměřeně, takže je to spíše mrtvá myšoryba, Dlouhý se jen tak plácá, Budínová jen tak prochází, Hrušínský věčně opilý, je tam kde kdo, ale celkově je to pod psa. I ten rlůžový konec, jak je vlastně všem pohromadě dobře i když si jdou na nervy. A syn přednosty kliniky Máchala to je opravdu síla. Legračnost gayů Trávníčka a Kanyzy, no panebože - Konečně jsem potkal normální lidi.  To je blbé i na dobu, kdy se neelgebetovalo. ()

bubun odpad!

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelný paskvil. Vysvětlí mi někdo, proč je tam ta Veškrnová a proč se jí dává tolik prostoru? A proč je tam Schmitzer, kterej tam naopak dohromady stráví asi půl minuty? Šišlající Žilková je tam taky asi tři minuty, a je to ažaž. V podstatě jde asi o to, že se Andrlová a Dlouhý tajně vezmou, jen za účasti party kamarádů, aby jim to rodiče nerozmluvili nebo dokonce "nezakázali". A pak jde zase o to, že jich je v bytě moc a nemají prostor. Při svatbě, v oddací síni, hrajou varhany ústřední hudební motiv, což mi přišlo fakt vtipný. Poté Dlouhý, asi znaven tou svatbou a dvěma doušky coca coly, během pár sekund usne, ačkoliv ještě před chvilkou se vrhal Andrlové na hrudník. Následuje scéna, kdy jde Dlouhý Budínovou, která zde hraje matku Andrlové, požádat o její ruku - opožděně. A kdeže to jste zaměstnán? Budínová si neni schopna udržet v paměti tak jednoduchou odpověď Dlouhého, že pracuje v projekci, což já bohužel asi už nikdy ze své paměti nevymažu, protože to tam zazní asi osmnáctkrát. Po celý film je Andrová klasicky nesnesitelná, a Dlouhý naprostý ťulpas, většina vtipů je předvídatelná - ne však dějová linie - tedy aspoň ta konečná pointa, ta je tak debilní, že by mě fakt nenapadla. Je taky velmi nepravděpodobné, aby spolu mohla žít dvojice Budínová, která se své dospělé dceři přehrabuje ve věcech, a rozverný alkoholik Hrušínský, ale tady člověk nikdy neví. Společný rodinný poslech audiozáznamu ze svatby je jen příkladem jedné z mnoha trapných scén. Divák se samozřejmě nevyhne rodičovskému promlouvání do duše o bezpečném sexu (kde Budínová vypráví dceři, že tatíčkovi, tedy Hrušínskému, to ujelo jen jednou). Ještě zmíním miniroli Miloně Čepelky, Niny Divíškové a Míly Myslíkové, kterou tam prostě taky museli nacpat. A divné je i to, že Andrlová, když v průběhu filmu otěhotní, má ve třetím měsíci mnohem větší břicho, než pak ke konci těhotenství. Shrnu to tak, že mě moc nepřekvapilo, když se v závěrečných titulcích objevilo jméno Pawlowská. Úroveň lehce nadprůměrné slohové práce na střední škole, kde se to hemží šablonami a klišé (podezírání z nevěry, podkuřování mocnářům na Odboru bytového hospodářství (Jana Švandová) a Jirka Korn). Kvůli čemu možná stojí za to tuhle slátaninu vidět je Trávníček s Kanyzou, zvaným Riki, kteří chtějí s rodinou Andrlové měnit byt. Gay Kanyza v županu, zapalující si Marlborku a odklepávající do popelníku ve tvaru labutě, to asi vážně stojí za to. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Vzkvétající normalizace a vehementní shánění potřebného bytu. Kdo si to dnes v době honosných hypoték umí představit. Příběh je odvyprávěn s určitou nadsázkou, kritikou doby a lehkým humorem. Na tomto televizním snímku je příznačný hlavně fakt, že to nesklouzává do divokého komediálního žánru, ale zhola cíleně poukazuje na problém mnohých mladých lidí a rodin své doby. Charaktery všech postav jsou příznačné, což budí nemalí respekt k předloze. Halina Pawlowská to popsala opravdu velmi dobře. Z hereckých představitelů tu nádherně vyčnívá úžasný Rudolf Hrušínský. Kudy chodí, tudy hláškuje a tak vážný problém celého děje značně odlehčuje humorem a herectvím sobě vlastním. Tento člověk je po herecké stránce skutečně nenahraditelný. Na televizních obrazovkách je tento snímek vidět velice zřídka a je to škoda. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama