Režie:
Oriol PauloKamera:
Bernat BoschHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Bárbara Lennie, Eduard Fernández, Loreto Mauleón, Javier Beltrán, Pablo Derqui, Federico Aguado, Adelfa Calvo, Antonio Buíl, Dafnis Balduz, David Selvas (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Soukromá vyšetřovatelka tvrdí, že je silně paranoidní. Nastoupí proto do psychiatrické léčebny, aby tam přišla na kloub záhadné smrti jednoho pacienta. (Netflix)
Videa (13)
Recenze (144)
Oriol Paulo je BŮH a je zpátky v mistrovské formě!! Už to vypadalo, že Španělé slábnou, ale potom příjde na scénu Španělský David Fincher a natočí pro Netflix jeden z nejlepších filmů roku. Contratiempo meets AHS:Asylum!! Soukromá detektivka si přichystá inteligentní plán jak se infiltrovat do blázince, aniž by někdo znal její pravou identitu s úmyslem vyřešit vraždu, která byla označená za sebevraždu.Ovšem nepůjde to úplně dle jejího plánu a můžete se těšit na pěkně nervydrásající zážitek, který překroutí vaše správné teorie několikanásobně. Paulo hodně těží z atraktivního prostředí blázince- jeden z nejlepších blázinců, co kdy byl mimochodem zfilmován. Někteří lidé jsou opravdu správně creepy a někomu z nich může být lehce nekomfortně. I při 155 minutové stopáži zde nedochází k hluchým místům, mou pozornost si režisér získal okamžitě a dokonale se mnou manipuloval a vodil si mě za nos opravdu precizně. Výborná je Bárbara Lennie, která předvádí obdivuhodné herecké dovednosti, baví svým intelektem a manipulací a vzhledově i vyjadřováním mi připomíná Raqel z La Casa de Papel, ale i zbytek herců odvede kvalitní práci. Paulo tu přísně dodržuje svůj rukopis- Zvrat na Zvrat, dokonalá manipulace s divákem, kde až do poslední minuty divák neví, čemu věřit,úžasná mysteriózní atmosféra, kde je záhadná i kniha ležící na stole a více rozjetých dějových linek naráz, které pěkně zapadnou jak puzzle. Při sledování jsem měl několik prodělaných infarktů, spocenou prdel, mráz v zádech, husí kůži, úzkost a otevřenou pusu dokořán ( a to Paulo k mému uspokojení nepotřeboval ani GORE a tomu říkám true art). Opravdu nemám žádné výhrady, tady je mistr v perfektní formě a luxusní scénář zasazený do nepříjemného prostředí s atraktivní zápletkou a údernou hudbou je trefa do černého. Dokonalost sama. 10/10, ()
Ne, nebudete si jistí až do samotného závěru a nudit se navzdory hrozivé stopáži naštěstí nebudete. Ve vašich nekonečných pochybách vás bude utvrzovat především pohled do nečitelných očí atraktivní Bárbary Lennie v hlavní roli. Pokud tedy nedáte dopustit na šokující twisty a nevadí vám trochu překombinovaná zápletka, nechte si chutnat. ()
Lož, lož, lož a niekde medzi tým pravda. Filmy pracujúce s témou psychiatrie a psychických chorôb poskytujú tvorcom pomerne jednoduchý podklad pre hranie sa s divákom a zvratmi, obzvlášť ak pracovnou metódou je paranoja. Téma niekoľkokrát videná a obohraná, avšak baví aj po x-tý krát, hoci v tomto prípade som mal pocit, že tvorcovia sa s tou snahou o prekvapenie diváka zamotali sami do seba. ()
Orio Paulo, rejjža a scénárista, od kterýho sem viděl všechny filmy... Tohle je eden ze dvou filmů, kterej se mi nelíbil na 5 hvězdiček. Je to ze dvou důvodů... 1. Je to zbytečně dlouhý 2 a půl hoďky. 2.e to až zbytečně překombinovaný... Jako chápu, že když chceš dobrej film, chce to promyslet, aby byl divák pořád napjate a překvapenej. Ale tady to rejža s těma verzema a fiktivníma verzema přehnal. Což je škoda. Ze začátku to vypadalo na Prokletý ostrov, uprostřed na Přelet nad kukaččím hnízdem, ale nakonec se to zvrtlo v To je vražda napsala .o))) ()
nový film Oriola Paula je po Contratiempo jeho další trefou do černého. Stopáž je sice opět přetažená a rozjezd je pomalejší, ale ve chvíli kdy se celý ten solidně promazaný stroj rozjede, letí velkou rychlostí kupředu a Paul si opět diváka celkem slušně vodí. V jednu chvíli už sem si říkal, že jsem jeho záměry prohlédl a lehce sem ho proklínal za kopírku Shutter Island (ke kterému má tenhle film velmi blízko), jenže tak jednoduché to divák mít nebude a jak už bývá Paulovým zvykem, dočká se ne jednoho, ne dvou, ale rovnou asi pěti různých zvratů a všechny opět dávají smysl a nepůsobí vyumělkovaně a tak že tu jsou jen aby tam prostě byly. Bárbara Lennie v hlavní roli výborná a i když jí zdatně sekunduje skoro komplet osazenstvo blázince, je to právě ona kdo si krade většinu filmu pro sebe...80% ()
Galerie (23)
Zajímavosti (3)
- Film se natáčel v Barceloně, Tarragoně a Terrasse. K vytvoření přesvědčivě děsivého blázince byla využita stará budova Tabacalery v Tarragoně a bývalá automobilka Mercedes v Barceloně. (GASTON73)
- Film se odehrává v 70. letech 20. století. Tedy v době, kdy zemřel španělský autoritativní vůdce Francisco Franco, jehož titul zněl „Vůdce Španělska z Boží milosti“. Ve Španělsku se v té době prováděly rozsáhlé reformy, včetně reformy péče o duševně nemocné, kterou můžeme ve filmu vidět. Název filmu částečně odkazuje na titul zesnulé hlavy státu. (Viacslav)
- Film je natočen na motivy knihy „Los Renglones Torcidos de Dios“ od Torcuata Lucy de Teny. (Johnny.ARN)
Reklama