Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Malebnou českou krajinou projíždí motoráček. Lidé uvnitř sedí, švitoří, nebo naopak mlčí, pokukují z oken nebo pospávají. Vlak se náhle porouchá a strojvůdce Miloš musí vystoupit z vlaku, aby poruchu napravil. Vlak stojící v mírném spádu se však samovolně rozjede zpět do výchozí stanice a vyděšenému Milošovi nezbývá než se poklusem vydat za ním. Cestující ocení, že zase jedou, ale záhy si uvědomí, že špatným směrem. Hlasitě protestují a dožadují se informací. Kabina strojvedoucího je neprodyšně uzavřená a nikdo se zpoza dveří neozývá. Mezi cestujícími se šíří první ataky paniky – že by to byl únos, pomsta nebo naprosté selhání systému? Kontakt s okolím prostřednictvím mobilních telefonů selhává a nepomáhá ani zoufalý křik z oken. Cestující za pomocí brutálních prostředků a myslivcovy pušky otevřou dveře obou kabin strojvůdce, ale dosáhnou pouze potvrzení svých nejhorších očekávání, a to - že motoráček nikdo neřídí… (Cinemart)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (599)

kingik 

všechny recenze uživatele

Na železniční trati Chrášťany - Kolešovice došlo k mimořádné události. Nikým neřízený vláček motoráček ujíždí samospádem ve středním tempu krajinou, jeho strojvůdce, obtloustlý Václav Kopta, patrně běhá maratony, jinak si nelze vysvětlit fakt, že za ním po celou dobu vytrvale běží. A v několika sekvencích jej dokonce málem i dostihne. Ve vagonu sedí různorodá skupinka cestujících, kteří pochopitelně propadají i tak zcela nepropadají panice a společně vymyslí krizový plán jak (s loveckou kulovnicí) zabránit katastrofě. Záchranná brzda nevysvětlitelně nefunguje, mobilní telefony náhle nemají frekventovanou využitelnost a během nekontrolovatelné jízdy dojde k mnoha názorovým střetům mezi přítomnými ohroženými. Celou záležitost posléze monitoruje hejtman kraje (Václav Vašák) a jeho tým. A událost neujde ani pozornosti televizního zpravodajství. A ke všemu se jedná o nepříliš vytíženou trať, kde leda tak maximálně hrozí střet s lesní zvěří nebo se zapomenutým loupežníkem. Většina filmu je maximálně nablblá. Mohl bych napsat, že film má silně absurdní až satirický tón, jenže právě postupem času se do filmu rozleze stupidní ráz, což ve výsledku působí značně škodlivým účinkem. Policejní hlídka se chová idiotsky (a homosexuálně??), televizní zpravodajství patrně představuje jakousi nezvládnutou odnož vysílání České televize, se zpravodajkou Lindou Bartošovou, která ostatně už ani ve veřejnoprávní televizi nepracuje, a vesnické obyvatelstvo v rámci záchranné akce a zachování pospolitosti jedná imbecilní formou. A nepřišlo mně jeho počínání nijak vtipné. Film naštěstí nerezignuje na vtipnou složku čítající i mnohé originální hlášky a gagy. Těch se ve vagonu urodilo solidní množství. Jenovéfa Boková je zde výraznou vůdčí herečkou, a hraje maminku děvčátku, která v každém záběru působí herecky zajímavě. Igor Chmela coby instruktor autoškoly a Ctirad Götz jsou nejvýraznějšími mužskými účastníky. Druhý jmenovaný má v oblibě myslivost, takže je to on, kdo obstará kulovnici. Jana Plodková skončí v podroušeném stavu vlivem rumových pralinek, Marie Ludvíková veze zpopelněné ostatky svého manžela v termosce, Jaroslav Plesl si střihl podivínského majitele čerstvě zděděného pohřebního ústavu, pak je zde trojčlenná hudební skupina mladíků, kteří se ještě nedohodli na názvu kapely, chytrý chlapeček, mladá žena v reklamním kostýmu papouška a Alois Švehlík coby tak trochu záhadný veterán z řad pilotů. Když se divák ocitá ve společnosti skupinky cestujících, což je naštěstí větší poměr filmu, je to fajn komediální záležitost s výrazným groteskním nádechem. Sekvence mimo uzavřený prostor vlaku jsou ale naprosto katastrofálně pitomé a trapné a nejsou optimálně zvládnuté, a bylo mně stydno, jak devalvovaly film. Jiří Havelka je schopný režisér, ovšem svůj neorganizovaný scénář měl podrobit dvojnásobné kontrole, aby eliminoval hluchá a trapná místa. Drážní inspekce si z filmu možná odnese hořké ponaučení. 6/10 ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Jiří Havelka divadelní to režisér se vrhl na režírování filmů a jde mu to skvěle! Divadlo je v tom přesto stále vidět a není to rozhodně na škodu. Spíše jde o typ formy. Jeho komedie jsou primárně konverzační, odehrávající se na malém prostoru ať už jde o cimru kde se pořádá schůze vlastníků SVJ, nebo paluba splašeného kufru (motoráku 810). Jeho komedie jsou jednoduché svými náměty a v tom je jejich kouzlo. Zatímco jiní autoři už neví coby a buď se zacyklili ve vztahových klišé, nebo v rámci originality se snaží přijít s nějakými novými náměty, mnohdy obskurními, Havelka dobře ví, že humoru je spousta kolem nás. Toho každodenního lidského, přirozeného. Stačí mít oči otevřené a vnímat svět kolem. Proto Vlastníci měli takový úspěch. Protože to bylo ze života, z toho reálného světa kolem, který každý zná. Každý se díky tomu umí perfektně vcítit do předkládaného příběhu. Paluba vlaku je možná pro někoho exotickým místem, protože vlakem nejel už dlouho. Pro mne třeba je to každodenní záležitost. Zažil jsem ve vlacích našeho národního dopravce za ty roky ježdění už lecos. Mimořádné události, defekty lokomotiv, spadlé troleje, sebevrahy, nehody, desítky zpoždění z nejroztodivnějších důvodů s ještě roztodivnějších výmluvami ČD, které se dnes už alespoň hlásí páč dříve člověk nevěděl vůbec nic...  ( mezi mé nejoblíbenější patří, že : vlak je opožděn z důvodu provozu...) :-). No a pak tu máme další kapitolu a to jsou sami cestující. Opět nekonečný balík námětů od těch co se chtějí družit, seznamovat až po ty co si natáhnou smradlavé nohy klidně vedle vás, pustí si nahlas film, smrdí potem, spí, chrápou, slintají, řvou, mají vřískající děti kopající vás do opěradla sedadla, cyklisty přes jejichž kola v uličce kolikrát ani nejde projít do vagonu aniž by jste neumazali od bahna či neškrábli o hranu šplapky, žrouty jedící smradlavou sekanou, klimbající čtenáře jimž neustále padají knihy (dnes spíše mobily a tablety) z rukou, managery celou cestu cosi důležitě datlující do mobilu, zmatené cestující jedoucí jinam než chtěli, cestující se špatnou jízdenkou hádající se o pásmech s průvodčím, pubescenty bez jízdenek honících se s průvodčím po jednotlivých patrech city elephantu, pejskaře s někdy milými psími cestujími a jindy se zabijáky v košících jichž se bojíte i tak,  krásné cestující ženského plémě jež vás neustále odtrhují od knihy či krajiny za oknem, dámy průvodčí a pány průvodčí milé i nemilé (dnes převážně milé).... Je skutečně kam sáhnout. Havelka je inteligentní chlap a tak jistou inteligenci očekává i od diváka. Na malý prostor vtěsnal určitý vzorek naší populace projevující se takovým tím naším domácím čecháčkovstvím a nemyslím to ani nijak pejorativně. A aby toho nebylo málo, vkomponoval do děje velmi vtipně další kuriózní příhody, které pozorný divák zachytí. Samozřejmě je to jelen co na jihu Čech odcizil nimrodovi kulovnici, falešný letec RAF Jan Horal, první český terorista  Jaromír Balda kácející stromy na železniční trať, legendární paní Zdena uvízlá pod kořenem v lesích u Telče, Hamajdova červená krizová mikča a samozřejmě samotné ujetí vlaku v roce 2019 atd... Možná tam toho bylo i více, určitě dám film ještě jednou a třeba to objevím.  Havelka nevysvětluje, nemá tu potřeba. Nechává diváka si to najít. A kdo to neví má smůlu a možná proto mu film přijde špatný. Než jsem jej viděl, četl jsem na něj převážně recenze se špatným hodnocením. Ale tenhle film si nehraje na žádnou novou vlnu nebo art. Má jedinou ambici - pobavit a daří se mu to skvěle. Není to žádná rekonstrukce skutečné události. Je to konverzační komedie o jedné cestě vlakem z bodu A do bodu B a já si ji celou od bodu A do bodu A skvěle užil ! :-) Vysrkávám 5 rumových pralinek a svolávám krizový štáb ! * * * * () (méně) (více)

Reklama

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Mimořádná událost je jen kolektivní halucinace o tom, že zrovna Jiří Havelka je renesancí české komedie. Je to jen slepenec náhodných historek a do morku kostí stereotypních a i tak smutně nekonzistentních postav, kdy v něm nedává smysl takřka nic. Navíc ten konec, kdy se mlčenlivá postava vrhá na pubertální dívku, je dokola opakujícím se plesnivým puchýřem českého filmu. Jsem zděšen. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Jak praví úvodní titulek, skutečná jízda vlaku bez strojvedoucího trvala 14 minut. Už jen roztažením na hodinu a půl se dostáváme mimo realitu a můžeme film brát jen jako konverzační komedii. Dobře obsazené osazenstvo motoráčku se snaží diváky bavit a hláškovat, vytváření satiry s lokálním politikem a mediálním obrazem situace trochu pokulhává. Na hodinku a tři čtvrtě to zabavilo, ale taková událost jako Vlastníci z toho nebude. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Měl jsem stejný problém jako v případě (taktéž Havelkových) Vlastníků: Každá postava dostala hned na začátku svoji škatulku, ze které se až do konce nevymanila, a tak bylo veškeré jejich počínání nejen předvídatelné, ale hlavně i nudné. Humor se konal výjimečně. Nápad na film složený z porůznu posbíraných těžko uvěřitelných, ale opravdových historek, měl zkrátka určitě větší potenciál než stát se o něco sofistikovanějším Kameňákem, který navíc subjektivně trvá nesnesitelné dvě a půl hodiny. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (27)

  • Postavy na konci filmu nejsou skuteční aktéři, jedná se o komparz, který za herce zaskakoval. (Lentilkatka)
  • Postava Olivera Vyskočila zmiňuje, že most, po kterém jedou, je nejvyšší železniční most v České republice. Pravdou ale je, že nejvyšší je Žampašský most s výškou 41,73 metrů nad terénem. (Krabroz)
  • Ve filmu se objeví jelen, který ukradl myslivci pušku. Jedná se o odkaz na skutečnou událost, která se stala v honitbě Horní Planá na Českokrumlovsku. Po jelenovi pátrali policisté. Puška byla nalezena po čtyřech měsících, policie následně rovněž ukončila pátrání po jelenovi. (LilinkaW)

Související novinky

Květnové Kino na hranici se vrací

Květnové Kino na hranici se vrací

21.04.2022

Letošní 24. ročník filmové přehlídky Kino na hranici, která se koná na obou stranách řeky Olzy, v Českém Těšíně a Těšíně, proběhne 29. dubna až 3. května 2022. Organizátoři se vrátili k původní… (více)

Reklama

Reklama