Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Malebnou českou krajinou projíždí motoráček. Lidé uvnitř sedí, švitoří, nebo naopak mlčí, pokukují z oken nebo pospávají. Vlak se náhle porouchá a strojvůdce Miloš musí vystoupit z vlaku, aby poruchu napravil. Vlak stojící v mírném spádu se však samovolně rozjede zpět do výchozí stanice a vyděšenému Milošovi nezbývá než se poklusem vydat za ním. Cestující ocení, že zase jedou, ale záhy si uvědomí, že špatným směrem. Hlasitě protestují a dožadují se informací. Kabina strojvedoucího je neprodyšně uzavřená a nikdo se zpoza dveří neozývá. Mezi cestujícími se šíří první ataky paniky – že by to byl únos, pomsta nebo naprosté selhání systému? Kontakt s okolím prostřednictvím mobilních telefonů selhává a nepomáhá ani zoufalý křik z oken. Cestující za pomocí brutálních prostředků a myslivcovy pušky otevřou dveře obou kabin strojvůdce, ale dosáhnou pouze potvrzení svých nejhorších očekávání, a to - že motoráček nikdo neřídí… (Cinemart)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (598)

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Já nechci umřít jako panna v kostýmu papouška! Ok zatím co Vlastníci mě vesměs minuli, tak tohle je přesně ten typ absurdní píčoviny s nekompromisním cynickým humorem, že jsem se bavil od začátku až do konce. Jako železniční expert bych sice našel pár technických nesmyslů, ale co už tenhle film je když se to tak vezme absolutní nesmysl v tý nejvíc krystalický podobě, ale za mě žádnej problém. Tentokrát good job.80% ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Mimořádná blbost o přitroublé vlakové etudě a rádoby studie několika pitoreskních pacharakterů, kterou sice vytrhává povícero fuckt vtipných lingvistických bonbonmotů na hranici genitality, avšak její snaživě příjemný dojem kurví zejména to, jak je místy násilná. Tím mám na müsli zejména násilně prkenné projevy, naštěstí menšiny, kdovíproč angažovaných brutálních neherců, občasné zabijácky strojené až idiotské dialogy za každou cenu, hrstku opravdu vyp(e/i)čených smrtících trapkonevtipů a  několik terminálně atrofovaných metafor pro mongololidi. Podstatným kritériem, které dělá frajera, je konzistence, Jirko! To máš jako se spermatem. Uvážlivějším borcům s pečlivou přípravou to nestéká ani po skle, ovšem když exhibičně honíš příliš často, je z toho pak taková řídká a neadhezní žádnásláva, která akorát tak štípe v očích. Z Vlastníků i divadla vím, že tam toho míváš na solidně husté bukkake, tudíž příště prosím masturbuj, až když máš opravdu plný pytel pořádného matroše! Dneska dost žluklá trojka do indexu. ()

Reklama

Tosim 

všechny recenze uživatele

UŽ. Vlastníci mě, na rozdíl od většiny diváků, minuli, ale tenhle film jsem si užil dostatečně. Jiří Havelka se ve svém druhém filmu zaměřil vlastně na velký prostor na prostoru malém, pokusil se vměstnat Českou republiku do lokálky (jak my u nás říkáme) vlaku. A je samozřejmé, že tempo snímku kolísá, objevují se hluchá místa a některé vtipy jsou jednoduché. Ovšem jednoduchý nemusí nutně znamenat hloupý (srovnání Události s Kameňákem je prostě mimózní) a při tom všem, co se děje ve vlaku, u hejtmana, při hasičích, s Baldou, u jelena a s bábou pod kořenem je jasné, že určitá roztříštěnost je ve vyprávění bohužel téměř zaručena. A co se týče postav, tvůrci zkrátka a dobře chtěli zobrazit určité typy lidí a to se jim povedlo (stačí se podívat do některých internetových diskuzí). Mimořádná událost je prostě "vážná prdel," takže se vykašlete na stereotypy a podobnou psychoanalýzu filmů, vypadá sofistikovaně, ale je hloupá. Závěrem bych chtěl připojit ještě vzkaz jasnovidcům (s mírným spoilerem): vy jste opravdu v kabince WC viděli nějaký sex? Já jen, jak si dva lidé vyměnili šaty. JÁ PROTI CIKÁNŮM NIC NEMÁM. KDYŽ JSOU MYSLIVCI. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Ačkoli se film z větší části odehrává v jedoucím vlaku, pocitově mi přišlo, že stojí několik hodin na místě a bez posunu, gradace nebo katarze recykluje určité tiky a repliky. Rytmus vyprávění je spíš zadrhávající než plynulý, skeče a historky na sebe nejsou hladce napojovány, působí jako autonomní segmenty. Místo toho, aby postupně došlo k semknutí vyprávění, k propojení jednotlivých postav opakujícími se motivy, ještě víc se rozevírá. Přibývá postav, lokací i podzápletek. U jistých postav těžko určit, jaký vzorek společnosti, typický znak češství nebo mechanismus vypořádávání se s krizovou situací reprezentují, proč ve filmu vlastně jsou. Komičnost jiných, třeba záštiplné manželky-alkoholičky nebo vynervované samoživitelky, pak nestojí pouze na tom, že uvažují stereotypně. Samy zosobňují rozšířené stereotypy. Film ve snaze o vtipnost za každou cenu občas chytá křeč a zbytečně často sází na prvoplánové vtipy, kdy se někdo pozvrací nebo řekne, že není píča. Nesourodý tentokrát oproti Vlastníkům není jen kolektiv lidí spojených uzavřeným prostorem, ale celý film, stylisticky rozkročený mezi němou groteskou, absurditou a parodií hollywoodských katastrofických filmů, s náběhy na satiru společenskou, politickou a mediální. V poslední disciplíně podává nakonec nejlepší výkon. Titulní Mimořádná událost je míněna ironicky. Tou se jízda odbrzděného vlaku stává až přispěním médií lačných po senzačních zprávách. Ve skutečnosti se ve vlaku odehrává nedůležitá fraška, kterou jen její přímí účastníci, kterým chybí odstup, prožívají jako něco zlomového. Právě neschopnost novinářů poodstoupit, odlišit tragédii od komedie, a věnovat se namísto kravin podstatným tématům současnosti, Havelka trefně pojmenovává. Škoda, že se k této pointě dobírá hodně klopotně, s množstvím rušivých odboček a únavných mezizastávek. 50% ()

Handle 

všechny recenze uživatele

Vlastníky jsem nemohl vystát, a proto jsem od Mimořádné události vlastně čekal podobné utrpení plné nevkusu. Musím ale uznat, že mě film suma sumárum mile překvapil. Nejenže se mnohem víc dařil onen humor, ale dokonce si tvůrci dovolili zariskovat i mírnou invencí, kterou si myslím, že konzumenti českých komedií vlastně v závěru ani nedocení. Pravdou však je, že místy je film opravdu přepálený a ne moc konzistentní, nicméně za tu odvahu nelézt cílovce vyloženě do zadku tupými vtipy (viz Vlastníci) má u mě film spíš palec nahoru (ačkoli se zřejmě nedočká takového úspěchu). 3,5* ()

Galerie (21)

Zajímavosti (27)

  • V samém závěru filmu při závěrečných titulcích je v uniformě Bruknera (Alois Švehlík) neznámý stařík, který jej zastupoval ve scénách, kdy bylo možné mít dubléra. (sator)
  • Červený svetr, ve kterém se hejtman na konci filmu objeví, odkazuje na bývalého ministra vnitra Jana Hamáčka, který podobný svetr nosil v krizovém štábu během covidové krize. (Kothy)
  • Když slečna v lese natáčí jedoucí vlak na mobil (ve 45. minutě filmu), jde vidět, že v tu chvíli Soňa (Tereza Marečková) v kostýmu papouška prochází vlakem ve směru jízdy. Když si ale tým hejtmana (Václav Vašák) video následně pouští na sociální síti (57. minuta), stojí naopak Soňa nehybně u zadního okýnka společně s pohřebákem (Jaroslav Plesl). (GordonCZ)

Související novinky

Květnové Kino na hranici se vrací

Květnové Kino na hranici se vrací

21.04.2022

Letošní 24. ročník filmové přehlídky Kino na hranici, která se koná na obou stranách řeky Olzy, v Českém Těšíně a Těšíně, proběhne 29. dubna až 3. května 2022. Organizátoři se vrátili k původní… (více)

Reklama

Reklama