Reklama

Reklama

VOD (1)

Nadějný hudební skladatel, který má třicítku na krku, řeší milostné vztahy, přátelství i strasti života umělce v New Yorku. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (139)

castor 

všechny recenze uživatele

Jonathan Larson má před sebou posledních pět let života. Samozřejmě o tom neví, ačkoliv jeho přátelé ve „velkém“ umírají na AIDS. Jemu zatím klepe na rameno třicítka, pracuje jako číšník, ovšem v žádném případě nezapomíná tvořit, a především nasávat život a nelítostnost moderního New Yorku okolo sebe. Řeší nedostavení se úspěchu, miluje svou přítelkyni, talentovanou tanečnici, a dokončuje futuristický rockový kus Superbia, který mu má přinést slávu a zaplašit černé myšlenky. Objevují se tu i prvky, které Jon následně použil i při tvorbě svého nejslavnějšího díla, rockové opery Rent. Ve stejném duchu navázal i dalším muzikálovým bestsellerem Tick, Tick ...Boom! Nedožil se ovšem ani jednoho, nečekaně zemřel měsíc před premiérou Rent. Zkoumal sociální problémy multikulturalismu, závislosti, jako jeden z prvních představil na scéně homosexuální a bisexuální postavy. A energický Andrew Garfield díky němu (znovu) dokazuje, že patří mezi nejtalentovanější mladé herce současnosti. Klobouk dolů. Lin-Manuel Miranda si Hamiltonem (kterého napsal a zhudebnil) získal řadu věčných fanoušků, i tady dokonale potvrdil, že hudbě prostě rozumí. Výsledek je oslavou umění, bohémství a hudby, která není pro masy, hudební čísla jsou každopádně nápaditá, skvěle sestříhaná a prostě jiná – třeba to, když se Jon hádá se svou přítelkyní. Paralelně skladbu sledujeme groteskně zazpívanou jím a Vanessou Hudgens. Výsledek není nijak památný, ale určitou stopu na divákovi zanechá. PS: Na konci jsem přemýšlel, zda je větší kočka právě Hudgens nebo Alexandra Shipp. ()

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Možná že bych šel s hodnocením tohoto filmu i na velice pěkné, průměrné 3*, ale nedovoluje mi to za žádných okolností velmi nepřirozený a především až přehnaně excentrický výkon Andrew Garfielda, který mi na začátku své kariéry připadal jako zajímavý a netuctový talent, ovšem postupem času jsem na něj začal být čím dál tím víc vysazenější, no a vygradovalo to právě zde, kdy mi každou svou neustále se pitvořící grimasou zvedal tlak, a navíc mi ne poprvé přišel jako non-stop ufňukánek, prostě tu svou postavu těma svýma ksichtama degraduje a vlastně nejen jí, ale v podstatě i můj dojem z celého filmu, jelikož prakticky z obrazovky nesleze a jen přehrává a přehrává a přehrává. Absolutně tedy nechápu tu všeobecnou lavinu oslavující jeho přítomný výkon, na mě prostě ale skutečně nepůsobí vůbec dobře a věrohodně. Když už jsem jinak u toho obsazení, ani jeho přítelkyně v podání Alexandry Shipp nepodává úplně civilní výkon, stejně tak jako jeho gay kámoš Robin de Jesus, prostě casting této podívané se vážně nepovedl a filmu silně podráží kopyta. Co se jinak zápletky, respektive dané životní etapy Jonathana Larsona týče, tak abych upřímně řekl, nepřijde mi úplně až tak výrazná a zajímavá, aby o ní byl natočen zrovna celovečerní film, muzikál, nicméně tvůrcům se ho i přesto podařilo zpracovat způsobem opravdu originálním, podmanivým, odehrávající se ve slušném tempu a atmosféře, a hodně mile mě překvapila i skvělá hudba, která také hodně pomáhá film udržet nad vodou. Tick, tick … BOOM je tak zkrátka zvláštní a neobvyklý muzikál, který si jistě zaslouženě najde spoustu svých příznivců, zároveň ale bohužel i odpůrců, mě osobně pak tedy také spíš nepřesvědčil, nicméně své nepopiratelné pozitiva jistě má a zcela ho tak ignorovat si nejspíš asi také nezaslouží. ()

Reklama

drake31 

všechny recenze uživatele

Jonathan Larson je legendou, a Lin-Manuel Miranda mu svojim režisérskym debutom dal prekrásnu poctu, ako aj Broadwayu a muzikálom ako takým - Sunday bol pre muzikálových fanúšikov to čo bol "Avengers... assemble" pre fanúšikov MCU, a mám pocit, že to nepreháňam ani v najmenšom. Andrew Garfield je skvelý ako JL, a naproste ma uchvátil jeho stvárnením, a všetky nominácie budú naplno zaslúžené; Robin de Jesus vo vedľajšej úlohe takisto skvelý, a to ako ma zaujal v minuloročnom The Boys in the Band, tak aj tento rok pokračuje, a ja stávam veľkým fanúšikom. Tick, Tick... Boom! je filmom o nádejach, snoch a ich realizácii, o tej neľahkej ceste na ktorú sa mnohý tvorcovia vydajú, ako aj mnohokrát pokrútených ideáloch či prioritách, je o láske, sklamaní, živote, smrti, existenciálnych krízach, o radosti a smútku, o priateľstve, o tom čo v živote záleží - mnohé sa ma dotýka priamo, pohladí pri srdci, ako aj zasmúti. Aj napriek tomu, že mi niečo málo chýbalo, možno tá správna nálada, tak sa k filmu určite s radosťou vrátim, určite k tej spomínanej scéne Sunday, a piesne mi budú v hlave víriť po veľmi dlhú dobu... no nateraz 4.5* ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Muzikály nevyhledávám, ani mi nijak výrazně nevadí. Jen je těžké trefit se mi do hudebního vkusu a většině novodobých muzikálů se to nedaří. tick, tick ... BOOM je na pohled fajn a má příjemnou, nenáročnou atmosféru. Bohužel u všech muzikálových čísel jsem měl pocit, že sleduje nějaké představení, žáků střední školy a vlastně žádné z čísel mě vyloženě nezaujalo. A vzhledem k tomu, že zabírají cca 80% filmu, je to pak docela problém. ()

kajas 

všechny recenze uživatele

Mezi letošními nominovanými na Oscary na mě tento film zapůsobil svým způsobem nejvíc, protože jsem dlouho neviděla životopisné drama o člověku, o kterém jsem nikdy neslyšela, navíc zpracované docela originálním způsobem. Synopse zní celkem banálně, vězte ale, že v ústřední roli září Andrew Garfield (zasloužený Zlatý Glóbus), v menší roli uvidíte Vanessu Hudgens, která od Muzikálů ze střední herecky i pěvecky neskutečně vyrostla, a možná vás zaujme alespoň pár muzikálových čísel. Jonathanův příběh je totiž částečně vyprávěný jako velmi slušný muzikál. Trochu mě ale mrzelo, že z finální části tvůrci nevydolovali trochu více emocí. Minimálně na výborného Garfielda se ale stojí za to podívat. Skoro 4*. ()

Galerie (87)

Zajímavosti (12)

  • Ve scéně nedělního oběda (hned poté, co Jon řekne „balance“) zazní na klávesách úvodní tóny písně „La Vie Boheme“ z muzikálu „Rent“. (KGBelik)
  • Jonathan Larson původně koncipoval Tick, Tick... Boom! jako one-man show. V roce 2001 ji přepracoval a upravil dramatik David Auburn jako hru pro tři herce. Tento film obsazení ještě více rozšiřuje. (KGBelik)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

31.12.2021

Přichází den, kdy se každoročně obracíme na nejoblíbenější uživatele, aby se nám svěřili se svými topkami 3 filmů (a případně 3 seriálů) uplynulého roku. Od loňska je navíc doplňují i vybraní… (více)

79. Zlaté glóby - nominace

79. Zlaté glóby - nominace

13.12.2021

Dnes odpoledne byl zveřejněn kompletní seznam nominací pro 79. ročník Zlatých glóbů, které každoročně uděluje Asociace zahraničních novinářů v Hollywoodu (HFPA). Předávání cen se má uskutečnit 9.… (více)

Reklama

Reklama