Režie:
Luca GuadagninoScénář:
David KajganichKamera:
Arseni KhachaturanHrají:
Taylor Russell, Timothée Chalamet, Mark Rylance, André Holland, Chloë Sevigny, Michael Stuhlbarg, David Gordon Green, Jessica Harper, Francesca Scorsese (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Maren (Taylor Russell) je mladá žena, která touží jen po lásce a respektu. Její život však komplikuje podivná potřeba, kterou trpí již od mládí. Rozhodne se proto vypátrat svou odcizenou matku a získat tak odpovědi, které hledá. Cestou potká charismatického mladíka jménem Lee (Timothée Chalamet) se stejně podivnými chutěmi. Neobvyklé spojenectví nesourodé dvojice rychle přeroste v lásku až do morku kostí. (Bio Oko)
(více)Videa (3)
Recenze (115)
Luca Guadagnino vyplňuje díru v kinematografii. Komorní rozbor outsiderského života lidí, konzumentsky závislých na lidském mase. Existence zoufalých individuí na okraji společnosti, jakoby parafráze na fantaskní téma upírů. Nutnost skrývat vlastní osobnost, pátrání po rodinné historii kvůli pochopení sebe sama a místa na světě. Zároveň ale taky křehká romantika o důležitosti najít spřízněnou duši. Film obsahuje děsivější a krvavější scény, než byste čekali od očekávané globální distribuce s uměleckým vkladem a Timothée Chalametem. Pro mainstreamového diváka bude odporný až nekoukatelný, přestože dějově je klasickou road-movie vztahovkou s klišoidním žánrovým vyvrcholením. Slabší čtvrtou hvězdu dávám za odvahu uměleckou formou vyprávět o největších společenských tabu a za geniální casting Marka Rylanceho. Emocionálně mě ale snímek nechal naprosto chladným, s postavami jsem nedokázal jakkoliv soucítit. ()
Creepy. Maximálne creepy. Vraj že romantické? Toto? Horor to už skôr. Pre mňa čo horory sleduje zriedkakedy, toto hororové bolo. Mark Rylance ešte nikdy nepôsobil strašidelnejšie. Pozreté zo zvedavosti, ale druhé pozretie nehrozí, raz úplne stačilo. Bones and All je však natočené štýlom, ktorý upúta a nenudí, veľa sa toho deje aj mimo obrazu, divák je len informovaný ako sa stalo to a to a celé je to už potom ponechané vlastnej predstavivosti. Mám veľmi dobrú predstavivosť, ale to, čo tam bolo povedané o trojročnom dieťati (nechcem písať spoilery) sa mi z fyzického hľadiska vidí nemožné. Téma je riadne brutálna, film určite neosloví každého alebo skôr málokoho a už vôbec si neviem predstaviť, že by som si mala pri ňom pochutnávať napríklad na popcorne. Najväčší problém vidím v nepravdepodobnosti!!! Aké sú šance, že skoro každý koho dievčina stretla na jej cestách by bol jedným z nich?! Dovolím si tvrdiť menej ako jedno percento. Za spracovanie, povedzme aj originalitu a odvahu alebo žeby trúfalosť hmh dávam slabšie 3*. Čo sa týka žánru Road-movie, z tej Ameriky tam bolo ukázané dosť málo. Aspoň z tohto hľadiska som čakala viac. ()
nádherná love story se skrytým významem... guadagnino používá kanibalismus jako symbol něčeho, na co se společnost dívá svrchu. maren a lee se skrývají před každým, kdo není kanibal - například lidé z lgbtq+ komunity se k nim mohou přirovnat. tyhle symboly jsou ukázány již na začátku filmu, kde maren před přáteli prozradí, že je kanibal. zpočátku tato sekvence zobrazuje maren a kamarádku ze školy, jak vedle sebe velmi blízko leží, přičemž se k sobě dvojice stále víc přibližuje. nicméně pak jí ukousne prst a to všechny značně rozruší a maren prchá (= zjistí její homosexualitu, nepřijmou ji). otec jí opustí a ona si musí najít nový domov. potřebuje najít další lidi, se kterými se může sblížit a kteří jí poskytnou lásku a přijetí. myslí, že je sama, ale ona není... ()
Banální bezdějová romance o dvojici mladých kanibalů, která je nesprávně marketována jako horor. Kdo by čekal, že Guadagnino plně využije možností žánru road-movie a na ploše 130 minut rozehraje pozoruhodnou studii charakterů, či ono téma kanibalismu nějakým podnětným způsobem rozpracuje, aby snímku vtiskl hlubší myšlenku, nebo ho prosytil metaforami, bude zklamán. O Guadagninovi je totiž známo, že nedokáže vyprávět kdovíjak rafinované příběhy a v případě filmu Bones and All to bohužel platí dvojnásob. Snímek dokola a zcela explicitně opakuje stále to samé, avšak skutečně nesděluje vůbec nic. Místy se dokonce zdá, že režisér točí bez scénáře a má vždy rozmyšlený jen koncept scén. Možná i proto se Bones and All jako celek rozpadá a nedává absolutně žádný smysl. Výsledkem je nebetyčná nuda, která divákovi proniká hluboko do morku kostí. Jakožto zdejší hororový expert tak snímek Bones and All nemohu doporučit k projekci a uděluji mu pouze jednu silnější hvězdu. ()
"Samota hryže-li do srdce, Sally se přitulí... divoce!" Ó různosti různorodá, samoto zubatá uprostřed všech stejných, prozraď. Která láska prochází žaludkem, ta konzumně přízemní nebo ta nebesky romantická, maso i s kostmi chroupající? A kolik odlišných, samojediných, na cestě života prašné dívka hladová ještě potká? Dva vzkazy pro zatoulanou, otcem i matkou odvrženou Maren na její zubaté road movie: Varuj se zmrdů u táboráku, byť tvého druhu. A užívej si, děvče, lásku i hlad, divoce a bez zábran, vždyť být jiný, odlišný od přežitého normálu je dnes cool. Čím víc, tím líp. Jen pomni, dívko již dospělá a svobodná, že tvá svoboda končí tam, kde začíná můj brzlík! :-)) Vzkaz druhý, návodný: "Líp než lykan, líbá bi-kan." Hubeňoučký beatnik se štěněcím pohledem a nechutnými choutkami, zřejmě jediný svého druhu, BIsexuální KANibal Timothée Chalamet. Cha! Zrovna včera mi manželka říkala: "Miláčku, samou láskou bych tě snědla!" A kolikrát to křupne? Čtyřikrát... ()
Galerie (22)
Zajímavosti (4)
- Během natáčení byl filmový štáb vykraden. Městská rada Cincinnati s podporou starosty nakonec poskytla 50 000 amerických dolarů na bezpečnostní náklady. (Claw)
- Ve 39. minutě je možno vidět plakáty kapel Kiss a Iron Maiden. (pornogrind)
- Taylor Russell a Timothée Chalamet dostali za svoje úlohy vo filme honorár po 350 000 dolárov. (Arsenal83)
Reklama