Reklama

Reklama

Děj filmu se odehrává v létě roku 1957. V roce, kdy se bývalý automobilový závodník Ferrari (Adam Driver) ocitá ve velké krizi. Řeší problémy v manželství, smrt syna, ale také bankrot společnosti, jíž věřil. Příběh zachycuje nejen hlavního hrdinu, ale také další členy jeho rodiny, která definovala myšlenku výkonného italského sportovního vozu a prakticky stála u zrodu závodů formule 1 a také u legendární automobilové značky. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (7)

Trailer 3

Recenze (194)

borec999 

všechny recenze uživatele

Chápem, že Michael Mann išiel na to nekonvenčne a chcel sa u Ferrariho zamerať na jeho psychológiu, osobnosť a životné útrapy. Výsledok je však dosť nudný, nezaujímavý a zdĺhavý. V závere, keď konečne dostaneme závodenie, akciu a autá, je to razom omnoho pútavejšie. Ale ako sa hovorí: too little, too late. Mannov najnovší film som mal problém dopozerať, z čoho som bol veľmi nepríjemne prekvapený a zámeru vynechať zo života Ferrariho všetko zaujímavé a atraktívne spätne vôbec nerozumiem... 35-40% ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Je mi jasné, že lidi, co čekali další Ford v Ferrari, museli z kina odcházet zklamaní; Michael Mann se spíše zaměřil na životopis a vztahy a já doufám, že se i přes svůj pokročilý věk a komerční propadák alespoň ještě jednou vrátí do kin, jelikož jsem od něj až na dva kousky viděl vše a i ty plánuji dohnat. Po výše zmíněném filmu pro mě bylo poněkud podivné sledovat v hlavní roli Adama Drivera (když potřebujeme Itala, jdeme za ním), který na mě v této éře, co film zpracovává, působil poměrně nevěrohodně mladě (i přes make up a super udělaný účes), na druhou stranu jsem tomuto herci vždycky fandil a nakonec si film užil i díky němu. A závěr mě celkem šokoval, i když ta méně důležitá půlka onoho inkriminovaného záběru byla již v trailerech a byla dost kritizovaná kvůli špatnému cgi. Nakonec solidní a mrzí mě ten obří neúspěch v kinech. ()

Reklama

Ondatra 

všechny recenze uživatele

Hned na úvod musím říct, že až se budete chystat na tento film podívat, tak rozhodně nečekejte závodní film jako je například Le Mans '66 nebo Rivalové. Film Ferrari si totiž zakládá hlavně na jeho hlavní postavě a to právě na Enzu Ferrarim a jeho vývoji a vzestupu v kariéře. Závodní scény sice ve filmu taky najdete, ale jsou tu až na druhém místě a není to to nejpodstatnější. Zároveň se tento film nemůže vyrovnat předešlým jmenovaným z toho důvodu, že není tak opulentní a pestrobarevný. Působí víc surově a dbá hlavně na dvě dějové linie. Na tu pracovní, kde můžeme sledovat zákulisí podnikání a peněžní trable Ferrariho, a na tu soukromou, kde naopak můžeme vidět trable v manželství. Z herců musím rozhodně pochválit Adama Drivera, který ztvárnil hlavní postavu. Driver má za sebou už spoustu filmů, ale až tento se mi vryl do paměti. Dokázal Ferrariho osobnost vystihnout úplně skvěle. Jeho osobnost je chladná až ledová, na povrchu je nezranitelný a nejeví moc známky emocí. Jeho manželku Lauru hraje Penélope Cruz, která občas celému filmu dost kraluje. Působí zde jako zahořklá žena, která je ale pořád sex idol, a proto se mi na tu roli hodně hodila. A třetí důležitou postavou je zde milenka Ferrariho Lina. Tu hraje Shailene Woodley a na ní je určitě taky radost pohledět. Velmi dobrá je i atmosféra celého filmu a napětí mezi jednotlivými postavami. Je vidět, že tohle má Michael Mann zmáknuté a jde mu to. Pokud se teda budete chystat na film Ferrari do kina, tak se připravte na silné drama podle skutečné události a ne na auta, závodění a spoustu akce. Proto může tento film pro některé představovat jenom hromada nudy, ale když se do příběhu ponoříte, tak zjistíte, že to zas taková nuda není a stojí to za vidění. 7,5/10 ()

classic 

všechny recenze uživatele

Mám taký reálny dojem v tom zmysle, že ponúkajúci sa teaser trailer na daný titul, je napokon predsa i oveľa vhodnejšou alternatívou, ako povedzme venovať viac ako dve reálne, a k tomu trebárs ešte i »pocitovo« o niečo dlhšie hodiny tomuto úplne nevydarenému titulu ako celku, keďže je tak akosi až ťažko-nestráviteľným, až tomu skoro vôbec ani nerozumiem, ako je to vlastne možné? Kde sa stala chyba? • Hollywoodsky režisér nakrútil akože biografický počin o talianskom, titulnom predstaviteľovi, čo asi nebol príliš najlepší nápad, v ktorom americkí hereckí predstavitelia, rozprávali s akýmsi divným, talianskym akcentom, resp. i s množstvom divných replík zo strán neustále sa prezentujúcich [mimoriadne nudných] postáv, a to teda konkrétne i za priameho doprovodu miestami až neznesiteľnej, chaotickej montáže, alebo dokonca tiež používaného, hudobného motívu z predchádzajúceho hitu Gladiátor, a to ani vskutku nehovoriac o naprosto prekérnom, hereckom prejave zo strany ústredného protagonistu Adama Drivera, ktorý sa podľa môjho pragmatického názoru do titulnej úlohy absolútne nehodil, čo v konečnom dôsledku neveštilo nič dobrého, a čo sa v podstate naplnilo až do poslednej bodky. • Ak by bola taká možnosť, tak by som si snáď nielen iba od režiséra Michaela Manna - vypýtal «tučné odškodné» najmä za to, že som venoval svoj voľný čas takejto nezmyselnej zlátanine, z ktorej sa dokonca možno »obracia v hrobe« i sám Enzo Ferrari, ktorý istotne nie je spokojný s týmto mdlým spracovaním, zaváňajúcim prapodivnou atmosférou, z ktorej na mňa stále dýchalo akési nekonečné, pocitové utrpenie, čo sa každou ďalšou scénou iba umocňovalo, ak aspoň nepočítam i zopár svetlejších momentov naprieč dianím, kedy sa konečné [z]hodnotenie zastavilo len na dvoch, ozajstne biednych hviezdičkách, pričom nechýbalo veľmi veľa, aby som zišiel ešte nižšie, čo by už zaváňalo naozajstnou katastrofou. ()

Vidly10 

všechny recenze uživatele

Vizuálně, herecky a hudebně výborný film naprosto ztroskotává na absolutně neukončeném příběhu, který zde rozehraje. Oceňuji, že se snímek nezaměřuje na automobily, závodění a podobně (i když i to je zde zvládnuto skvěle), ale rozehrává si hned tři zajímavé linky, které chcete sledovat a rozehrává je dobře… to však končí naprostým zklamáním v podobě nic neříkajícího konce a příběh dokončujících titulků na konci filmu… ()

Galerie (41)

Zajímavosti (33)

  • V rozhovoru pro časopis Life 9. dubna 1956 Alfonso de Portago (Gabriel Leone) prohlásil: „Nezemřu při nehodě. Zemřu stářím nebo budu popraven v důsledku hrubého justičního omylu.“ Bohužel zemřel při havárii na konci závodu Mille Miglia 1957. Příčinou byl výbuch pneumatiky a při nehodě zahynulo devět diváků. (Johnny.ARN)
  • Čtyřiadvacetiletý Michael Mann se do vozů Ferrari poprvé zamiloval během studií filmu v Londýně v roce 1967. Vzpomínal na své první setkání s jedním z nich před londýnským metrem: „Něco se valí kolem. Bylo to Ferrari 275 GTB se čtyřmi válci. Byla to taková nádherná, smyslná socha, která se hýbe. Byla to prostě taková integrace rychlosti výkonu a čisté krásy.“ (Johnny.ARN)
  • Kvůli vysokému počtu mrtvých jezdců i diváků byl závod Mille Miglia 1957 posledním v původním formátu. Během 24 ročníků (1927–1939 a 1947–1957) bylo známo 56 úmrtí, v posledních deseti letech, kdy se vozy zrychlovaly, jich bylo 35. V letech 1958–1961 se jela bezpečnější verze, poté byla Mille Miglia definitivně zrušena. (Johnny.ARN)

Související novinky

Michael Mann plánuje remake korejského hitu

Michael Mann plánuje remake korejského hitu

03.11.2023

Pro hollywoodské režisérské matadory evidentně není vysoký věk žádnou překážkou v další tvorbě filmových spektáklů. Své o tom ví osmdesátiletý Martin Scorsese (Zabijáci rozkvetlého měsíce, Casino),… (více)

Michael Mann natočí svůj vysněný film

Michael Mann natočí svůj vysněný film

09.02.2022

79letý režisér Nelítostného souboje, Miami Vice nebo Collateralu Michael Mann konečně dostane šanci natočit svůj vysněný projekt. Režisér po letech příprav sehnal obsazení a finance pro natočení… (více)

Reklama

Reklama