Poslední recenze (151)
Strach (1963)
První film, kde můžeme sledovat skvělého Rudolfa Hrušínského jako majora Kalaše. Pan herec předvede minimální „herectví“, které ale převede do maximálního zážitku a tahle postava mě vážně baví. Děj už tak uspokojivý nebyl, bohužel. Vražda mladíka na hranicích rozjede vyšetřování, které naši dvojici zavleče do zvláštního kolotoče loupeží, vražd a podivných okolností. Po čase mi došlo, že nemám vůbec šanci jít s detektivy a pokusit se odhadnout možného podezřelého, natož pachatele. Možná až moc nápadů, zápletek na jeden takový pomalý film, se stopáží 96min. 60%
Vrah skrývá tvář (1966)
Byl jsem vážně zvědavý, kdo to nakonec udělal. Můj tip správný nebyl, bohužel, ale stále mi to na „něj“ sedí víc... Rudolf Hrušínský v úžasné formě se jako major Kalaš snaží, spolu s mladým parťákem Radoslavem Brzobohatým, vypátrat několikanásobného vraha mladých dívek. Podezřelých je mnoho a je potřeba i lehce experimentovat, aby se podařilo vraha dopadnout. Nadchl mě pokus o profilování a vůbec, využití psychologa. Petr Schulhoff natočil parádně budované, atmosférické, detektivní drama, které je nádherně nasnímané, má vynikající nápady a navíc si tu nejspíš Helena Růžičková řekla o svou budoucí, ikonickou roli dojičky krav. Silných 80%
Divoch (1953)
Nemám tolik nakoukáno, a neznám úplně dokonale kontexty doby, ale i Tarantino ve své knize Filmové spekulace psal o 50ých letech kinematografie, jako o takové připodělané době, kdy se úplně cool filmy netočily. Divoch režiséra Lászla Benedeka je přesně tak cítit. Před samotným začátkem je nám vážným a naléhavým hlasem poskytnuto upozornění, „pozor pozor! Dbejte, aby se to nestalo vám, ve vašem městě, buďte ostražití, opatrní“ a já si říkal, že to je vtipné, že mě jistě čeká drsný film a tohle je taková legrácka na nalákání. Jenomže vůbec, myšleno to bylo vážně a my dostáváme film o rebelech, který působí spíše jako výchovný a odstrašující film do škol. „Sladký drsňák“ Marlon Brando jako Johnny, vůdce motorkářského gangu. Výrostci na mašinách provokují a nakonec téměř ovládnou americký „vidlákov“. Jenomže drsňák Johnny se zakouká do dcery policisty a rebelství jde trochu stranou. Nejspíše jedno z prvních „road movie“ a to se musí docenit. Navíc, jak jsem psal, nemám toto období nakoukané, a tak, dost možná, budu hodnocení v průběhu času měnit. 50%
Poslední deníček (5)
ŽENA FILMOVÉHO KRITIKA
10.5.2024 Krásná atmosféra malé scény Divadla pod Palmovkou a stále vyprodané představení Žena filmového kritika. K tomu přátelé, tedy se rýsoval fajn večer. Dopadlo to malinko jinak, byl to skvělý večer. Nejsem (bohužel) častým návštěvníkem divadel, ale mě to přišlo vážně perfektní. Název nelže a opravdu sledujeme vývoj vztahu dvou lidí, od prvních oťukávaček až po „ženatí se závazkem“. V prvním plánu jsem viděl bláznivou komedii, s krásně vybranými odkazy jak na kultovní, divácké filmy, ale i na takové ty kusy, které mají vysoká procenta, ale nikdo „normální“ by na to nekoukal a pozvání na romantickou dovolenou na LFŠ mě totálně odrovnalo. V druhém plánu je to hra o současné, mladé rodině, spíše z pohledu ženy. Manželství, mateřství, vše podáno velmi vtipně a chytře. Pro mě to byl maximální zážitek.