Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladý, asi dvacetiletý muž, horečně odjede z Prahy dálkovým autobusem. Pozdě večer vystoupí v Kromperku a stopuje auta, mířící k pohraničnímu pásmu. Netuší, že jej celou dobu sleduje muž v modré Octavii. Ten v plné rychlosti stopaře srazí. Druhý den je mrtvý muž nalezen v příkopu u silnice. Nemá u sebe žádné doklady. Do Kromperku přijíždí major Kalaš s nadporučíkem Vargou. Vyšetřovací mašinérie se naplno rozjíždí, avšak než se oběma kriminalistům podaří případ vyřešit, budou následovat další úmrtí a záhadné loupeže… Snímek Strach je detektivka o vyšetřování případu, v jehož pozadí stojí strach ctihodných občanů z prozrazení, jak nečestně se chovali za okupace. Film byl natočen na motivy detektivního románu Eduarda Fikera "Kilometr 19". S majorem Kalašem se filmoví diváci později setkali i v dalších filmech Vrah skrývá tvář, Po stopách krve a Diagnóza smrti. (Česká televize)

(více)

Recenze (151)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Já si nemůžu pomoct, od Schulhoffa jsem viděl dva filmy - Vrah skrývá tvář a Diagnóza smrti .- a oba dva se mi líbily, byť Vrah skrývá tvář o dost víc, ale Strach mě bůhvíjak nenadchnul. Jako jo, úvodní scéna je výborná, Hrušínský opět hraje skvěle, ale atmosféru to pro mě moc silnou nemělo (i přes velmi dobrou kameru a zvláštní hudbu, chápejte v dobré, slova smyslu) a tak jsem se místy nudil a vyšetřování podle mě probíhalo poněkud pomalu. A to finále mě poněkud zklamalo, jak samotným vysvětlením, které mi přišlo trochu přehnané, tak i tím, že ten konec je strašně divně utnutý, že jsem měl chvíli dojem, že mám staženou verzi, kde chybí konec. A Helga Čočková tady vypadá a působí, jako nějaký dost nepovedený klon Giulietty Masiny s blond vlasy a otravným hlasem. Vím, že Schulhoff umí, ale Strach na mě prostě tolik nezapůsobil. 3* ()

BigBang 

všechny recenze uživatele

Pěkná stará česká ČB detektivka se spoustou starých reálií. Pozdější detektivky p. Schulhofa jsou však lepší. Zde je do pozadí potlačena dvojice velkých detektivů, kolektivním hlavním protagonistou je mašinerie orgánů činných v trestním řízení. Až extaticky je zobrazeno vyšetřování zamotaného případu od objevení mrtvoly uniformovanými policisty, po zapojení různých odborných oddělení až po hlavní líčení před soudem Ukázky zjišťování stop různými přístroji téměř vybočují ze žánru detektivky a přesahují až někam do dokumentu. Všechny složky vyšetřovacího aparátu pracují jako dokonale sehraná namazaná kolečka, ženou se za odhalením pachatele od časného rána do noci, naprosto neúnavně jako smečka. Dvojice velkých detektivů pendluje v Tatře 603 od hranic do své kanceláře na ministerstvu vnitra a zase zpět; v jedné scéně je vidět řidič tatrovky, který ihned poté, co kriminalisté vystoupí, vyskočí hekticky z auta a něco dělá v zavazadelníku, jakoby ani on nemohl ztratit ani vteřinu. Drtivost aparátu je zobrazena zajímavě a celkem originálně; současně však mě jakožto diváka přeci jen od filmu odcizuje, protože dokonalost justičních orgánů je nevěrohodná a vyznění je k té mašinérii bezvýhradně obdivné. ()

Reklama

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Petr Schulhoff se pomalu rozjížděl ve své plodné kariéře a již tímto filmem ukázal, že v sobě měl velice slibný potenciál. Já sice jako první film s majorem Kalašem viděl Po stopách krve (který se mi hodně líbil), ale ani tento nebyl vůbec špatný. Špionážní zápletka okořeněná o několik mordů se rozjela velmi slibně. Úvodní srážka a následné postupné vyšetřování sebou přinesli zajímavou atmosféru, ale narazil jsem tu i na několik méně záživných pasáží (kdyby se stopáž mírně zkrátila, dopadlo by to mnohem lépe). Hrušínský i Brzobohatý odvedli slušné výkony – to jsem samozřejmě od nich i očekával. Finální rozzuzlení nebylo rovněž špatné. Takže dávám lepší průměr 60%. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

První z řady ,,kalašovek" je sice dobrým rozjezdem této strhující série černobílých detektivek, tedy poctivá detektivka s charismatickým majorem Kalašem, ale propagandistický rozměr v závěru stahuje celou, do té doby tak sympaticky syrovou detektivku dolů. Naroubovat na činnost západních rozvědek bohapusté vraždění je tah dobově oblíbený a hojně využívaný v ideologicky motivovaných filmech, navíc scéna u lidového soudu vyvolává nepříjemné pocity v asociaci skutečných procesů z let padesátých. Podobné velmi silně politicky motivované filmy bych normálně ohodnotil odpadem, ale mám pro majora Kalaše slabost a většina filmu plyne v jiném tónu, tedy i přes ten propagandistický rozměr vnímám tenhle film jako zajímavý rozjezd této detektivní série... ()

FeriusParfax 

všechny recenze uživatele

Velmi příjemné vyšetřování s ještě příjemnějším hlavním duem vyšetřovatelů, kteří pro mě byli hlavním lákadlem pro zkouknutí. Pravda, trošku se mi toulala pozornost jinam, takže jsem se v ději ztrácela, ale i tak jsem si kriminálku vychutnala. U dalšího dílu už jsem dávala větší pozor. Musím se poplácat po rameni, že jsem poznala malého Potměšila. Uhádnout vraha bylo těžké, i když vyšetřování bylo velmi důkladné. Těším se na další díl a zajímavější vraždy mladých dam. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (9)

  • Coufalík (Miroslav Nohýnek) na začátku filmu přestupuje z tramvaje na autobus poblíž autobusového nádraží Pankrác v ulici 5. května. Od natáčení se toto místo změnilo k nepoznání: nejdříve v roce 1967 zmizela trolejbusová smyčka JAWA, které si lze povšimnout v pozadí, v roce 1974 zde byla zrušena tramvajová trať a místní autobusové nádraží ukončilo provoz v roce 1988. Během výstavby pražské silniční magistrály byla tato část ulice od zbytku třídy 5. května oddělena, zaslepena a přejmenována na současnou Pikrtovu ulici. Později zde ještě přibyly novostavby. Jediné, co z filmového záběru dodnes existuje, jsou domy v pozadí – nachází se v Neveklovské ulici. (Šéfik)
  • Roli Helgy Čočkové předabovala Jiřina Bohdalová. (offlineman)

Reklama

Reklama