Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Horor
  • Sci-Fi

Recenze (1 152)

plakát

G. I. Joe: Snake Eyes (2021) 

Tak PŘESNĚ TAKHLE bych si představoval film, který by byl vytvořený umělou inteligencí. Nic tam pořádně nedává smysl, jsou tam naplácaná různá témata a poslepovaná dohromady. Hlavní hrdina nesympatický (morálně), roztřesená kamera na přesdržku a Uwaisovi zase dali do repertoáru jen pár kopů, aby ostatní neztrapnil. Co mě ale zarazilo, jsou myšlenkové pochody scénáristů. Tam je třeba scéna, kdy na hlavního hrdinu běží hromada jakuzáků s katanami. Běží z dálky k němu a katany drží normálně v ruce před sebou, nikdo se s katanou nenapřahuje. Běží, jsou už docela blízko a katany pořád před sebou. Doběhnou až úplně k němu na vzdálenost pěstí a katany pořád před sebou a začne se to rvát. Pojďme se tady dneska sejít a pokusme se zjistit, o co těm lidem s katanami tam venku vlastně jde. Možná chtěli hrdinu umlátit tím, že mu budou dávat rukojeťma kaštany. Ufff. Nebo jiná scéna, jak jakuzáci naběhnou na náklaďák a začnou kabinu, ve které sedí hlavní postavy, propíchávat katanami. Krom toho, že to působí jak kouzelnické číslo s propícháváním bedny, tak když se hrdinové dostanou z kabiny ven, jasně vidíme, že všechny zapíchané katany zepředu i shora směřují úplně všude, jenom ne na místo řidiče a spolujezdce. Možná si fakt cvičili ono známé kouzelnické číslo. To u psaní scén nikdo nepřemýšlí, nebo jak?

plakát

Zootropolis: Město zvířat (2016) odpad!

Odporná zvrácenost, která se snaží dětem nalhat (čti vypláchnout mozek), že na světě neexistují žádné rozdíly, že nikde nehrozí žádné nebezpečí, že všechno jsou přece jen předsudky. Po vzoru inkluze všichni můžou všechno. U věty "Nikdy nepřiznávej, že na něco nemáš" (přičemž největší umění je právě tohle přiznat), jsem se málem běžel vyzvracet na záchod, protože díky takovýmto "radám" pak vznikají egoističtí smradi, kteří ztratí veškerou soudnost a skončí v Superstar ve Hvězdné pěchotě, zatímco si stále myslí, že všichni kolem nich se mýlí. Navíc úplný opak pohádek o Smolíčkovi - kdyby v téhle zkurvenině vystupovaly Jezinky, mamrdi z Disneye by dětěm namlouvali, že je děti mají pustit dovnitř, protože... však víte, předsudky. Krom toho je ten animák moc vážný a extrémně dost věcí je tam zaměřeno spíš na dospělé, což děcka nemůžou vůbec pobrat. 85% už jasně dokazuje, jak je lidstvo v prdeli a jakože totálně. Kam se poděly ty hezké a milé pohádky? Že si mozek nechají vypláchnout děcka chápu, ale tady je slušně vypláchnuto i u dospělých a Z TOHO MRAZÍ. Co to s váma je lidi?!!!

plakát

21 mostů (2019) 

Mojí velkou chybou bylo, že jsem si před filmem pročetl pár zdejších komentářů v superlativech. Jaké totiž přišlo překvapení, že se přede mnou odvíjí skrz na skrz PRŮMĚRNÁ krimi, jakých jsme viděli už hromadu. Nepřichází to s ničím novým, většina věcí je předvídatlená, třeba scénu v metru jsem přesně odhadnul, jak se bude vyvíjet a jak skončí. A když jedna záporná postava na konci filmu hlavnímu hrdinovi vysvětluje důvod, proč dělá co dělá, nevěděl jsem, jestli se smát nebo brečet, protože tak obehrané klišé přece nikdo v roce 2019 nemohl myslet vážně. Dvě ušmudlané hvězdy za Bosemana (škoda ho), akorát odkaz na Floyda byl trapný. P.S. Je hezké, že v Americe jsou tak přívětiví k retardovaným občanům a umožní jim pracovat u policie.

plakát

Hodina vlka (2019) odpad!

Budu nosit dříví do lesa, když napíšu, že hlavní hrdinka je upocená špindíra. Naomi mám rád, ale tady mi byla těžce protivná. Kráva s agorou, která by měla být ráda, že díky poslíčkům nechcípne hlady, se rozčílí, že jí poslíček nepřinesl cigarety, protože celý film hulí jak fabrika. Být tím poslíčkem, tak jí seberu jídlo, dám jí ty cigára, ať si může tu držku vypalovat až do aleluja, to je totiž k přežití strašně důležité. A pak by pomalu chcípala hlady, tak jako jsem já pomalu chcípal od nudy, páč se tam vůbec, ale vůbec nic nedělo a pokud ano, vyšumělo to do prázdna (ano, myslím zvonek). Hrozný opruz.

plakát

Tři králové (1999) 

Normálně americké filmy, odehrávající se u arabáčů rád nemám, jenže tenhle má něco, co většina ne. Sebereflexi. Tady se kritizují obě strany, charaktery nejsou černobílé, spousta věcí je tam k zamyšlení. Do toho nápaditá stylová režie, fajn akce a Wahlberg, který všechny přehrává o parník. Ten typ filmu, který jsem viděl mockrát a baví mě pořád.

plakát

Rebel Moon: Druhá část – Jizvonoška (2024) odpad!

První díl byl pro mě pouze nudná prázdnota, druhý už je ale totální průser. Hned na začátku mě neskutečně iritovala věc, kterou sice lidi kritizovali už u RM1 a já tam k tomu byl shovívavý, tady mě to ale už bilo do očí fest a tím mám na mysli humusácké rozostření obrazu, které bylo už v Army of Dead. Zas naprosto nepochopená hloubka ostrosti, kdy je hlavní postava ostrá a všechno kolem ní odporně zamlžené. V jedné scéně je dokonce pozadí rosostřeno ve tvaru rybího oka (proč, proboha?!!!) a během dialogu dvou postav se při každém střihu objevuje a mizí!! Těžká profesionalita. Když přišla scéna se zpomaleným sklízením obilí, kysele jsem se usmíval. Když se po scéně na vesmírné lodi přeplo na další zpomalené sklízení obilí (a mlácení cepem), řehtal jsem se s hlavou v dlaních a když pak po další scéně na vesmírné lodi přišla scéna se zpomaleným zpracováváním obilí, veškerá sranda mě přešla a já si uvědomil, že Snyder je nadobro v hajzlu. On se prostě snaží divákovi vnutit ultradůležitost daných scén, které ale k důležitosti nemají žádný pevný základ. To jsem ale ještě netušil, že přijde scéna, ve které vesničanka našim sedmi statečným rozdává vyšívané dečky a ke každému hrdinovi má proslov jako např: "Taraku, tvůj duch je nezkrotný" nebo "Nemesis, divoká jako bouře"... Ty vole, odkud tohle vzala, když je znala sotva dva dny a zatím jen zpomaleně sklízeli obilí? To jako Tarak nezkrotně odháněl křečky z obilí? Nemesis je divoká jako bouře proto, že divoce mlátila obilí cepem? Co hulí ten degeš? K pobavení bylo i představování minulosti hrdinů, kdy každý odvyprávěl ve flashbacích svůj důvod k boji. Prvnímu Impérium zničilo domovinu, druhému Impérium zničilo domovinu, třetímu... no zkrátka zjistíte, že všem sedmi statečným zničilo Impérium domovinu, nebo zabilo blízké. Takhle rozmanitý scénář by mi trvalo napsat dlouho. Asi 10 sekund. Bravurní jsou i kaskadéři. V 75. minutě voják skáče salto dozadu dřív, než ho Djimou praští. No a přikládání uhlí lopatami do kotlů ve vesmírné lodi, už je regulérně na sebrání občanky tomu kokotovi. Ten film má 2 hodiny a přitom se tam jen zpomaleně sklízí obilí a chvilku bojuje a je konec filmu. Jó ten boj je taky sranda. Vesani ve stodole skrytí za dřevěnými stoly a borci s plazmovými zbraněmi nejsou schopni celou stodolu rozstřílet na prach? A doteď jsem nepochopil ten koncept celé ságy, že v takhle futuristické době někdo potřebuje obilí, když už by dávno existovala nějaká umělá strava a ve vesmírných lodích přítroje na její výrobu. Ten typ braku, u kterého když někdo řekne, že se mu to líbilo (a nebude to myslet jako guilty pleasure), tak budu vědět, že s dotyčným nemám kamarádit.

plakát

Výbušnej koktejl (2021) odpad!

Další zoufalý pokus o ženskou týmovku, kde nefunguje vůbec nic. Nechápu, kterého degena napadlo, že by ta pipina ze Strážců Galaxie mohla utáhnout film. Nejen, že jde o strašně nevýraznou, nezajímavou ženskou, ale ještě je to naprosté herecké dřevo. Akce vykrádá všechny ty Wicky a Kingsmany, ale na rozdíl od nich je choreografie soubojů mizerná, např. na tom Bowlingu, když na Gillan útočí protivníci, tak jde krásně vidět, že místo toho, aby těma tyčema chtěli mlátit do ní a ona by údery vykrývala tím kufříkem, tak oni těmi tyčemi mlátí rovnou do toho kufříku, který ona jen drží staticky před sebou. Trapas. Co mě ale vytáčí nejvíc, není ta feministická inkluze, která hrdinkám do cesty nepostaví žádnou hrozbu, takže proti nim stojí jen samí joudové, ale to impotentní parazitování na nějaké novější filmařské vychytávce. Tady jde a takovéty zpomalené dlouhé scény, které chtějí být hrozně cool a vtipné, ale nejsou, protože to už před nima udělaly filmy jako Deadpool aj. Pak přijde nějaký noname degen a myslí si, že tím objevil Ameriku, na to mám strašně alergii. Přestárlé akční knihovnice byly hodně cringe. A používání veselých songů do stříleček, jakože vraždění je strašně sranda, se mi už začíná těžce zajídat.

plakát

Bratrstvo nesmrtelných (2021) 

Já si nemůžu pomoct, ale strašně mi to celé evokovalo takovéty ruské filmy typu Ochránci. Ty charaktery, děj, typ akce, prostě všechno. Vůbec nechápu, o co tam šlo. Vím jen, že Wahlberg, nějaká ženská a Václav Upír Krejčí hledali jakési vajíčko, co má zničit svět či co. Akce byla místy hloupoučká a infantilní, např. při honičce s auty ten průjezd vybuchujícím supergranátem, takové akční nápady mě napadávaly v dětství a myslel jsem si, že to je strašně cool (tehdy bych řekl že to je úplně solidní). Bylo mi jedno, jak to dopadne a co se stane s Wahlbergem, Václavem Upír Krejčím a vůbec celým světem.

plakát

Říše divů (2023) odpad!

Co to mělo být? Nějaká alegorie na zneužívání modelek v branži nebo jak? Odkud se furt berou takovéty idiotské fantasy filmy ze současnosti s děckama v hlavní roli jako je Probuzení tmy, Čarodějovy hodiny a hromada dalších, co už jsem zapoměl názvy? Všechny spojuje vždycky stejný mustr -> k uzívání nudná hovadina, ve které všechny vyskytující se fantasy prvky naprosto postrádají hlavu a patu. To je nějaké praní špinavých peněz, nebo někdo potřebuje vykazovat činnost kvůli ročnímu vyúčtování, nebo proč ty exkrementy vznikají?

plakát

Pod zemí (2014) 

Film, který zaspal dobu, až mi ho bylo líto. V roce 2014 byla forma Found Footage už dávno za zenitem. Krom toho při každém pokusu o strašení a dramatizování scén hysterčením a pokřikováním té výpravy, mi bylo neskutečně stydno. Nejlepší chvíle byla, když dotyčná někam utíkala do cesty se jí připletl nějaký bílý bubák, za běhu dostal flákanec, až zapadnul mimo kameru, hrdinka cosi udělala (už si ani nepamatuju co), vracela se zase zpátky a do cesty se jí připletl další (nebo ten samý?) bílý bubák, opět za běhu dostal flákanec a zapadnul mimo kameru, tak to jsem vyprskl smíchy a to by asi u hororu nemělo být, že?