Oblíbené filmy (10)
Pravidla moštárny (1999)
Po Garpovi, filmově alespoň pro mne ne zcela povedeném díle, jsem si Irvinga zařadil mezi "nezfilmovatelné autory". A zcela zbytečně jsem potom takřka 15 let připravoval o tenhle nádherný film. Film, který je mimo jiné hodně tom, že to, že bych někoho občas nejradši profackoval, ještě neznamená, že ho nemám rád. A spousta sakra dobré práce možná nebude nikdy vidět. Stejně jako spousta toho největšího hnusu. A že "nešťourejsevtom" je stejně tak někdy dobrá rada jako jindy cesta do pekel. A Michael Caine? Hrál snad tenhle člověk někdy pod svůj obvyklý 110% standard?
Vtip (2001)
Uf. Silné, silné, silné. Memento mori? Nejen to. V neposlední řadě - to známé "šel světem sám a sám" zde rozhodně nevyzní jen jako epizeuxis. P.S. jeden ze tří filmů, které jsem viděl jen jednou, ale vzpomněl si na ně snad stokrát.
Vykoupení z věznice Shawshank (1994)
Ten film ve mě vyvolal (opakovaně) natolik příjemný pocity, že odpouštím i tu naprosto nereálnou věznici, kde jsou všichni odsouzený vrazi vlastně fajn kluci co jednou ujeli "alekomusetonestanežejo". Jinak sledovat jen v originále - český dabing je otřesný a místy dost překrucuje smysl.
Příběh Alvina Straighta (1999)
Chlapík, který ve svých letech už tak nějak ví. Nejen to, že těch posledních pár (stovek) mil, který mu ještě zbývají, není dobrý projet rychle. Úžasný film.
Řek Zorba (1964)
Kráva (1993)
Vzpomeň si (2015)
Tradičně skvělý Plummer - čím je starší tím je lepší. Rozuzlení je sice víceméně jasné tak od poloviny filmu, ale to rozhodně neubírá na celkovém vyznění, i tak má konec naprosto skvělý spád. Zpětně, některé scénu jsou ještě lepší než se napoprvé zdály. P.S. český překlad názvu je chyba v časování. Plný počet.
Šestý smysl (1999)
Skvělý film o lidech, kteří vidí a slyší jen to co vidět a slyšet chtějí. Ať už jde o šikanu, sdělení druhých, vytlačování z kolektivu, netoleranci, nebo ještě něco úplně jiného. Wow.