Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (1 966)

plakát

Vlak hrůzy (1980) 

Jedna * za Jamie Lee, jinak asi škoda se nad takovým materiálem rozčilovat.

plakát

Služka (2023) 

A mně se to docela zamlouvalo. Docela zajímavá kamera, hezké kostýmy, interiéry zámku Slatiňany, to vše se mi líbilo, nad některými nesrovnalostmi by se dalo i oko přimhouřit. Příběh je přísně vzato velice prostý, ale budiž, dejme tomu, jednou za čas se na podobný film podívám docela rád. Mělo to jen jednu chybu, a sice tu, že dokoukat to mi trvalo asi tři hodiny. Jak by taky ne, když jsem si každou druhou, třetí scénu musel pustit 2x až 4x, abych kurrrrva dokázal dešifrovat, co ta či ona postava říká, a i tak se to někdy zcela nepodařilo a obsah mluveného slova mi zčásti zůstal utajen. Já nemám problém se slovenštinou, i ta němčina by mi zase až tak nevadila, většinu z německých vět bych i pobral, ale tady bylo často naprosto a zcela hovno rozumět i tomu, co postavy říkají v češtině, natožpak když začaly hovořit německy nebo slovensky. Ten zvuk byl opravdu strašný. Kdyby tomu bylo pořádně rozumět, šel bych asi i do čtyř *.

plakát

Nestřílejte! (2018) 

O celé téhle kauze jsem vlastně nikdy neslyšel. A musím konstatovat, že ten film mi to moc neosvětlil. Po přepadení, o kterém film pojednává, se celá ta banda rázem jakoby vytratila, už žádnou další akci nepředvedla? Že nikdo nikdy nebyl dopaden, by se snad dalo i pochopit, ale nějak jsem se v průběhu sledování ztratil v tom, jestli to teda vlastně mělo či nemělo nějaký politický podtext, či to bylo či nebylo odněkud organizované? To, že přepadení z listopadu 1985 se ve filmu odehrálo v kulisách, ve kterých byly stromy plné zeleného listí, to je asi bezvýznamný detail, ale já nevím, v Belgii jsem nikdy nebyl, tím spíš v listopadu, tak třeba to tam tak mají...

plakát

David Brent: Na turné (2016) odpad!

Vydržel jsem to asi 23 minut. Pak už to šlo hodně rychle. Co do prdele tahle nesouvislá, prakticky nekoukatelná směsice blbých keců měla znamenat?!? A proč jsem to stáhnul????

plakát

Maličká Ruby (2022) odpad!

Noémie Merlant sice možná podala skvělý výkon, ale v celku to byla neskutečně psychotická, nesmyslná, uřvaná sračka, dobrá možná jako případná antikoncepce.

plakát

Kráska a zvíře (2014) 

Já vlastně knižní pohádkovou předlohu neznám. Ale na tomto festivalu digitálních efektů, dekorací a ostatních hejblátek včetně laně (to bylo opravdu tfuj tfuj) mě zaujala čistě a jen Léa Seydoux a (povětšinou její) kostýmy. Jinak bylo docela peklo na to koukat. To, že Vincent Cassel by mohl Lée dělat spíš taťku, je tady už jen takový podřadný detail. Tady bylo smotáno dohromady opravdu všechno.

plakát

The Good Mother (2023) 

Teda to byla scénáristicky pěkná blbost, ve které se toho moc nevysvětlilo.

plakát

Wolfsburg (2003) 

Nina Hoss jako vždy v podobné roli skvělá, ale celé to bylo velmi utahané, na to, že to má 90 minut, mi to přišlo nškonečné, občas - hlavně v posledních 15 - 20 minutách se tam děly věci, které moc smysl nedávaly a ten konec nebyl taky zrovna na Oscara za scénář.

plakát

Padlé ženy (2002) 

Člověk by řekl, že tam toho násilí zase až tak moc nebylo, že to vlastně není nic moc. Do chvíle, než chvíli zapátrá na Netu a zjistí, že poslední existující zařízení tohoto typu bylo uzavřeno v roce 1996... Jak do hajzlu mohlo do poloviny devadesátek v civilizované Evropě něco takového procházet? Jak moc se to liší od válečných koncentráků, komunistických lágrů či jiných zařízení, podle toho, do jaké doby se podíváme? Za co tam vlastně ty ženy byly "trestány"? A za vším stojí - světe div se, církev. A já si zaboha nejsem schopen vzpomenout, jak jsem se k tomuhle filmu dostal....tuším, že to bylo po shlédnutí něčeho tematicky trochu podobného, ale prostě nevím...

plakát

Poslední souboj (2021) 

Jako ... já bych dal Ridleymu i ty čtyři * (nebo snad pět?), má to ovšem několik ALE. Když mi na začátku "druhé třetiny" tohoto utkání došlo, že budu podruhý koukat vlastně na to samý, co už jsem viděl jednou, a pak do prdele ještě jednou, čili potřetí, moje nadšení poněkud ochladlo. Ta poslední "třetina" z pohledu Marguerite byla naštěstí asi nejzajímavější, ukázala to, co ve 14. století nebylo rozhodně běžné, totiž co se stane, když se jedna taková Marguerite rozhodne nedělat to, co by se od ní čekalo, a sice mlčet o tom, co jí provedl jeden takový Jacques, který měl zrovna stání... I když následky toho, že si bude stát za svým a trvat na pravdě, by pro ni mohly být velmi nemilé, a mohlo se docela klidně stát, že po souboji, jemuž přihlížela, by jí v tom chmurném počasí s padajícími sněhovými vločkami na hořící hranici rozhodně zima nebyla. Bylo to prostě tak, jak to znám třeba z knižní podoby románů A. Weir z doby Tudorovců o nějakou dobu později, žena byla ve středověku pouze více či méně žádaným zbožím a nástrojem k výrobě následníka rodu, ovšemže ideálně mužského pohlaví. Z tohoto pohledu se ta poslední část povedla, to bylo opravdu zajímavé. Ovšem ... ta stopáž celkově je fakt strašná, když si člověk uvědomí, že to celé předtím bylo vlastně kvůli posledním pár minutám. Je ale pravda, že jinak to není špatně natočené, třeba kostýmy jsou krásné. Jodie Comer byla výborná, k A. Driverovi mám postoj vcelku neutrální, M. Damon mým favoritem určitě není, to nebudu zastírat. Film má jistě svojí nepochybnou hodnotu, Ridley zkrátka umí, nicméně co se týká historických filmů, mám jiné favority.

Časové pásmo bylo změněno