Oblíbené filmy (10)
Mumie (1999)
Film, pri ktorom som sa ako malá bála a nenávidela ho, sa stal v dospelosti mojím najobľúbenejším. Pre mňa životný paradox a skvelá podívaná. "Říkáte si, co taková poušť jako já delá na téhle holce." I LOVE IT!
Jméno (2012)
Veľmi mi to pripomínalo film Carnage, ale asi preto, lebo sa jedná o rovnaký typ film. Le Prénom je však oproti Carnage vtipnejší, dokonalejší, zaujímavejší a cítim z neho čaro normálneho života v rodine. Šialene zábavný a reálne dramatizujúci a možno aj poučný.
Amélie z Montmartru (2001)
Krásny vo všetkých smeroch. Nechýba svojský vtip, originálna kamera, neskutočná hudba, jednoduchý príbeh, ktorý nie je nevýhodou ba práve naopak, vedľajšie postavy nie sú obraté o svoj čas pri čom nenudia a neskutočne zlatá Audrey Tautou ako Amélia je skrátka dokonalá.
Poslední samuraj (2003)
Hudba, herci, výprava, kostýmy, kamera, scenár, réžia; všetko je absolútne dokonalé. Napriek dlhej stopáži nenudí ani po niekoľký krát.
Příchozí (2016)
Film, od ktorého sa dalo čakať všetko, ale toto nie. Komorný a menej akčný Interstellar, no rovnako pútavý. Hudba dokonale kontrastovala s danými scénami, robila ich mrazivejšie. Scenár a dialógy nie sú prehnané, všetko sa snaží pôsobiť čo najrealistickejšie. Taľafatky v správach a o politike, ktorá sa onou mimozemskou problematikou musí zaoberať nie sú nudné ani ich nie je príliš veľa. Všetko do seba krásne zapadá.
Pýcha a předsudek (2005)
Z pera spisovateľky, ktorú som nikdy nečítala ani čítať v blízkej, vzdialenej či postapokalyptickej budúcnosti nemienim je, spracovaný veľmi pekne s perfektnou hudbou, kamerou a dialógmi ktoré nie sú hlúpe či smiešne.
Portrét dívky v plamenech (2019)
Počas celého filmu je divák schopný všímať si maličkosti, detaily, ktoré by si v rýchlejšom tempe nevšimol. Dej je pomaly sa tiahnu či sled rôznych malých detailov, ktoré divák nevníma ako podstatné, vidíme ich ako scény ktoré ukazujú narastajuci vzťah, no na konci sa opäť znenazdajky objavia a z jednoduchých nepodstatných scén sa razom stanú najemotívnejšie momenty celej snímky. Táto jedinečnosť robí z tohto filmu pre mňa geniálny počin s poetickou kamerou, ktorá dotvárala celkovú unikátnosť .
Blade Runner 2049 (2017)
Komorná (2016)
Ta pravá (2022)
Podľa mňa tento film hetero človek skrátka nedokáže dosť oceniť. Sú v ňom totiž pre nás výrazné odlišnosti od toho čo vídame. Všade sú len comig- out veci a rom-com filmy (spočítam ich na prstoch jednej ruky), sa skrátka vždy zaoberajú práve takouto tématikou. Bolo osviežujúce vidieť život, ktorý sa netočí okolo strastí a radostí (hlavne strastí) comig-outu, ale užiť si film aký vídame pri heterosexuálnych dvojiciach. Jasné, že bol predvídateľný. V poslednom čase je predvídateľné úplne všetko, a tak ak sa človek povznesie nad očividnosťou deja, film si vychutná a celkom dobre sa pobaví. Pre nás je však omnoho výraznejší než pre tých ostatných.