Recenze (33)
Hudba z Marsu (1955)
Ufoporno z budovatelskych dilen plnych inovatoru... Dve hvezdy za vzdy noblesniho Oldricha Noveho,ktery svym vykonem film pozveda. Marvan jakozto zovialni odborar a udernik znovu prokazuje pruznost sve patere. A nejvetsi chudak ze vsech je Werich,jeho sebeironizace me bolela za nej.
Dunkerk (2017)
Whau..
Hogo fogo Homolka (1970)
Film o kráse života a velikosti skromnosti, zabalený do poutavé satirické kritiky tehdejší i dnešní maloměstské rodinky. "Dědo, vždyť jste chtěl umřít!" "Ale hovno!!"
Patriot (2000)
"Pastýř musí pečovat o stádo, a občas i střílet vlky".Patří do mých TOP10 filmů. VHSka s Patriotem u nás doma patřila k těm nejohranějším, přesto se film nikdy neomrzel. 93%
Zítra vstanu a opařím se čajem (1977)
Za 5* a 89% ze dvou důvodů. Jednak jsem tenhle film miloval v mladších letech, a za druhé (důvod prozaičtější) - řadím film do naprosté špičky české kinemotagrofie, neboť je to jeden z prvních filmů na světě, které pracují s časovým paradoxem. Neskutečné herecké obsazení, kde sice nelze nikoho vyzdvihnout, ale pro mě nejsympatičtější výkon podává "pan Tau" Otto Šimánek, jemuž mistrně sekunduje Marie Rosůlková. Jejich duo amerických turistů je nepřekonatelné. Navíc je velmi sympatické, že jediná zmínka o socialismu proběhne v jedné z úvodních scén, kdy z rádia zazní neutrální vzkaz o mírové konferenci pořádané státy východního bloku. Dost úspěch na poměry normalizačních 70. let. Srdcovka a zároveň skvěle řemeslně zpracované dílko, které má sice složitější zápletky, ale jejich rozuzlování je tak plynulé a přirozené, že by se mnoho dnešních sci-fi režisérů mohlo přiučit. Inu, Miloš Macourek... 89%
Spalující touha (1999)
Hodně silná záležitost, na kterou je třeba se dívat dostatečně psychicky vyspělý, s dostatečným odstupem a nedostatečně mravokárný. Protože to, co je sprosté, nemusí být nutně vulgární, a právě tahle věta dle mého názoru poslední Kubrickovo veledílo vystihuje. Za mě 90% a obří facka do tváře všem, kdo tvrdí, že Tom Cruise neumí hrát.
Vikingové (2013) (seriál)
Po prvních čtyřech dílech druhé série přidávám do oblíbených, neboť celá první série z mého pohledu sloužila především jako faktografický úvod, vykreslení základních charakterů a první střet Ragnara Lothbrooka se soupeřem, který se zdá být "papírově" silnějším, nicméně kterého Ragnar (stejně jako každého) takzvaně přetlačí nejen v síle, ale i inteligenci, strategii, psychologii, dokonce i soucitu a mohl bych dále pokračovat. Ragnar Travise Fimmela se postupem času stal členem triumvirátu mých nejoblíbenějších seriálových postav spolu s Hatake Kakashim a Francisem J. Underwoodem. Seriál je neskutečnou severskou vizuální orgií, citlivou sondou do strastí a slastí života mužů fjordů a jejich náboženství, a ukázkou toho, že v 9. století našeho letopočtu se zrovnoprávnění žen odehrávalo na místech, kde by jste to úplně nepředpokládali. Jo, a taky se tam dost š*ká, chlastá a zabíjí na hodně způsobů, a to mě baví. A vás všechny taky. Tak neváhejte a vydejte se spolu s Ragnarem a jeho věrnými na tuhle výpravu, stojí za to. 89% a intuice mi říká, že to není strop, kterého může seriál dosáhnout.
Krvavé pobřeží (2009)
Tohle není Chi Bi... Tento film nemá vůbec smysl, kdo se ale podívá jenom na něj a odsoudí Chi Bi jako celek, ať se jde vycpat, to je jako kdyby jste JKR řekli, ať zkrátí celou sérii Harryho Pottera o půlku, ale ať zachová dějovou linii. Nelze, a proto nebuďte ignoranti, udělejte si pět hodin času a podívejte se na PLNOU a PLNOHODNOTNOU verzi, která je výkladní skříní čínské "historické" kinematografie, učebnicí masových vojenských scén, neuvěřitelnou plejádou emocí, zenových momentů a esencí Čínského myšlení, jak jen může být shrnuto do pouhopouhých pěti hodin. Evropští distributoři nepochopili Vůli Nebes, stejně jako Cao Cao, a jejich zkrácenina a pokroucenina Opus Magnum Johna Woo si vyslouží hubených 65%, zatímco originál jako celek hodnotím na 89%
Dobrý Will Hunting (1997)
98%. Můj no. 1 film. Po pár dalších shlédnutích přidám obsáhlejší názor.
Lupiči paní domácí (2004)
Pro mě klasický případ chytré komedie. Love it, love it, love it.