Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Akční
  • Drama
  • Thriller
  • Sci-Fi

Recenze (3 636)

plakát

Godzilla x Kong: Nové impérium (2024) 

Těžce fantasmagorickej animák pro malý děti, ve kterým chvílema hraje dokonce i pár opravdovejch živejch herců. U těchhle filmů vždycky lituju, že jsem je nemohl vidět když mi bylo deset, teď už je přece jenom trochu pozdě. Dutosvěty, radioaktivní obludy, přerostlí opičáci, "dojemná" hluchoněmá Kongova kamarádka, banda šikmookejch telepatickejch a telekinetickejch hippíků, Kongova vytuněná rukavice, obří můra která všemu šéfuje nebo co, zpustošenej Řím, zpustošená Gíza, ale nejvíc to odsere Rio... Božínku, ty ubohý děcka z toho teda musejí mít zamotaný kedlubničky. A zahrajou do toho chvíli i Kissáci, ty bláááho...

plakát

Sulis 1907 (2023) 

Tak tohle se soudruhům z Norska opravdu povedlo. Podobné agitky na nelidskost kapitalismu si pamatuju z černobílé bedny v časech mé nezletilosti. Aby však nenastala mýlka - samozřejmě si o životních podmínkách dělníků před první světovou nedělám iluze, stačí znát třeba jisté knihy Jacka Londona. Ale tohle drama o třídním boji bylo tak primitivně tendenční, a navíc se šablonovitě pitomým závěrem, že ušlechtilým socialistickým idejím, ke kterým se hlásí, prokazuje medvědí službu. A otlemený Konrad, hlupák a konfident, mi coby hlavní hrdina k srdci vůbec nepřirostl. Ale chtěli jsme vidět něco ze života minulých horníků, protože rádi navštěvujeme různé staré hornické skanzeny, takže z tohohle hlediska vcelku spokojenost.

plakát

Sting (2024) 

Ehm, nezapomněl tu "náááhodou" někdo do záhlaví doplnit škatulku "komedie"? Třeba i jako varování? Po nedávném průseru od žabožroutů je tady totiž další moje letošní pavoučí zklamání. A dvojnásobné, protože od tvůrce pětihvězdových Wyrmwoodů. Komu je probůh tenhle film určený? Věděl to vůbec sám rejža/scénárista? Snad dětem? Ano, to jsem si dlouho myslel, protože ca 80% děje (a celá první polovina) se nese v duchu rodinných středoproudových pseudohorrorů, jakými byli svého času třeba Špílbergovi Poltergeisti. Ovšem na druhou stranu film v druhé půli obsahuje několik málo scén, které bych asi dětem (aspoň těm předpubertálním) radši nepouštěl, nechtěl-li bych jim způsobit psychickou újmu. Takže tedy soft horror pro mládež okolo 12-15 let? Asi. Ale kdy už se sakra začnou točit plnotučné horrory pro nás dospělé? Hmmm... V rámci objektivity musím ale rejžovi i pochválit několik výrazných postav, například obě pološílené babky, španělskou vdovu, nebo vyloženě komediální figurku hubiče hmyzu.

plakát

Exhuma (2024) 

Film měl dlouho našlápnuto na mou pětihvězdu. A ačkoliv třeba duo popkulturních šamanů s vizáží i chováním influencerů z YT mi příliš neštymovalo, bylo bohatě vyváženo ba převáženo korejskými reáliemi, správně temnou atmoškou, dobrou filmařinou a několika vynikajícími scénami, jimž samozřejmě kraloval rituál exhumace na vrcholku hory. Musel jsem si ho pustit dvakrát, něco tak zajímavého jsem v horrorovém béčku už dlouho neviděl. Jenže pak se začne víc a víc žvanit a natahovat a děj vatovat a zamotávat, až mě to směrem ke konci přestávalo víc a víc bavit. Být na mě, srazím stopáž o půl hoďky a z happyendu udělám pořádný unhappyend. Ale za onu úžasnou pohanskou exhumaci míň než čtyři dát prostě nemůžu.

plakát

La mesita del comedor (2022) 

Puta madre, tak tohle se mnou fakt zacvičilo. Já, cynik par excellence, se teď musím přiznat, že jsem se dobře bavil a pochechtával... jenom do dvacátý minuty. Pak už ne. Pak můj úsměv přešel v křeč (pamatujete třeba na "úsměv" malý Christiny Ricci v Addams Family?) a já už jenom netrpělivě čekal na rozuzlení, abych měl tu nepříjemnost konečně za sebou. Obvykle se na vypjatá a hysterická finále těším a báječně si je užívám, ale na tohle jsem se fakt netěšil. Asi už stárnu a měknu. Naštěstí ono rozuzlení je nečekaně milosrdné a ani celý děj není příliš realistický, takže ho celou dobu vnímáte jen jako svým způsobem pořád komedii, i když brutálně tragikomickou a proklatě černočernou. Ale natočit tenhle námět někdo opravdu realisticky, asi bych se na to dívat ani nechtěl a pustil si radši třeba nějakou mou oblíbenou "komedii" ze série Saw.

plakát

Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství (2022) 

Ale jo, když to "uchopím" jako digitální pohádku pro děti z trochu přitroublého a přeplácaného marvelovského světa... Bavily mě multisvěty (alernativní New York byl moc pěknej), hodně se mi líbila zlá čarodějka Olsen a Cumberbatche taky můžu. A zaujal mě štěk Theronky v závěru, moc rád bych jí v téhle kostýmově fetišistické šarádě taky viděl, ale to už jí bude asi hodně přes padesát. Ovšem i negativ je požehnaně. Film chvílemi připomíná animák, největší touha "jedné z nejmocnějších čarodějek planety" je stát se maminou v domácnosti (svatá prostoto), Strange furt řeší vztah s nudnou a upjatou Kristýnou, která se tváří jako kyselá prdel, Amerika Chávez (sic) má dvě matky a její představitelka je nejspíš žert castingové komise.

plakát

Hádej, kdo je vrah (2022) 

Tak tahle kombinace vyvražďovačky, černé komedie a satiry mě kupodivu dost bavila. Skoro se to až stydím přiznat, protože účikující byli samí duchoprázdní mejdanoví degeni, ze kterých v reálu zvracím, a nadprůměrná porce lesbismu v ději mi přišla poněkud prvoplánová a křečovitá. Ovšem dostala mě pointa s Davidem, kvůli které taky zaokrouhluju nahoru, a díky níž celý předešlý děj nabral rozkošně tragikomické až absurdní rozměry. No a ještě mě fakt hodně pobavila mýlka veteran/veterinarian.

plakát

Za každou cenu přežít (2020) 

Na kanadský nekomerční nízkorozpočťák slušná práce, oceňuju hlavně uspokojivou realističnost děje a absenci nějakého výrazného hereckého přehrávání a exhibování, čehož jsem se u "francouzského" filmu předem trochu obával. Ale spolu s pochvalnými slovy je třeba si uvědomovat i ideologický podtext příběhu: každý, kdo se snaží žít mimo hlavní proud a odmítá bezmyšlenkovitě akceptovat všechno, co mu nějaký vládnoucí režim předžvýkané předhodí, je potenciálně charakterově vadný a nebezpečný.

plakát

Abigail (2024) 

V první řadě je to komedie a až potom dejme tomu takový milý, úsměvný, odlehčený horror. A i když mám radši klasickou evropskou upířinu než tyhle moderní americké variace, tak za mě líbilo, bavilo a kdyby mě tolik nenakrknul ten "laskavý a hřejivý" (tfujtajxl) konec jak z telenovely pro týnejdžry, dal bych klidně čtvrtou, postava té upíří lolitky byla fajn... teda myslím ta filmová postava, ne její postava. Ale malá Kirsten Dunst byla svého času stejně lepší.

plakát

Uprostřed ničeho (2023) odpad!

Možná znáte pravěký seriál MacGyver o chlápkovi, kterej se ze všeho dostane. Tak tohle je podobný. Jen MacGyver je těhotná ženská, která utíká ze Španělska před jakousi bizarní, snad fašistickou juntou, která už povraždila všechny staroušky a teď vraždí děti a těhule. Octne se sama v nákladním kontyši na moři. Tam porodí. A se vším si poradí. A dopadne to dobře, nebojte. Hnus. Kdyby existovala soutěž o nejidiotštější scénář, třeba dejme tomu nějaký Zlatý Dement, tohle by byl hodně vážný aspirant na hlavní cenu. Aspoň já bych mu dal maximum bodů. Zábavná céčka o křížencích žraloků a chobotnic jsou proti téhle debilitě umělecká díla a já myslím, že tímhle retardovaným melodramatickým svinstvem dosáhl Neflix dalšího pomyslného vrcholu (nebo snad dna?) filmového odpadu.