Poslední recenze (533)
Zatôichi to Yôjinbô (1970)
V náladě, stopáži (!) a celém ději výrazně jiný díl než všechny předchozí, Zatoichi v průběhu filmu jako téměř vedlejší postava ( kterou ale není, úvod i závěr patří vyloženě jemu ). Pro mě první Zatoichi za 5* a i přesto doufám, že zbylých 6 dílů půjde zpět ke kořenům série. 5* však nutných, 4 by byly málo, protože - 1) Kihači Okamoto 2) Toshiro Mifune 3) Akira Ifukube a Ajako Wakao 4) Senšššeeeeeiiiiii. 9/10 Brutal díl.
Kita no hotaru (1984)
Bezpochyb jeden z nejlepších vězeňských filmů, jaký jsem kdy viděl. Gulag hadr, Japončíci se s tím rozhodně nesrali. Drsný jak sviň, od začátku vtahující a nepříjemnou tísnivou zlou atmosféru navozující - výborná hudba, kamera, herci.. Nakadai zde řekl bych až zbytečný, ale i tak výborný - jen měl dle mne až přiliš úzké mantinely hraní ( jaký rozdíl oproti jeho dva roky staré spolupráci s Gošou z gangsterské fresky Kirjúin Hanako no šógai, kde byl jak utržený ze řetězu ). Na dekapitaci se tu příliš dlouho nečeká a dojde i na medvídka. Bezútěšný, tvrdý, Japonský.. mrazivý a přesto ne chladný. 9/10
Tetování (1966)
Vizuální lahůdka se spoustou naprosto fantastických záběrů a krásnou Ajako Wakao. I když jsem se ani chvíli nenudil ( tempo není kdoví jaké, ale odsejpá to ) tak mě to příběhově a postavami nedostalo - bylo mi s ubývající stopáží čím dál více jedno, co se s nimi bude dít a jak to nakonec dopadne, i když bylo předem jasné, že pro slunce v tomhle příběhu místa není. I tak nadprůměrná filmařina, co si v pohodě těch 6.5-7/10 zaslouží - protože nabídne divákovi něco, co rozhodně za jeho pozornost stojí, je nevšední a je poznat, že za filmem stojí velmi talentovaní tvůrci, cosi pro mě zásadního mi tu ale pro 4* chybělo.
Poslední deníček (20)
Universal Studios
Kecky Martyho McFlye