Recenze (165)
Hrdina (2002)
Vizuálne dokonalé dielo. Esteticky dotiahnuté do absolutória. Ale s jednou zásadnou výtkou. V ére po Tigrovi a drakovi je to veľmi zreteľné že bojové scény sú odpozerané. Toho lietania vo vzduchu je až príliš veľa. Ja chápem že do vizuálneho kontextu sa to hodí viac ako reálny fight, ale nemôžem si pomôcť.
Kým sa skončí táto noc (1965)
R. I. P. Marián.
Malý princ (2015)
Najlepšie spracovanie Malého princa, ktoré bolo doteraz vyrobené. Klasický Saint Exupery, zmiešaný s niekoľkými originálnymi nápadmi. Na druhej strane, alebo ruka v ruke s tým bábkové predstavenie zmiešané s počítačovou animáciou. Príjemné pohladenie očí aj duše.
Tale of a Raindrop (2012)
Dramatický príbeh dvoch žien. Jedna sa predstavuje ako sestra, ktorá má potrebu svojmu súrodencovi rozprávať o minulosti ich rodiny. Film nejde do hĺbky pocitov protagonistov ako by som si želal. Finálne rozuzlenie úplne neuspokojí moje moje očakávanie. Aj napriek tomu stojí za zhliadnutie. Solídny kúsok.
Nábřeží mlh (1938)
Port of shadows síce zaradil Empire medzi 500 najlepších filmov všetkých čias, no plný počet si nezaslúži. Je to naozaj kvalitná filmárina. Atmosféra prístavu Le Háve, skvelý Gabin, to dokopy vytvára magickú atmosféru. No chýba silný príbeh. Ten tu síce nastolený je, ale neviem sa zbaviť nudného deja. Príbeh by mal byť spracovaný zazivnejsie, pútavšie s dôrazom k temnému charakteru filmu. To je jediný dôvod prečo som nezostal priklincovaný do kresla od začiatku do konca.
Medvědí ostrov (1979)
Medvedí ostrov má všetky atribúty, ktoré správna dobrodružná krimi má mať. Číhajuce nebezpečenstvo na každom rohu, ponorka z druhej svetovej vojny ukrývajúca zlatý poklad, do poslednej chvíĺe napätie, kto je mozgom vyčínania vrahov. K tomu ešte obrovský klad filmu. Tým je prekrásna príroda. Vybrať si ako kulisu filmu opustený zasnežený ostrov v Barentsovom mori je vskutku originálne. A aj keď sa nejedná o masterpiece v žánri, akým je napr Hlbočina, 4 hviezdičky si popráve zaslúži.
Černá zmije - The Black Adder (1983) (série)
Čím bol Rowan Atkinson pred Mr. Beanom? No predsa Čiernou zmijou. Výborne slizke, kopec čierneho humoru. Fakt iba od min 14 rokov.
Hlavičkove rozprávky (1974) (seriál)
Výborný kultový seriál
Třicet případů majora Zemana - Studna (1978) (epizoda)
Ak nie ste negativne zatazeni dobou v ktorej sa serial natacal a ktorej sa to tyka, mate pred sebou vcelku solidnu, sympaticku, priemernu kriminalnu seriu. Z priemeru tu vytrca asi 10 casti z ktorych je STUDNA jednoznacnym favoritom. Tvorcom sa podaril natocit thriller s tazkou psycho atmosferou, ktora berie dych. Hitchcock by bol spokojny.
Muhammad Ali: Tváří v tvář (2009)
Počas pozerania dokumentu som bol presvedčený, že mu nemôžem dať viac ako 3 hviezdičky. Je to síce zaujímavý, ale suchoparny a stroho vyznievajúci výpočet Aliho významných zápasov. Ale počkať. Po dopozeraní mi to záhy docvaklo. Je to rekonštrukcia a analýza jeho dôležitých zápasov. Žiadna biografia. Resumé jeho kariéry s komentármi jeho súperov. Autentické a silné.