Recenze (939)
Zimní válka (1989)
Neznámý válečný klenot z finské kuchyně. Film, který byl natočen k 50letému výročí sovětsko-finské války si po celé tři hodiny drží vysoký standard. Všechny boje jsou zobrazeny naprosto realisticky. Komu se líbilo Band of Brothers, ten bude zbožňovat i Talvisotu. Škoda jen, že zde není nějaká ústřední postava, kolem které by se děj točil. Jinak ale jeden z nejlepších válečných filmů!
Jednej správně (1989)
Jednej správně popisuje jednu černošskou čtvrť, kde si Ital otevřel pizzerii. Všichni černoši s tím byli srozuměni a celá generace na jeho pizze vyrostla. Vše bylo v pohodě, než si jeden černej všiml, že na zdi jsou obrázky slavnejch Italoameričanů a ani jeden negr ... Film začíná dost pohodově, avšak tato poklidná atmosféra pomaličku graduje až k netušenému konci. Spike Lee natočil protirasistický film, avšak nesouhlasím s některými co tvrdí, že straní "svejm". Naopak do svých řad útočí, minimálně se snaží pískat rovinu.
Batman se vrací (1992)
Pokud si u prvního dílu Batmana někdo nebyl zcela jistý, že se jedná o Burtonův film, tak tady je to do očí bijící. Nádherné kulisy a typická burtonovská poetika svého tatíka nezapřou. Batman je zde malinko v pozadí a už není takový neohrozitelný hrdina. Mnohem více prostoru dostává Tučňák DeVito a sexy kočička Michelle. Mňau...
Batman (1989)
Nicholsonův Joker je naprosto fantastický, nějak nechápu, že nebyl vůbec nominován na sošku. A jen nerad bych jej měřil s Joker, jakého ztvárnil Heath Ledger. Naproti tomu je Michael Keaton jako Batman naprosto necharismatický, ještěže nosí ten kostým.
Michael Jackson Live in Bucharest: The Dangerous Tour (1992) (koncert)
Opravdová Show! Začátek trošičku vlažnější, ale ke konci už Michael sázel jen ty největší pecky a kurevsky to šlapalo. Ovšem vrcholným zážitkem byl pro mě Thriller, následovaný Billie Jean s fantastickým moonwalkem. Závěrečné Jacksonovo opuštění pódia bylo nefalšovanou třešničkou na dortu.
Poslední skaut (1991)
Akční klasika počátku 90. let s neuvěřitelně hláškujícím Willisem. "Šáhneš na mě a zabiju tě".
Hořící Mississippi (1988)
Výborná kriminálka podle skutečné události. Parker točí poctivý filmy, ale občas mám pocit, že nevyždíme maximum, to se týká jak tohoto tak jeho předchozího filmu Angel Heart. V tomto filmu zaujme zejména drsný Gene Hackman. Já si pořád říkám, jak v kolébce demokracie bylo ještě nedávno všechno tohle možný.
Kladivo na čarodějnice (1969)
Jeden z našich nejlepších filmů, který vznikl na sklonku 60. let. Mrazivý thriller, dá - li se to tak nazvat, který pranýřuje inkviziční procesy v 17. století ve Velkých Losinách a zobrazuje tak zároveň poměry 50. let, kdy lidé byli vystaveni podobnému teroru a mučení.
Sex, lži a video (1989)
Drama, které je mrazivé bez použití jakéhokoliv hudebního doprovodu. A když i na hudbu dojde, byť v nepatrném množství, víte, že jde do tuhého. Vynikající Andie MacDowell.
Dům k pověšení (1988)
Začátek filmu by se dal charakterizovat jako cesta do hlubin cikánské duše. Postupem času dostává film nový rozměr. Prodávání dětí do Itálie a Perhanův vzestup, který je ovšem diskutabilní a končí tragicky (stejně jako skončil i Perhanův herecký představitel v reálném životě). Vadou na kráse je značná délka a nevyrovnanost. Občas je problém vyznat se, jak se čas posunul kupředu a co se stalo. Na druhou stranu jsem to čekal daleko horší. 70%