Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Animovaný
  • Sci-Fi

Recenze (10)

plakát

Naboso (2005) 

Jeden z nejlepších německých filmů až po Klepání na nebezkou bránu... No comment, you must see it !!!

plakát

Třináct rozhovorů o tomtéž (2001) 

Tento film bych rozhodně neřadil ke klasickým Hollywoodským tvorbám. Scény jsou dokonale propojené, bez jediného klopýtnutí, co se dějové návaznosti týče. Jejich ponurá atmosféra připomíná trochu Hitchcockovské filmečky, i když se nejedná o horror. Ale i tak vás zamrazí v zádech nad situacemi, kterými jednotlivé filmové postavy prochází. Ve filmu vás budou provázet střídavě pocity štěstí, smůly, viny, utrpení i odpuštění, prostě téměř všechny co patří k lidskému žití. Veškeré tyto pocity maximálně prostoupí divákovou duší, ať chce nebo ne:-) K hereckým výkonům, hudbě a střihu není snad potřeba dodávat jediného slůvka. Prostě celý film je unikát. Je to skvost na který je radno se podívat co nejdřív a nejenom jednou:-)

plakát

2001: Vesmírná odysea (1968) 

Tento film je opravdovým drahokamem se sbírky mistra Stanleyho Kubricka. Směle trhne sci-fi filmy od Ridleyho. Ovšem dlouhé scény předurčují tento film spíše pro ranní hodiny a nebo kávou nadopovaného diváka. Mně osobně se tento film podařilo shlédnou asi až na pátý pokus v celku – možná jen moc preferuju noční hodiny pro filmové večírky:-). Ovšem čím víckrát tento film vidíte tím víc spatřujete jeho originalitu a propracovanost. Film je klasikou nejen pro diváky sci-fy. Na svou dobu se jedná o jedinečný průkopnický film s tóny klasické vážné hudby. Ovšem vzhledem k jeho dlouhým výpravným scénám, je nutné počítat s tím, že se jedná o náročný film. Tak že doporučuju si před jeho shlédnutím pořádně odpočinout. Také není divu, že tento film byl oceněn za vizuální efekty. Na svou dobu byly převratné a i dnes mají své kouzlo působení na diváka. Kdo má rád sci-fi, tak by měl mít tento film na prvním místě ve svém filmovém deníčku. Po shlédnutí sami oceníte, že hodnocení 100% opravdu není nijak přehnané.

plakát

Pátý element (1997) 

Jména jako Bruce Willis, Gary Oldman, Chris Tucker, Luke Perry jsou jistě všem známy. Už při této kombinaci hereckého obsazení bych se šel na tento film podívat, i kdybych vlastně nevěděl o čem má být. Ovšem také Milla Jovovich zde vypadá naprosto úchvatně. Volba této herečky a taky jejího kostýmu byla pro tento film dle mého názoru klíčovou. Její rudě zářící vlasy a jemný obličej by nenechali chladným ani nebožtíka :-). Ale důležité je opět zdůraznit, že jak hudba, tak i kamera a děj jsou na svém místě. Spolu dohromady tvoří skvostnou vizuální podívanou, na kterou je možné se dívat třeba stokrát za sebou. Vše do sebe zapadá, děj má spád a scénky mají vyvrcholení v okamžicích kdy by jste to právě čekali, nebo potřebovali. Řekl bych že načasování humorných okamžiků bylo provedeno přímo s chirurgickou přesností. Dále pak postavy pana Zorga a radiového hlasatele pana Rubbyho vám zajisté provětrají bránici. No a co se týká Bruce, tak samozřejmě nelze o jeho hereckém výkonu ani na chvíli pochybovat. Zde v tomto filmu dokázal že se hodí i pro hraní komedií, nežli jen pro ty akční thrillery nebo snad milostný filmečky jeho typu. Tímto filmem si určitě udělal velké významné plus u nekonvenčního diváka. K mému hodnocení. Je to jasně pět hvězdiček za herecké výkony, scénář, kameru i hudbu. No a samozřejmě bych dal šestou hvězdičku navíc za Millu, kdyby to šlo;-)

plakát

Blade Runner (1982) 

Jedná se nejenom o vizuálně, ale i hudebně naprosto dokonale ztvárněné dílo. Hudba od Mistra elektronické hudební tvorby vámi bude projíždět jak elektrický proud. Skvělé kameře a precizně sestřihaným scénkám dodá hudba půvab a pozdvihne je o několik desítek úrovní výš nad hranice lidského cítění. Děj filmu i scenář byly dle mého názoru propracovány do jediného drobného detailu. Vyobrazení města budoucnosti, jeho dopravního systému a v podstatě celé urbanistické zástavbě nemůže snad konkurovat žádný sci-fi film, který byl natočený po tomto snímku. Když kamera najíždí na pyramidu – sídlo Tyrell Corporation, tak zčervenalé odlesky slunečního světla ve smogem znečištěné obloze s instrumentálním songem od Vangelise ve vás vyvolají bouřlivé pocity úzkosti až plače – dojetím z tak dokonale propracovaného záběru. Samozřejmě komentář k Harrisonu Fordovi není snad ani potřeba dodávat, ovšem i Rutger Hauer by si zasloužil cenu za herecký výkon. Jeho podání UI bylo opravdu k nezapomenutelné. Dokonale zvládnul hru s pocity stroje. Který si uvědomuje cenu lidského života na konci toho svého. Jinak co si budeme povídat, když uslyšíte jméno Ridley Scott, tak vězte, že je to garance úspěšného filmu sama o sobě. Tento film řadím mezi špičku tvorby osmdesátých let. Tedy i hodnocení je jednoznačné – 100%.

plakát

Meet the Feebles (1989) 

Tak toto je opravdu bezkonkurenční nekomerční Jacksonovo dílko. Řekl bych, že ani všechny tři díly Pána prstenů dohromady se s tímto snímkem nemohou srovnávat. Jedná se o velice fekální komedii, kdy plyšáci žíjí život gangstrů a dalších příživníků nebo otroků co obklopují tuto spodinu. Scénky jsou prošpikovány humorem. Tento film si užije každý otrlejší divák co nebude mít předsudky k tvorbě tohoto typu. Každý plyšák vydal ze sebe opravdu excelentní výkon při ztvárnění jeho postavy :-). Neviděl jsem zatím podobný kousek, který by dokázal ztvárnit muzikál, porno, gangsterku, romantický a akční film v jednom loutkově hraném filmu. Naprosto bezkonkurenční je blicí scéna králička, kdy má dojít k jeho životnímu vystoupení v jeho kariéře :-). A úvodní znělka Meet the Feebles, která provází celý film vám z hlavy taky jen tak snadno nevyklouzne. Prostě Peter Jacskon by se neměl zahazovat s celovečerníma filmama typu Pán prstenů, ale měl by pokračovat v této tvorbě. Bez dalších komentářů hodnotim tento film na 100%, tedy pět hvězdiček a doporučuji ho shlédnutí, nejenom těm silnějším povahám:-)

plakát

Bojiště Země: Sága roku 3000 (2000) 

Je zřejmé, že co divák to rozdílný názor. Upřímně mně hodnocení tohoto filmu překvapilo. Nečekal jsem sice že bude mít pře 80%, ale pod 20% byl zase druhý extrém, který bych také netipoval. K tomuto snímku bych chtěl říct asi jediné a to, že, dle mého názoru, se nejedná o zase tak špatně natočený film. Je pravda, že kamera, hudba a vizuální efekty by mohli být lepší. Ale musím oponovat trochu jeho odpůrcům v tom jakým způsoben tento film shodil. Kdo tento film nazývá béčkem, tak asi opradu neviděl pořídné béčko jako je třeba film „Agenti nula nula“. Já si mylim, že Travolta konečně natočil svou první sci-fi komedii. Jeho herecký výkon samozřejmě neselhal ani zde. Nebyl o nic méně slabší než v Pulp Fiction. Maska jen víc dotvořila postavu komického neohrabaného vesmírčana, který se snaží o kolonizaci naší planety. Ale moc mu to nejde, protože má všechny špatné lidské vlastnosti, což lidem zbylým na Zemi vlastně pomohlo k jejich záchraně. To, že masky ani scény nebyly až tak moc propracované bych nebral jako velké mínus, prostě nakonec to utvořilo vcelku působivý snímek u kterého jsem se vážně bavil :-). Také bych možná řekl, že natočit přesně takhle tento film, jak natočen nakonec byl, byl možná i režisérův záměr. Vždyť v nedokonalosti je půvab, je tam veliká odlišnost od Holywoodských filmů vyráběných jako na výrobní lince, podobný jeden druhému jako vejce vejci. Tento film bych zařadil Peter Jacksonovu filmu „Meet the Feebles“. Moje hodnocení by asi nebylo tak vysoké, kdybych nepotřeboval zvednou trochu rating tohoto filmu. Dal bych tu tak tři hvězdičky. Ale dal jsem mu pět, abych tento film vyzdvihnul více do středu, kde by se měli pohybovat filmy s rozporuplnými kritikami, jako je právě tento.

plakát

Agenti nula nula (2004) odpad!

Tak tento film je opravdová NULA. Nechtěl bych se někoho dotknout, ale ani herecké výkony Erica Judora a Ramzy Bedia a ani režijní um Gérarda Pirèse mi nepřišel opravdu ničím vynímečný. Řekl bych že byl spíš k pláči. Pokud mělo jít o komedii, tak pak mi to připomínalo nějaký nepovedený SitCom jako u nás byly Nováci na Nově (tímto se omlouvám jejich přiznivcům :-)). Děj je strašně moc táhlý. Tam kde čekáte nějaké vyvrcholení scénky v bouřlivý výbuch smíchu, tak se opravdu ošklivě zklamete. A naopak scény, ve které dochází k vysvětlování děje, nebo by mělo jít o něco vážného jsou tak trochu komické, ale to podle mě autor toho díla ani nezamýšlel, spíše to vyplynulo ze špatného pochopení scénáře, nebo dokonce z jeho špatného obsahu a nebo snad ze špatné režie jako takové, kdo ví. Prostě pokud chcete vidět příklad špatně natočené komedie, tak se koukněte na tuto. Doporučil bych jí ke studii filmařům, aby se ponaučily a při tvorbě vlastních snímků nedělali podobné hrůzy. Jinak herci, kteří byly vybráni pro hlavní roly se pro komiky naprosto nehodí. Na to že mám francouzskou tvorbu rád, si tímto u mě Francie trochu snížila reputaci. Opravdu hodnocení typu „Odpad“ dávám zřídkakdy, ale tento film si ho po právu zaslouží.

plakát

Samuraj (2003) 

Jedná se o opět další z bezkonkurenčních filmů od tohoto světoznámého, režiséra Takeshiho Kitana. Po snímcích „Ohňostroj“ a „Ve spárech Yakuzy“ bych si dovolil tento film hodnotit jako jim rovný co do kvality hudebního, vizuálního, tak i dějového zpracování. Ovšem Takeshi Kitano opět ukázal že dokáže nejen mistrně držet opratě u takhle náročného filmového scénáře, ale mimo to svou hlavní roly zvládl odehrát opravdu bez chybičky. Také zachoval i Japonskou tradici pro tvorbu filmů, jako jsou právě ty nenápadné filozofické rozpravy mezi jednotlivými postavami a přitom celý film posunul k hranicím evropské tvorby. Hudba přesně kopíruje scény, důkazem je kupříkladu scéna na rýžovém poli, kde farmáři obdělávají pole svými motykami a právě v tomto okamžiku se projevila také bravurní práce střihačů, kdy synchronizovali jednotlivé údery motyček do země s údery bubnů v melodii, která tuto celou scénu podbarvuje. Další scénou u které budete cítit brnění v konečkách prstů u nohou je hned úvodní scéna masakru na cestě, kde Zatioichi nejprve působí jako bezbranný slepý stařík o holi (on tedy takhle působí na první pohled po dobu celého filmu pro každou novou filmovou postavu, která ho ještě nezná :-)), ovšem právě tato scéna má překvapivý obrat v závěru, kdy je tlupa útočníků doslova rozřezána na kusy. Rychlými pohyby jeho meče „masér“, jak si říká, hned divákovi ukáže, že se nejedná o žádné „ořezávátko s bílou holí v ruce“. Film je prostě bohatou směsicí poutavých bojových scének, někdy působících až černým humorem, kterému se zasměje již trošičku otrlý divák. Dávám tedy pět hvězdiček především Kitanovi za jeho režijní a herecký um, ale neméně toto hodnocení také patří celému teamu filmařů, kteří se na tomto filmu podíleli.

plakát

Equilibrium (2002) 

Ač se jedná o často omílané téma „záchrana utlačované společnosti před tyrany“, tak se Kurt Wimmer shostil tohoto tématu s grácií. Celý film má od začátku až do konce jasný a souvislý děj a v něm je dle mého názoru skvěle vyobrazena sociální společnost, kde si má být každý rovný ovšem s diktaturou typu nacionalistického Německa či Sovětského svazu tomu tak prostě není. Celý film se odehrává v duchu „Velký bratr tě sleduje“ („1984“ – Georges Orwell), některé scénky mohou působit trochu jako z „Matrixu“, ale opravdu jen trochu, jsou něčím zcela jiné, řekl bych že jsou mnohem živější a nápaditější (nikdo nelétá vzduchem pokud není donucen nějakou silou:-)). Dokonce i vymyšlené bojové umění GunKata, jak se ve filmu nazývá má mít nejspíš podle scénáristů jakýsi racionální základ, který se střihačům v pár střizích podařilo vcelku dobře zachytit na plátno. Řekl bych, že se Wimmer snažil ve svém filmu varovat před možností zneužití moci vládnoucích lidí, jako se tomu stalo už v mnoha případech v historii. Jedná se o opravdu skvěle ztvárněné dílo, jak hudebně a vizuálně. Při hudbě od Klause Badelta vás opravdu zamrazí v zádech. Jedná se o naprosto dokonalé podbarvení scén, tak že přehlídnete i město hrubě vytvořené na počítači, nebo pár špatných střihů. A abych nezapomněl tak Christian Bale si zde podle mě zahrál jednu ze svých životních rolí Nemůžu jinak než dát plné hodnocení. Je to převážně za slazené vizuální, hudební efekty a herecké výkony.