Poslední recenze (226)
To se mi snad zdá (2023)
Hodně zajímavé! Jak jsem si zvykl vídat Nicolase Cage v bizarních kreacích, tak v tomhle filmu mě hodně mile překvapil, že dokáže být i příjemně civilně-komediální, bez přehrávání. Film má svižné tempo a ohledně atmosféry dovede pobavit, ale i zamrazit a satirickým pohledem na davové smýšlení a manipulovatelnost lidí přivést k zamyšlení - sám jeho námět vyloženě vybízí k tomu, co i dostanete: komediálně laděný (chvílemi i smutný) snímek, u kterého vás ale, obzvláště v závěru, přepadnou i nepříjemné pocity ve chvílích, kdy si uvědomíte tu zvláštní absurdnost a povrchnost smýšlení některých jedinců, kteří už absolutně nedovedou zůstat nohama na zemi.
Bod obnovy (2023)
Nevím, jestli přesně dokážu vystihnout svoje pocity z filmu, ale pravda je, že převažují ty pozitivní. Na jednu stranu mi detektivní zápletka přišla vcelku banální, ale rozhodně jsem se u filmu nenudil. Tohle sci-fi je českým filmovým milníkem - důkaz, že i u nás máme na to natočit snímek s vizuálem světové úrovně. Palec nahoru za výkon Andrey Mohylové, která celý film táhne a za to, jak pěkně tvůrci vytvořili futuristickou verzi Prahy. Je pravda, že ohledně příběhu mi chybělo víc překvapivých zvratů, ale samotný nápad s bodem obnovy si rozhodně zaslouží pochvalu, stejně jako špičkový soundtrack. Kéž by tenhle film byl první vlaštovkou a přišly další takové.
The Last Voyage of the Demeter (2023)
Ok, pojďme si říct, že všichni, kteří jsme o Draculu někdy zavadili (ať ve filmové, nebo knižní podobě), tak moc dobře víme, jak to celé skončí. To je trochu podstatný problém tohohle filmu, protože se tím pádem ztrácí značná část napětí a atmosféry. Líbil se mi nápad, jak tvůrci chtěli do filmu vtáhnout slasher atmosféru alá Vetřelec, jen jim to moc nevyšlo.