Recenze (23 248)
Jíst, meditovat, milovat (2010)
Možno tu vyzniem ako nejaká láskou utrápená, zasmoklená sliepka ( pardon za výraz ), ale tento snímok má neskutočné tendencie narábať s citmi aj pocitmi. Nie som romantik, ani som ním nebol, veci s tým spoločné som prežíval a prežívam skôr cez pohyblivé obrázky, ale dá sa povedať, že veľa charakteristických čŕt hlavnej postavy sadnú aj na mňa a možno preto ma film dostal a aspoň trochu priviedol k zamysleniu sa. Myslím, že každé hodnotenie a komentár tohto snímku niečo značí o tom konkrétnom užívateľovi a bez urážky, podľa toho všetkého, sme jedna veľká banda bezcitných tvorov.
Kelepçe (1982)
A ja som čakal, že superadam ( z turečtiny supermuž ) Cüneyt Arkın mi opäť pripraví zábavné chvíle. Lenže on tu akosi zvážnel. Hrať nejakú charakternú postavu mu nesedí, chcete aby sekal nepriateľov hlava nehlava. On ich tu síce valcuje svojím tradičným spôsobom ( tie bojové scény sú naozaj...na to niet slov ), ale medzi tím vládne nuda. A to je neodpustiteľné.
Cellat (1975)
Turecký remakesploitation, ktorý je na vyššej remeselnej úrovni ako iné turkish prerábky ( napr. KORKUSUZ aka TURKISH RAMBO 2, či TURIST ÖMER UZAY YOLU´NDA aka TURKISH STAR TREK ), ale zase nieje tak zábavný. Patrí skôr do vlny remakov, ktoré sa snažili nadviazať na úspech predlohy profesionálnejším prístupom ( napr. ŞEYTAN aka TURKISH EXORCIST ).
Çöl (1983)
Tak v prvom rade, ten zavádzajúci anglický názov. Okrem Williamsovej ,,vypožičanej,, hudby a pár sekundového súboja s maketou žraloka, to nemá s ČEĽUSŤAMI spoločné nič. Je to klasický akčný biják s Cüneyt Arkınom ( ktorý opäť vsadil na infantilne choreografované a ozvučené akčné a bojové scény ), meniaci sa v závere až v antickú drámu. A samozrejme nezabudnime na macha režiséra Çetin Inança, ktorý potvrdzuje, že patrí medzi najlepších najhorších tvorcov v histórii filmu.
3 Dev Adam (1973)
Turkish fláky majú to svoje. Sú to buď nepozerateľné hlody ( TURKISH E.T. či TURKISH SUPERMAN ), alebo vecičky ktoré budú navždy zapísané zlatými písmenami vo filmových kronikách ( TURKISH FIRST BLOOD či TURKISH STAR WARS ). Tento mockbuster, akási filmová predpoveď dnešných AVENGERS, patrí niekde medzi. Samozrejme hovoríme stále o tureckom paskvile, kde tvorcom nič nieje sväté a kde sa herci tvária a účinkujú, ako najväčší borci vo vesmíre. Rarita, ktorá robí tureckej exploitation komercii minulého storočia dobré meno.
The Man Who Could Work Miracles (1936)
Snímok rýchlo stráca divákovu pozornosť. Prvotné ´´úchylky´´ titulnej postavy sú v komediálnej rovine, ale samozrejme sa to všetko začne obracať v globálne pokušenie. A vtedy síce snímok naberá na vážnosti, ale prichádza o kúzlo. Stáva sa z neho politická satira a nudný snímok.
Grimsby (2016)
Ech, Sasha nepozná hraníc a pokiaľ ide drsný humor, nemá konkurenciu. Ide o zaslúžený komerčný prepadák, pretože toto naozaj nieje film pre každého, dokonca ani nie pre každého fanúšika komédií. Bizarné scény ( sekvencia so slonmi môže byť jedna za všetky ) dokazujú, že Cohen je proste zase v boratovských koľajách.
Želvy Ninja 2 (2016)
Pridám sa k valnej väčšine komentujúcich a napíšem, že táto časť sa od tej prvej vôbec nelíši. Nejaká ta turbulentná digitálna akcia ( všetkým fanúšikom Korytnačiek sa pri nej proste splnili detské sny ), hlášky a Megan, ktorá je ( zatiaľ ) jednou z dokonalých príkladov ,,chicks,,. Príchod arcizloducha Kranga situáciu rozhodne vylepšuje a spolu so Shredderom, Bebopom a Rocksteadym sme sa konečne dočkali kultovej štvorice záporákov. Nieje to vydarený film a nebyť titulných hrdinov ( obľúbencom môjho školou povinného veku ) hodnotenie je nižšie. Veľa v tomto zohráva nostalgia.
The Man They Could Not Hang (1939)
Karloff tentoraz v úlohe nielen vedca, ale aj samotného výtvoru. Nejde o vyslovene horor, skôr, ako sa v angličtine nazýva, suspense a rovnako to nejde nazvať ani kriminálkou, aj keď nejaké tie znaky sa nájdu. V 30tich rokoch minulého storočia vznikalo množstvo takýchto B filmov, drvivá väčšina je zabudnutá, ale myslím si, že tento má potenciál udržať sa ešte hodnú chvíľku v pamäti.
Noc mrtvol (2004)
Kde bolo, tam bolo, bol raz jeden macher, ktorý sa rozhodol natočiť horor, v ktorom by tuhla krv v žilách. Nie, nemyslím Sama Raimiho a jeho partu. Bol to akýsi Tom Duncan a mal veľké ambície. Sám si to napísal, produkoval, zrežíroval ( no, vraj mal aj pomoc od akéhosi Serge Rodnunskyho ) a všetko to aj posr@l. Naneštastie nebol sám, veľmi odvážne mu pri tom pomáhali herci. NOC MŔTVOL je odpad, ktorý by bol aj na samotnej skládke neprehliadnuteľný.