Recenze (2 502)
Ztracený víkend (1945)
Na dobu, kdy film vznikl, je docela dobrý. Samozřejmě existují lepší filmy, které poukazují na děsivost alkoholismu a všechnu jeho špínu. Například český film z roku 1958 Dnes naposled nebo polský film Kler z roku 2018. Poslednímu jmenovanému jsem sice dala hodnocení odpad, ale alkoholismem jako takovým se zabývá na jedničku s hvězdičkou. Film Billy Wildera Ztracený víkend upozorňuje lehčí formou na problematiku alkoholismu na případě jednoho muže a jeho jednoho víkendu. Lehce nadprůměrné hodnocení.
Kursk (2018)
No, musím říct, že jsem tomu všemu docela věřila. Po Jelcinově řádění nezůstal v Rusku kámen na kameni a prodalo či rozkradlo se všechno, co mělo jakous takous cenu. Takže i zbídačené ruské námořnictvo bylo patrně realitou. Příběh o hrstce námořníků, kterým se podařilo přežít katastrofu ponorky a čekali na záchranu z vnější strany, byl dobře natočen. Snad už je dnešní ruská armáda v lepším stavu. Včetně velitelů.
Suspiria (2018)
Tak přece, Jessica Harper, která ztvárnila hlavní hrdinku Suzy v původním filmu z roku 1977, si zahrála i tady. Ačkoli docela jinou roli. Tento film je hvězdně obsazený a o hodinu delší. Také děj je mnohem obsáhlejší. Těžko říct, který se mi líbil víc, každý měl něco do sebe. Zájemcům doporučuji shlédnout oba, v pořadí nejdříve starší verzi.
Suspiria (1977)
Když jsem se podívala na rok vzniku filmu, bez debat jsem musela hvězdu přidat. Atmosféra je výborná, deštivo, bouře, tma, stísněné prostory v pokojích staré budovy. Projevy magie nebo čarodějnictví bych si sice představovala trochu jinak, ale celkem jsem s filmem spokojená. I když už jsem viděla lepší horory.
Vražda na Nilu (1978)
Přestože Hercule Poirot v podání Petera Ustinova mě tolik neupoutal, mám raději Davida Sucheta, film jako takový je dobrý. Zvláště Jane Birkin je velmi půvabná a celé prostředí Nilu a Egypta rovněž. Mia Farrow překvapila, její nevinná tvář byla dobrá volba. Film určitě stojí za shlédnutí, i když jeho délka je nadstandardní.
Tři muži na zabití (1980)
Stará dobrá francouzská klasika. Šarmantní Alain Delon, po jeho boku krásná dívka a všude kolem nebezpečí. Dokonce ani konec není fádní, a to se dneska cení dvojnásob.
Borsalino (1970)
Klasika všech klasik, kterou jsem viděla až teď. Alain Delon kouzelný a ani Belmondo mě moc neštval. Děj byl docela slušný, boj o nadvládu nad městem Marseille. Nechybí ani spousta půvabných žen, zkrátka kvalitní dvě hodiny.
Čarodějnice (2015)
Horory nemusím, ale dobré filmy o čarodějích nebo černé magii mám ráda. Tento čarodějnický horor se mi nelíbil skoro vůbec. Nebyl strašidelný a už vůbec ne realistický, aby se ději dalo věřit. Proto za mě podprůměr.
Na západní frontě klid (1979) (TV film)
Jeden z mála filmů o první světové válce a je vynikající. Spolu s mladými chlapci, zprvu plnými ideálů, se brodíme bahnem, krví a vzduchem plným jedovatého plynu. Domů na dovolenou se vracejí zcela jiní lidé, tvrdí a smutní z celého toho pekla, ve kterém tak dlouho byli. Ale není všem dnům konec. Válka pokračuje, dovolené končí a je nutno zase bojovat na život a na smrt.
Děvče ze sirkárny (1990)
Tento studený film bez jakýchkoli emocí se mi líbil. Skromné a tiché děvče z továrny na sirky nakonec nebude tak jednotvárné jako pohyby starých strojů. Jakési city se v ní nakonec objeví a divák bude velmi překvapen.