Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (556)

plakát

Jak svět přichází o básníky (1982) 

Přijde mi to spíš jako naivní příběh o mládežnickém ochotnickém divadle, do kterého se, pro mě nepochopitelně, postupně přidá skoro celé město včetně vážených členů společnosti v produktivním i postproduktivním věku. Tahle linka mi nepřijde moc nosná - nechápu proč vůbec se děje a že se vůbec děje. Další linka je quest za první zásun, což už je mnohem více pochopitelné i nosné a obecně u mládeže oblíbené téma. Takové filmy vznikají pravidelně - třeba Prci Prci Prcičky, avšak zde je zpracované spíš úsměvně a vrcholí scénou, kde se oba dva nemotorně svlékají a ostyšně si lehají do postele. Film má přesto své kouzlo, seznamuje rámcově diváka s hlavními postavami a další díly už dávají smysl víc.

plakát

Amatér (1979) odpad!

Artový, festivalový film, ve kterém hlavní postava točí artový, festivalový film. Možná by film dosáhl ještě větší artovosti a festivalovosti, kdyby tento protagonista točil film o tom, jak se točí artový, festivalový film? Podle mě je to jen 2 hodinová onanie bez příběhu - ten je strašně slabý, dal by se shrnout dvěma větami.

plakát

Čekej do tmy (1967) odpad!

Naprosto uměle vykonstruovaný a děravý děj. Točí se kolem nějaké panenky a asi drog - proč je pár pytlíčků bílého prášku tak důležitých? Nevím a nikdy jsem se to nedozvěděl. Ale některým postavám kvůli nim stojí za to zabíjet a jindy zas hrát spletité divadlo, než aby zabili. Snad ani sami tvůrci nevědí o co jde, protože tón jejich filmu se někde uprostřed mění z krimi na velmi křehké rodinné vztahy. Příběh dále staví na slepotě protagonistky, která je zároveň hysterická a neschopná, avšak zároveň naivně důvěřivá, zásadně si nezamyká dveře od bytu a zavolat policii nebo jinou pomoc ji napadne úplně až v nejzazším případě. Z nějakého důvodu odmítá odevzdat jakousi panenku, i když ji vyhrožují smrtí, při tom sténá a fňuká.

plakát

Sowon (2013) 

Film podle skutečné události, která je ale skutečně hrozná. Až jsem z toho byl v rozpacích, protože film v jednu chvíli ukazuje senzacechtivé paparazzije, co bezohledně zneužívají cizí utrpení - a přitom tvůrci tohohle filmu dělají to samé. Film se jinak dost drží skutečnosti a přidává srdceryvné tear-jerker scény. Herci jsou sice dobří a obzvlášť mě překvapil výkon dětských herců - ale stejně je možná lepší si jen přečíst článek na wikipedii nebo zde česky. Na události je šokující hlavně krátký trest pro pachatele, což mi připomíná citát Adama Smithe: "Mercy to the guilty is cruelty to the innocent." a pak událost, kdy v roce 1984 Gary Plauche zastřelil muže, který znásilnil jeho syna a dostal za to 300 hodin nucených prací. Možná by se tím tam v Korei měli inspirovat?

plakát

Případ Thomase Crowna (1968) odpad!

Protagonista jako jakýsi centrální plánovač z kanceláře zorganizuje bankovní loupež. Sám se ji nezúčastní, pouze telefonem řídí její účastníky, kteří se ani sami mezi sebou neznají a pouze plní jeho úkoly. Loupež proběhne bez potíží, kriminálníci peníze odevzdají a jdou si po svých. Protagonista přitom o peníze ani nestojí, dělá to jen pro potěšení. Takovou omezenou, povrchní, hloupou a nudnou ptákovinu mohl napsat snad jen někdo, kdo se jmenuje Jewison.

plakát

Příšerky s.r.o. (2001) 

Klasický pixar z doby, měly jejich filmy nápad i jiskru. Námět je sice bláznivý - že svět příšerek funguje na dětský křik a příšerky mají gigantický sklad kopií dětských dveří, ale pro účely vyprávění příběhu docela funguje. Příběh je hlavně naprosto solidní, skoro každá hlavní postava projde nějakým růstem / vývojem - dokonce se změní celá energetická koncepce celé společnosti příšerek. To je naprosto hojivé a blahodárné (wholesome). Film má také spád jako blázen - každá chvilka je využita pro popis charakterů a jejich vzájemných vztahů. Také bych řekl, že je to film pro celou rodinu, ale mého 6 letého synovce odradila úvodní scéna. Jediné, co bych vytkl já, je přemrštěná honička na dveřích - která mi připoměla honičku na městských vznášedlech ve Star Wars II. Naprosto nepřehledná, neuvěřitelná a rychlá až to člověka vytrhne.

plakát

Hellstorm (2015) odpad!

Věřím, že válka je svinstvo pro obě strany, a jsem otevřený informacím o utrpení německé strany. Tenhle dokument se však opírá jen o tvrzení - může to být pravda a nemusí. Tyhle tvrzení navíc zabíhají do snad zbytečných a surových detailů - kolik malých dětí bylo zabito, kolikrát byly ženy znásilněny a kolik jim bylo let apod. Tohle sadistické povídání je doprovázeno filmovými záběry - naprosto z jakýchkoli zdrojů - i z filmů, např. Inglourious Basterds (2009) - což podle mě působí naprosto směšně / absurdně a ponižuje všechny skutečné oběti války.

plakát

HyperNormalisation (2016) 

Mám rád holistický přístup a věřím, že vše nějak souvisí se vším, ale tohle je spíš přístup chaotický. Dokument mluví o různých osobnostech a událostech, např Henry Kissingerovi, Donaldu Trumpovi, Patti Smith - jenže souvislosti vůbec nezmiňuje. Takže jsem to buď nepochopil nebo tvůrce slepil dohromady koláž spolu nijak nesouvisejících nepoužitých záběrů a doufal, že v tom někdo něco najde. Přijde mi to nepovedený a nucený.

plakát

Pojistka smrti (1944) 

Starší film, kde muži jsou skutečně maskulinní a ženy femininní, kde násilí a sex jsou jen naznačeny - třeba tak, že slyšíme zvuky zápasu, respektive dva se políbí a kamera pomalu ztmavne. Příběhu to nic neubírá, ten je solidní a nepotřebuje kompenzovat jinde.

plakát

Most (1959) 

Velmi působivý německý film, kde se mihne i totálně nasazený čech, který němci, který ho volá do práce zabrumlá "ať mi vylíže prdel". Příběh je naprosto absurdní a přitom dost uvěřitelný. A to také díky tomu, že 16leté chlapce hrají velice schopní 15 až 22 letí herci.