Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Dobrodružný
  • Animovaný

Oblíbené filmy (10)

Vykoupení z věznice Shawshank

Vykoupení z věznice Shawshank (1994)

Když napíšu, že jsem jsem tento film shlédl tak 20krát, asi to bude hovořit za mnohé. Myslím, že každý člověk bude souhlasit, že kvalitní snímky si může rozdělit do tří skupin: (1) ty, jež shlédne jednou a ač oceňuje jejich hloubku a kvalitu, už je vícekrát vidět neprotřebuje (to jsou pro mě např. filmy Aronofského), (2) ty, jež v počátečním období shledne vícekrát, je z nich nadšený, ale postupem času toto nadšení vyprchává (řekl bych, že to bude u mnohých případ Avataru) a (3) ty, na něž může koukat neustále pořád dokola a nikdy se mu neomrzí, naopak mnohdy se mu líbí více a více - a to je pro mě "Vykoupení z věznice Shawshank". Tento film je prostě učebnicovým příkladem filmu, ve kterém funguje vše jak má. Nic nechybí, nic není navíc. Film pak nepotřebuje velkou obrazovku, spoustu efektů, 3D obraz a vlastně ani velkou myšlenku - prostě vás vtáhne, ať chcete nebo nechcete a vy se ocitnete v příběhu, film se pro vás po dobu jeho stopáže stává realitou. Takové filmy jsou ty nejlepší na světě.

Gangy New Yorku

Gangy New Yorku (2002)

Skvělý film, který mě opravdu na celých 166 minut přenesl mezi spodinu vznikajícího New Yorku. Postava "řezníka" byla naprosto skvělá a Daniel Day-Lewis byl naprosto neuvěřitelný. Navzdory mnohým názorům, že se jedná o slabší Scorseseho film, jej považuji za jeden z jeho nejlepších.

Dobrý Will Hunting

Dobrý Will Hunting (1997)

Scénář s tak silnou myšlenkou a podaný zábavnou formou. To se jen tak nevidí. Jeden z nejlepších filmů, co kdy byl natočen. Robin Williams standardně skvělý. Hodně zaujala Minnie Driver. Za zmínku stojí hlavně scénář, který je obvyklou Achillovou patou většiny filmové produkce, ať už je odkudkoliv. Zde je scénář tak perfektně vyvážený a do hloubky promyšlený i v detailech, že se tomu ani nechce věřit. 100 %

Americká krása

Americká krása (1999)

Od první po poslední klapku dokonalý film podbarený úžasnými písněmi (např. The seeker od Who apod.).

Dracula

Dracula (1992)

Pamatuju si, že když jsem byl dítě, tak byl pro mě Drácula zklamáním. Očekával jsem hororový nářez a toho se mi nedostalo. Když jsem snímek viděl po spoustě let (bylo mi asi dvacet) opět, měl jsem pocit, že koukám na úplně jiný film. Najednou mi vše připadalo perfektní, sladěné v dokonalé harmonii. Velmi dobrý příběh postavený na příjemné romantické linii sice nemohu srovnávat s knižní předlohou, ale ve filmu báječně funguje. Obrazově mistrovsky natočené scény jsou podtrhováný excelentní hudbou Wojciecha Kilara. Herci hrají výborně a dotvářejí neuvěřitelně silnou atmosféru tohoto pro mě vyjimečného díla. /// Musím i podotknout, že existuji dva dabingy a vyjimečně musím říci, že se mi libí oba. V jednom namlouvá Oldmana Piško, ve druhém Procházka a Daniel Dítě (ten, když je Drácula starý). Osobně dávám přednost druhému dabingu z ČT.

Těžká váha

Těžká váha (2005)

Výborný film. Nedá se mu vytknout nic. Zápasy byly natočeny excelentně (stylem režie mi trochu připomínali Zuřícího býka Martina Scorseseho). Jednoznačně 100 %

Alexander Veliký

Alexander Veliký (2004)

Musím říci, že jsem od tohoto snímku očekával hodně a i přesto jsem z kina odcházel nadšený. Bylo to ještě mnohem lepší. Proto mě šokovalo, že když jsem narazil na nějakou kritiku, tak byly vesměs negativní, někdy přímo zdrcující. Já v tomto filmu nepostrádám vůbec nic. Co se týká historický nepřesností, tak ty jsou v každém historickém snímku. Četl jsem i kritiku, že Alexander nezemřel na otravu, ale na nemoc. Jenže Stone si to poměrně chytře pokryl tím, že Hopkins říká svému otroku, ať do spisů o Alexandrovi nepíše, že byl otráven, ale že na nemoc zemřel. Pokud historický film respektuje důležité milníky, pak nějaká ta změna v detailech filmu rozhodně neublíží. Film musí hlavně respektovat logiku vlastního příběhu. Pokud je příběh vnitřně nerozporný, pak jej můžeme brát jako jednu možnou alternativu, jak mohla historie proběhnout. Historici sami mnohdy neví, pouze se domnívají, jak to bylo. Proč by se nemohl domnívat i režisér nebo scénarista. Hodně kritiky bylo také věnováno výkonu Colina Farrella a "zženštilosti" Alexandra, což se neslučuje s naší představou tradičního hrdiny. Jenže postavit se vlastnímu otci či matce může mnohdy vyžadovat mnohem více odvahy než šestinásobné přesile v bitvě u Gaugamel. Ti, kteří kritizují výkon Colina Farrella nejspíše brali postavu Alexandra velice povrchně. Alexandr nebyl tupý nemyslící bijec. Byl člověk, který musel překonávat vlastní slabosti a nedostatky, aby dosáhl svého takřka nesplnitelného cíle. P. F. Drucker, guru managementu, kdysi napsal, že "výrazní lidé mají i výrazné slabiny". V tomto díle Olivera Stona je to více než patrné. Alexander pro mě je a nejspíše vždycky bude vyjimečný film. Osobně jsem ještě nikdy neviděl postavu dobyvatele vykreslenou takovýmto způsobem. Jinak co se týká obrazu a ztvárnění bitev, tak ty jsou excelentní. Musím říci, že jsem se při sledování filmu vůbec nenudil. Jediné, co snad mohu připustit je zbytečnost několika málo scén, jak je "Limou" zmíněná postelová scéna s Roxanou. (ač nám možná krom estetického zážitku měla ukázat i podobnost Roxany a Alexandrovy matky). Přičinu neúspěchu filmu nevidím v délce, ale spíše v originálním pojetí. Lidé chtěli a očekávali dalšího Gladiátora. Místo toho přišel film spíše s psychologickou kresbou jedné postavy. Ale je to věcí názoru. Já byl zase naprosto zklamán z filmu Troja. Krom Erica Bany, který mě příjemně překvapil, toho Troja moc nenabídla. Navíc, jelikož jsem četl jak Homéra tak Vergilia, kteří dobývání Troji popisuji, tak jsem byl zklamán z toho, jak zbyteně měnili příběh. Kdyby k lepšímu, tak nic neřeknu. Ale scénář naprosto zabil kouzlo knih, které přežili 4 tisice let. Je to jako změnit konec Shakespearovy hry Romeo a Julie. Ale to už patří spíše pod kritiku Troji.

Blade Runner

Blade Runner (1982)

Úchvatné. Úchvatné. Úchvatné. Tohle je prostě tak vyjimečné dílo. Sladění Vangelisovi hudby a Ridleyho vizuální představivosti přineslo dílo, které nemá v historii filmu obdoby. Abyste si to vše vychutnali, je třeba vidět tento snímek vícekrát a v originále (pokud možno Ridley's Final cut). Jinak vše, co bych k tomu napsat již ve svých příspěvcích vystihli Galadriel a Lima.