Oblíbené filmy (10)
Spalovač mrtvol (1968)
Vykoupení z věznice Shawshank (1994)
Nemám film, ktorý by bol najlepší zo všetkých. Shawshank však patrí medzi desiatku mojich najobľúbenejších. Klasický dobrý film musí ponúknuť silný príbeh. A tomuto filmu príbeh nechýba - príbeh o ľudskosti a túžbe po slobode, navyše výborne sfilmovaný.
Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994)
Film som si pozrel asi po dvadsiatykrát, ale prvýkrát s bonusovým komentárom. A zistil som, že je to ešte geniálnejšie, ako som si myslel.
Lásky jedné plavovlásky (1965)
Obchod na korze (1965)
Rozmarné léto (1967)
Čím to je, že tento film s minimalistickým dejom a, dovolím si tvrdiť, minimalistickým obrazom ma tak ohúril ? Áno, je to Vančurova nádherná "mluva", prenesená na plátno, kde získala ešte ďalší rozmer a tiež výborné herecké výkony. Veď kto vie tak krásne poeticky mravokárne napomínať: "Sesedněte se svého koštěte, vidím je zřetelně mezi vašimi stehny." ?
Silnice (1954)
Andrej Rublev (1966)
Táto filmová báseň ma tak vtiahla do seba, že som sa sám ocitol uprostred Ruska 15. storočia, prežíval som celú tú haravaru a zimomriavky mi behali po chrbte. Geniálne !
Organ (1964)
Bohémský život (1992)
Toto je najsmutnovtipnejší film všetkých čias. Niektorí sa sťažujú na absenciu alebo nedostatok humoru, ale ja som ho tam našiel požehnane.