Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V nemocnici leží dívka, zraněná kvůli pádu z koně. Lékaři si všimnou, že neumí pořádně číst ani psát. Ombudsman Aleš Pelán (L. Vaculík) zjišťuje, že třináctiletá Anežka nikdy nechodila do školy… (Česká televize)

Recenze (41)

Skuby47 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tento díl ťal do systému výuky na ZŠ, který se za posledních 100 let příliš nezměnil i když pokusy tu byly a jsou,  a to ne vždy k lepšímu. Vymýšlíme vymyšlené, zavrhujeme, co se osvědčilo. Zatím co já jsem jako prvňáček sedávala s rukama za zády, moje děti prošly množinovou matematikou a vnuci výukou počítačovou. Vnuci ve čtvrté třídě  z neznámých důvodů probírali maďarské Arpádovce, zatím co já si v tom věku vystačila s lovci mamutů. Upravit a přizpůsobit osnovy rozvoji techniky ve třetím tisíciletí není asi jednoduché, obzvláště po zásahu inkluze. Současné děti se nerodí o nic chytřejší, než ty v minulosti. To jen jejich ctižádostiví rodiče by chtěli, aby se jejich potomci měli díky vzdělání v životě líp. Pokud bychom akceptovali princip dobrovolnosti výuky, asi by tyto děti v budoucnosti nestačily rozvoji nových technologií, ale bylo by dostatek dělníků, pracovníků v zemědělství, stavebnictví, řemeslných profesích. Taky není jasné, zda by byly schopny tyto děti posunout vědecký pokrok někam dopředu. Rovněž bychom narazili na zákon zakazující využití práce dětí a nezletilých. Výborný scénář nutící k zamyšlení. ()

Muff 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Asi děj má/měl dospět k určité katarzi, nicméně není asi myslitelné, aby ombudsman, uceněný učitel (!), u kterého je více než pravděpodobné, že je schopen přijímat a též poskytovat alternativní způsoby výuky, netušil nic o alternativních školách a sveřepě stál za rigidním způsobem memorování vědomostí. Vždyť individualita žáka je v tomto případě základ. Takže děj zajímavý, příběh správně kontroverzní a k zamyšlení, ale podání kvůli příliš okatému a účelovému tlačení na pilu (ombudsman, ředitelka, matka) ne moc přesvědčivé. ()

Reklama

Padme_Anakin

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Musím přiznat, že Anežka mi byla nesmírně sympatická od samého začátku, takže jsem jí držela palce pro štěstí.. Čím déle pozoruji naše školství a výuku dětí, tím méně se mi zamlouvá a pro rodiče Anežky jsem v sobě dokázala najít pochopení.. Každopádně se mi tenhle díl moc líbil a téma k zamyšlení to je bez pochyb.. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Na diskusiu dobrá téma. Neučí sa naša mládež 70% vecí, ktoré nikdy nikde nebude potrebovať? Na druhej strane ako môže 13-ročné dievča vedieť, či bude potrebovať a čo nie? A čo všeobecný rozhľad to fakt už netreba? Táto vedela perfektne dojiť ovce či kozy, ale nevedela, že štvrtina je 25%. To by mal ale vedieť každý. Avšak ok, ak má cieľ celý život pracovať na statku, to nevadí, ale v trinástich rokoch to nemôžeme brať za definitívu. Hoci určite je dojička užitočnejšia než nejaký youtuber. ()

Hombre8 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Systém má nástroje!   Schola ludus! A když už jsme u té latiny: „Omnia sponte fluant, absint violencia rebus." A když už jsme u toho Komenského: „Jediným učitelem hodným toho jména jest ten, který vzbuzuje ducha svobodného přemýšlení a vyvinuje cit osobní odpovědnosti.“ A když už jsme u těch citátů, tak ještě jeden od faráře Dorendy, který se k onému náramně hodí: Když člověk opustí instituci (zde školu), má dvě možnosti. Buď se usiluje o antiinstituci - a stane se kacířem. A nebo je ve svém odporu sám -  a stane se z něho mučedník. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (1)

  • Premiéra sedmé epizody byla nejsledovanějším pořadem večera i celého dne, sledovalo ji více než 1,36 mil. diváků starších 15 let. (rublik05)

Reklama

Reklama