VOD (8)
Obsahy(1)
Jedna noc, jeden bar. Ospalý večírek herců po představení naruší návštěva nezvaného hosta. Namol opilý ruský důstojník přišel prodat kanystr armádního benzínu, jenže obchod se zvrhne v závody v pití vodky a Rus, zaujatý nejen pohlednou Miladou, ale hlavně komickou zbabělostí všech přítomných mužů, se k odchodu nemá. Atmosféra houstne spolu s oblaky cigaretového dýmu, charaktery se lámou, Rus se skvěle baví. Tak skvěle, že nakonec vytáhne zbraň... Večírek v rytmu kosmické psychedelie kultovních Kill the Dandies! se rozjíždí víc, než je osazenstvu milé. Hra se mění v past, hrdinové ve zbabělce a zbabělci v hrdiny. A z okupovaného baru vede jen jediná cesta: revoluce! Po téhle pitce nikdo nezůstane jako dřív. (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (181)
Jedno z nemnoha pozitivních domácích překvapení. Na malém prostoru s nepříliš profláklým obsazením je tu rozehraná absurdní komedie, při které místy mrazí. Filmově debutující režisér ale má všechno pod kontrolou a tenhle film z divadla s komorním obsazením vypadá velmi dobře promyšlený. Snad jen postava Antonie Formanové sem poněkud nezapadá, protože s ostatními divadelníky není propojena sítí vzájemného pnutí v malém kolektivu. ()
Što takoje geroj? Brutální komedie, černá až na dřeň. Totální nářez českýmu švejkovství a malosti v nesmírně stylovým kabátu. Mírně absurdní, mírně surrealistickej a hlavně atmosferickej metafilm plnej nápadů a paralel. Skvěle zahranej, s hravou kamerou i hudbou. A konečně film o komunismu, kterej netrpí "laskavým humorem" ani trapným pokusem o drama. Já snad zatlačím slzu. Tahle první návštěva kina od začátku pandemie snad už ani nemohla být lepší. Danke! ()
Podmanivý vizuál, hypnotická hudba, vodkou a cigaretovým dýmem nasáknutá atmosféra plná metafor, skvělé výkony neokoukaných hereckých tváří, divadlo v divadle a taková reflexe české národní povahy, kterou nenajdete v žádném jiném filmu. Okupace je film rostoucí s každým dalším zhlédnutí: z prvotního wtf dvou až tří* jsem po třetím na pěti* a zcela okupován tímto fosforeskujícím zázrakem na tuzemské scéně. Co dodat? Snad jen parafrázovat a hrdinsky odhodlaně zapět (a ještě odhodlaněji pokojně zalézt zpět do české národní ulity?)... "Tam, kde hy, tam, kde hy, tam, kde hynou Rusi, Čech se přizpůsobí, Čech se přizpůsobí!" ()
Nevzpomínám si, kdy mě naposledy nějaký český film bavil skoro všemi svými aspekty – kamera, střih, hudba, scénografie, herci… hlavně jsem si ale užíval, s jakou režijní jistotou a scenáristickou důvtipností je anekdotická výchozí situace (do zapadlého divadla v normalizačním Československu přichází po představení Reportáže psané na oprátce opilý Rus s kanystrem benzinu) rozvedena do podoby kousavé morality, ve které padají masky, busty Klementa Gottwalda i bariéry oddělující komedii od thrilleru, minulost od přítomnosti, divadlo od skutečnosti. Jde o dílo interpretačně poměrně otevřené, z něhož jsem si sám odnesl, že Češi se sice rádi označují za mistry v ledasčem, ale ze všeho nejlíp nakonec ovládají umění přizpůsobit se. 80% ()
Mám rád, když se někdo pokusí oživit cokoliv zkostnatělého a představit něco nad rámec stávajícího očekávání. Hned po pár minutách je patrné, že tahle tragikomedie z období normalizace nebude v žádném případě tradiční. Běžný sedánek v zakouřeném podniku po představení herců malého divadla naruší návštěva ožralého ruského důstojníka, který mezi sestavu vpadne s kanystrem benzinu. Touží po další vodce a pomůže odhalit skutečné charaktery jednotlivých zoufalců. Situace se stále vyostřuje, atmosféra houstne. Potěší radost tvůrců absolutně se vyhnout zašedlosti, takže na nás čeká temně neonový vizuál, pestrý soundtrack, nápadité motivy. Ale i právě toho může být na někoho moc. Za mě chvalozpěvy vystřídaly spíš rozpaky. ()
Galerie (24)
Zajímavosti (5)
- Herec Alexej Gorbunov se dle slov štábu filmu velice vžil do role i kvůli tomu, že je ukrajinského původu a nemá rád Rusy. (vyfuk)
- „Možná budete překvapení, že je to chvílemi i trochu humorné. I my jsme byli při natáčení docela překvapení, že z toho vznikla komedie,“ uvedla producentka filmu Julie Žáčková. (SONY_)
- Prvotním impulsem k napsání scénáře k filmu byla historka jistého Zdeňka Vaňury, zvaného Koza, který byl otcem spolužáků režiséra Nohejla ze základní školy. Podle této historky vzali dva čundráci v německých uniformách namol ožralého ruského vojáka do sklepa a tam ho zabili. (raininface)
Reklama