Reklama

Reklama

Proměna

  • USA Turning Red (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Příběh filmu pojednává o třináctileté dívce Mei Leeové, která se samovolně proměňuje v obří červenou pandu, ale jen když příliš rozrušená, což je bohužel prakticky neustále. Dívku Mei navíc silně znervózňuje její až příliš starostlivá maminka Ming, která se od své dcery téměř nikdy nevzdálí. (Falcon)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (193)

maddy 

všechny recenze uživatele

Pixar turning Disney. A po Luca ďalšia skôr z tých slabších pixaroviek, ktorá akosi stratila čaro toho čo pixarovky robilo pixarovkami. Originalitu totiž skutočne netvorí to, že príbeh čerpá z čínskych tradícií. Domee Shi sa po Bao javí ako stále neskúsená režisérka, ktorá chce točiť animáky pre všetkých, ale vlastne točí filmy pre nikoho. A to je aj prípad Turning Red. Je tu síce roztomilá červená panda, ale pre najmenších tento príbeh nebude, pretože sa tu zároveň seriózne rieši aj prvá menštruácia. Pre dospelých tu oproti iným pixarovkám chýba jemné pomrkávanie na o čosi serióznejšie vtípky. A zakomponovanie akéhosi popového bandu 4-Town do deja ako pre pubertiakov bažiacich po K-pope to skôr celé zhadzuje do vôd animákov typu Trolls, nežby malo akékoľvek opodstatnenie v príbehu. Zameniteľný animák, o ktorom nevedieť, že je od Pixaru tak si nikdy netipnem, že to natočil práve Pixar. Chýbá typický pixarovský humor pre malých, aj veľkých, fungujúce emócie, sympatické postavičky, aj originálny príbeh. Kde sú tie časy pixaroviek s presahom. Za mňa doteraz asi najslabší pixar a to píšem ako niekto silne spätý s čínskou kultúrou. CELKOVO: 6/10 ()

Marcos22 

všechny recenze uživatele

Režisérka Domee Shi si splnila svůj sen a natočila pro Pixar celovečerní verzi svého kraťasu o knedlíčku, Bao z roku 2018, který řeší problematiku dospívání a svazování rodičovskými pouty. Zatímco snímek Bao byl energický, měl spád a ve své osmiminutové stopáži vypověděl všechno co bylo třeba, přičemž na duši diváka zanechal výraznou emocionální stopu. Celovečeráku Proměna s pandou červenou v hlavní roli se to bohužel ani zdaleka nedaří. Jako by divák dostal to samé, ale v horším provedení, bez spádu, bez významnějším originálních nápadů a bez výraznějšího emocionálního napojení na diváka. Vše je navíc situováno do nepříliš zajímavého prostředí kanadského Toronta roku 2002, kde světu vládne chlapecká pěvecká skupina alá One Direction a tamagoči. Samotná myšlenka o transformaci hlavní hrdinky při nezvládání stresových situaci by se hodila spíše do originu o Hulkovi, než do teen příběhu o začínající pubertě. Za mě ohromné zklamání, jedna z nejslabších Pixarovek, z tématu se dalo vymáčknout daleko, ale daleko víc. Naštěstí nás už za tři měsíce zachrání Rakeťák, šestadvacátá pixarovka. Tři hvězdy. 🙂 (10.03.2022) ()

Reklama

blackkocour 

všechny recenze uživatele

Dospívání dívek po Pixarovsku v Nesnázích v Malé Číně je otřes. Na furríky dvakrát vysazený nejsem, spíš vůbec, takže nemůžu stejně hodnotit jako můj kolega, ale u všech nezašitých dírách, já už si ani nepamatuju něco nadprůměrného od Pixaru, aspoň za posledních 5-7 let. Ale tak víš co, jestliže se chce zdechlá krysa zalíbit čínskému trhu, a vydělat tím nic neznamenajících pár stovek milionů navrh, tak jestli to zabralo, whatever. Proměna je další z jeden malá zbytečných animáčů, na které nebudou vznikat šmákózní hentaje, takže celý k hovnu. ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

Z Pixaru je bohužel už jen průměrné studio, kterému se občas něco povede (Duše), ale většina produkce je už jen průměr (dřív tomu bylo naopak, asi do doby než začali místo jednoho filmu ročně chrlit dva). Tohle je průměrná disneyovka s nesnesitelnými dětskými postavami. Navíc mě štve, že kvůli podbízení se velkému čínskému trhu bude asi odteď už skoro každý animák obsahovat čínské postavy a motivy (a to i když se odehrává třeba v Kanadě). A český distributor se s vymýšlením českého názvu zrovna nenadřel... ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Ryze ženský animák. A já nejsu žena, takže to nedokážu moc objektivně zhodnotit, i když je to podané tak, aby ty jejich pocity pochopil každý. Osobně jsem se tu ale tak jako tak neměl s kým ztotožnit a vlastně jsem si ani žádnou z postav nedokázal oblíbit, spíš naopak, lezly mi všechny na nervy. Větší problém mám ale s tím, že to působí nesmírně chudě a že to strašně postrádá zajímavou zápletku, humor, silné scény a kromě toho motivu s proměnou v pandu červenou ani nic zapamatovatelného. A nápady typu "použití anime prvků v disneyovském animáku" apod. mi přišly taktéž protivné, stejně jako fakt, že skoro každý chlap tu je metrosexuální sexsymbol nebo úplný idiot nebo taky to, že je to zase další animák o Asiatech. Nic proti, ale těch za poslední roky vznikla hromada a čínská kultura a postavy jsou nejen u Disneyho a Pixaru asi dost populární, když jí musí dát hlavní roli i zde, byť se to odehrává v Torontu. To poselství beru, ale celý ten svět je vytvořený strašně laxně, jako by nad scénářem ani nikdo moc nepracoval a ani nechtěl, protože je to od Disneyho a Pixaru a to si úspěch získá i bez jakékoli snahy... Závěr je asi nejzajímavější (+ možná taky ještě ta část, ve které holky získávaly peníze na koncert), ale taky působí až moc na sílu. A animace sice samozřejmě je dokonalá a je fascinující vidět, jak se animátoři nadřeli na chlupech pandy, ale nadhodnocovat animák od nejslavnějšího animačního studia na světě mi přijde naprosto zbytečné, jelikož se to od nich očekává - stejně jako od Marvelu dokonalé efekty apod. Celkově za mě teda velké zklamání a od Disney/Pixar nejslabší animák za celkem dlouhou dobu. Lepší 2* ()

Galerie (37)

Zajímavosti (13)

  • Meiin elektronický mazlíček Robaire Jr. je Tamagoči, velmi populární hračka na přelomu 90. let a roku 2000, kdy se film odehrává. (BMW12)
  • Chrám byl inspirován chrámem Bok Kai, historickou památkou v kalifornském Marysville, kterou v roce 1880 postavila místní čínská komunita. Zvláštní poděkování je uvedeno v titulcích. (BMW12)
  • Název filmu Turning Red je výraz, který se používá pro zčervenání studem. Zároveň je to ale slovní obrat pro první menstruaci, což je poměrně tabuizované téma. Režisérka se obávala, že scény, ve kterých Mei tuto otázku se svou matkou řeší, budou muset z filmu pryč. Naštěstí se tak nestalo. (Duoscop)

Reklama

Reklama