Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavním hrdinou příběhu je Jan Kavka (Milan Ondrík). Čtyřicetiletý záchranář z malého města právě opustil manželku Evu (Dominika Morávková). V okamžiku rozchodu se Eva stane tragickou obětí zločinu. Z Jana je vdovec, který žije s vědomím, že smrt ženy nepřímo zavinil a nepřišel jí v kritické chvíli na pomoc. Útočiště před neodbytným pocitem viny nachází díky kamarádovi Michalovi (Hynek Čermák) v místním boxerském klubu. Spřátelí se s Michalovou chráněnkou Gretou (Leona Skleničková), jíž tělocvična nahrazuje nepoznanou rodinu. Vyšetřovatel Dvořák (Vladimír Javorský), který má případ smrti Evy Kavkové na starosti, naráží na řadu podivných okolností. Ukazuje se, že pachatel, feťák Robert Stránský (Jan Jankovský) je informátorem pod ochranou vyšetřovatelky z protidrogové centrály Mudrové (Kristýna Frejová). Jan chce věřit ve spravedlnost i v to, že se dokáže s pomocí svých přátel vrátit do všedního života. Ale obava z toho, že by vrah nakonec mohl uniknout trestu, jej přivede k rozhodnutí vydat se na vlastní cestu odplaty za nečekaných okolností a s nejistým výsledkem. Najde kromě pomsty i stále nenalezené odpuštění sobě samému? (Falcon)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (147)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Hlavní postava nezapře slovenské "l" :-) Ty dva příběhy prolínající se do sebe nefungují spolu! Mstitel zabité ženy a kamarádova zmrzačení, to je velké sousto jak pro Milana Ondríka, tak pro scénáristku. Ne že by nelíbilo, ale nebylo to tak dobré jak mohlo. Ani závěrečná scéna se svlečenou Leonou to na zadek neposadí. Jan Jankovský je jako fetka dokonalý, tyhle skutečné typy bych mlel prasatům, protože to je koule na noze společnosti. ()

Aleister 

všechny recenze uživatele

Bebjak patří mezi špičku tuzemských žánrových tvůrců, jeho potenciál je ostatně patrný již v Čáře z roku 2017. Stínohra nadchne přímočarostí, syrovostí a autenticitou sociálního dramatu. Jeho nejnovější snímek patří do stejné „rodiny“ jako Můj pes Killer Miry Fornay, Kobry a užovky Jana Prušinovského, nebo Koza Ivana Ostrochovského. Místo rutinního kriminálního procedurálu jde o plnokrevné drama, které prozkoumává černočerný svět polostínů a polosvětel, v nichž se pohybují sebedestruktivní postavy naplněné vztekem a touhou po pomstě. Stínohra je vlastně duel, jehož působivost se odvíjí od vynikajícího castingu a herectví, které se povedlo podobně jako v Budiž světlo Marko Škopa, nebo Pustině Ivana Zachariáše a Alice Nellis. Milan Ondrík a Jan Jankovský, vypůjčený z Prušinovského Chyb, podávají výkony hodné Českých lvů. ()

Reklama

Maynard. 

všechny recenze uživatele

I sem chvíli uvažoval, že bych si zašel do kina... Naštěstí sem to nuečinil :o). Rejža je výbornej, jeho kriminálky sou supr. Ale tady se krapet seknul. Největší problém e tu se scénářem, kterej není rozhodně tak silnej jako herecký výkony. Ty jsou od všech protagonistů na té nejvyšší úrovni. z týpka, kterej sedí v base a kterej to všecko rozpoutal jde mráz po zádech. JInak si toho za teden moc pamatovat nebudu... ()

BoredSeal

všechny recenze uživatele

Snaha tvůrců o drsné drama je místy až komická. Casting posbíral všechny herce schopné zahrát a vypadat jako ranaři (takže povinně Čermák, jakkoliv jeho stereotyp už zparodovala role militantního panice v Prvokovi a spol., Jankovský a českými diváky oblíbený herecký univerzál ve formě Ondrík, do malé role sehnali vizuálně působivého Daniela Szelezsána, dvourozměrný příběh jeho postavy ale bohužel nedává představiteli předvést víc slušnou figuru) a načrtnutý příběh by vás zřejmě z vyprávění zaujal, ale pokulhává jeho realizace a přes všechny ty zašedlé sklady, garáže, chodby a kontejnery převládá pocit umělosti. Postavy se chovají často naprosto WTF. Herectví Ondríka je tady zneužité, aby předváděl kromě drsňáctví různé manifestace vnitřní trýzně nebo zvláštní stavy, kdy se před kamarádem na vozíku svlékne a jde nahý do jezera okolo sebe vysypat do kruhu popel (chudák Čermák by při vylézání musel zřejmě sledovat full frontal mokrého Ondríka s nalepeným popelem jeho blízkého tvora na těle, což by dodalo rozptýlení skutečně zábavnou myšlenkovou rovinu). Snaha stále zvýrazňovat element ultradrsných chlapů (třeba komickou málomluvností, když se to ale moc nehodí) dosahuje komického vrcholu ve scéně, kdy dvěma přátelům připravuje snídani mluvící slečna, kterou totálně ignorují a jen tvrdě zírají, kdy je těžké nevybouchnout smíchy. Policajt Javorský se vlastně vůbec nechová jako policajt. Jistá postava z tělocvičny dokáže kvůli společenskému stereotypu obstarat v příběhu jak prvek kontaktu s podsvětím, kriminálnictví a bezcitnost tak, jak se to prostě hodí, aniž bychom se o ní vůbec něco dozvěděli kromě toho, že to je díky kondici a vizáži zjevně cílevědomý boxer, co možná vůbec takové věci nemá zapotřebí. Je třeba pochválit zatím ještě neokoukaného Jankovského za super kreaci psycho feťáka, je tak dobrý, že v podmínkách českého filmového průmyslu zřejmě podobnou roli bude dostávat pořád i v budoucnu. Díky nechtěnému pobavení a dobrému hereckému standardu, jen bohužel tlačeným do mimózních performancí film pro rozveselení v průběhu týdne doporučuji a doufám, že pokusy o český noir mohou dopadnout i do budoucna lépe. ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Bebjakův film s prvky krimi, drama a boxu jsem chtěl vidět v kině, ale těmi prolítl rychleji než jsem řekl švec. Sice kvalitní záležitost, dobře obsazená ( každá role výborně zahraná ), zajímavé téma, výborný špinavý vizuál, technicky dobré teda až na tu retardovanou kameru, která sama sráží dojem minimálně o jednu hvězdu, ale chápu, že to nemělo úspěch, protože masy diváků odrazuje ta syrová depka s tunami slz až moc bez světélka něčeho pozitivního natož happy endu - teda pokud nepočítám že Čermák si nakonec pořídil nového pejska. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (9)

  • Záchranářská akce se odehrává v průmyslovém areálu Setuza Ústí nad Labem. (Falcon)
  • Vyjma dvou herců jsou dozorci ve filmu opravdoví dozorci, zaměstnanci Vězeňské služby. (Falcon)
  • Byt Jana a Evy byl kompletně postaven v prostorách budovy areálu Nákladové nádraží Žižkov. (Falcon)

Reklama

Reklama