Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Úspěšný spisovatel Jan Herold se při jednom večerním posezení ve vinárně, kde se schází umělecká bohéma, seznámí s mladou začínající malířkou Jarmilou Bendovou. Jarmila je v krizi finanční i umělecké, neboť ztratila model pro svůj poslední obraz, bez něhož nemůže uskutečnit výstavu a bez prodeje obrazů na výstavě nebude moci zaplatit dluh panu domácímu. Herold se o jejích problémech dozví a protože se do dívky zamiloval, snaží se jí všemožně pomoci. Jako stařeček jí sedí modelem, aby mohla dokončit obraz, jako věštec postraší pana domácího, aby na ní nevymáhal činži, a u svého nového nakladatele jí zařídí výstavu v prestižní výstavní síni. (NFA)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (44)

cariada 

všechny recenze uživatele

Oldřich jako spisovatel ,který se zamiluje do malířky Lídy. A tak jí dělá v převlečení dědka s niněrou a zároven si jí zve do své věštírny ,aby jí předurčil sám sebe. Velice vymakané jak zbalit dívku. Nesmím zapomenout na Václava Trégla jako domovníka ,který stále čeká ,že mu chudí umělci zaplatí činži. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Malířka Lída Baarová vyhlíží neznámého dobrodince, do kavárny vplouvá Oldřich Nový a pianista laškovně zapreluduje motiv "jen pro ten dnešní den"... :o) Spisovatel Herold je vlastně antitezí Kristiána. Úspěšný, bohatý a sebevědomý muž, který se vydává za žebravého staříka s niněrou, aby užil trochu té legrace a zavděčil se své vyvolené, která touží takového zablešence namalovat. K tomu má další alter-ego, tajemného věštce Karmina, v jehož proroctvích nenápadně trousí indicie své pravé identity a Lída Baarová je sbírá a skládá dohromady... Tomuto málo známému filmu můžete vytknout řadu objektivních nedostatků, ale proč, když vás subjektivně chytne za srdce? Oldřich Nový v nejnezvyklejší (troj)roli své kariéry, luxusní Lída Baarová umazaná od barev a jedna z mála krystalicky čistých romantických komedií, jaké v českém filmu máme. 80% ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

Čtyřicátá léta jsou, navzdory době, která rozhodně nebyla tak růžová, jak se z těch mámivých celuloidových obrázků může zdát, vzývána coby zlatý věk české filmové komedie a filmových hvězd. Těmi dozajista byli také Oldřich Nový a Lída Baarová, jejichž popularita v té době kulminovala, a kteří se poprvé na plátně setkali v předchozí Vávrově komedii Dívka v modrém. A protože úspěch plodí úspěch, bylo vcelku jasné, že i jejich další společný film bude výjimečnou záležitostí jak pro diváky, tak pro producenty. Ladislav Brom navíc patřil k blízkým osobním přátelům Lídy Baarové a její angažování do nového filmu lze chápat i jako jakousi nenápadnou přátelskou výpomoc pomluvami pronásledované herečce. Filmová romance mezi mladou, talentovanou malířkou, která touží po úspěchu a uznání, a šlechetným gentlemanem, tajným ctitelem jejího umění i sličné tváře, je ovšem oživena sérií důmyslných převleků v podání Oldřicha Nového, který tu s bravurou, elegancí a vtipem střídá masky šmatlavého dědečka s niněrou a orientálního věštce. Na vlně situační grotesky se potom pohybují herecké výkony dalších protagonistů v čele s báječnou Růženou Šlemrovou, Bedřichem Veverkou, Lálou Peškem, Zitou Kabátovou a Václavem Tréglem v roli nerudného pana domácího. A nelze opomenout ani sochařský ateliér, prozrazující vytrvalý zápas o seberealizaci mladých začínajících umělců, či Kouřícího králíka, bar s vskutku originálním názvem a vzornou obsluhou. A co teprve magické fluidum orientální věštírny a krejčí Láska, který zrovna láskou k bližnímu neoplývá? Společně s Nováčkovým evergreenem Bílé ruce klíč k divácké nesmrtelnosti. ()

otík 

všechny recenze uživatele

Velice pěkný starý film, Nový snad sedí ke každé partnerce, navíc s Lídou Baarovou jim to opravdu sluší. Hodně vtipu, narážek i milostných slov. A maskér musel také odvést slušnou práci. Tento film snad více než jiné stojí na herectví Oldřicha Nového, který v této zkoušce obstál na výbornou. Pěti hvězdičkám ale přesto ještě něco chybí (to, co nalezneme v Kristiánovi, Hotelu Modrá hvězda, Dívce v modrém nebo Eva tropí hlouposti) - asi určitá jiskra. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Film Ladislava Broma Život je krásný je nenáročné a příjemné dílko žánru romantické komedie. Silnou zbraní je hravost s detaily, optimismus a Nového exhibice nenuceného a přirozeného šarmu. On všemu vládne a s neuvěřitelnou lehkostí mění polohy, které ve svém kontextu představují vynalézavé soustrojí dobývacího systému srdce vytoužené ženy. S nadhledem využívá každé zákoutí jednoduché zápletky a lehce baví až ke svému předpokládanému šťastnému konci. Hvězdou příběhu je uznávaný spisovatel Jan Herold (vynikající Oldřich Nový). Osidla lásky důmyslně klade přesně v duchu svých literárních výtvorů zábavně napínavé kriminálky, do zvolených rolí vkládá veškerou energii. Udává rytmus i směr, náladu i touhy. Přináší závan naděje, rozdává radost a štěstí. Kouzlí pouhou svou přítomností. Hlavní ženskou postavou je začínající talentovaná malířka Jarmila Bendová (příjemná Lída Baarová), směřující veškerou svou pozornost na plnohodnotné vykročení vytoužené umělecké kariéry. Rafinovaná osidla občas dráždivě poodhalí masku a tajemno je mocným pokušením. Výraznou postavou je mumlající Heroldův sekretář Bedřich (velmi zajímavý Bedřich Veverka), který mistrně a pohotově balancuje na hraně stálých finančních potíží. Mezi výraznější postavy patří Jarmilina osamělá kamarádka a malířka Helena (sympatická Zita Kabátová), další umělecký kumpán a roztržitý sochař Vojta Polívka (zajímavý Ladislav Pešek) a přehlíživý nakladatel Arnošt Hartl (dobrý Jiří Steimar). Z dalších rolí: v hysterickém naléhání po splacení dluhů nikdy neustávající pan domácí umělců (dobrý Václav Trégl), poslušná úřednice u Hartla (Lola Skrbková), netrpělivý krejčí Láska (Vladimír Majer), po klevetách lačná Heroldova teta Hermína (příjemná Růžena Šlemrová), úslužný sekretář nakladatele Hartla (František Filipovský), či stylový sluha mysteriózního věštce (dobrý Antonín Zacpal). Život je krásný nemá ambice mimo svůj žánr, nenáročnou zápletku naplnil hravým nadhledem a elegantním hereckým vladařem. Šířit radost a optimismus je jeho určením. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (3)

  • Roli listonoše si zahrál sám režisér Ladislav Brom. (Teres)
  • Když Herold (Oldřich Nový) vstupuje do klubu „U kouřícího králíka“, kde Jarmila (Lída Baarová) zrovna hledá tajemného muže, o kterém ví pouze to, že měl na ruce prsten ze zeleným broučkem, hrají klavíristé slavnou melodii S. E. Nováčka "Jen pro ten dnešní den", která se v předchozím roce objevila ve filmu Kristian (1939). (ilDivino)
  • Oficiální premiéra se konala v pražském kině Blaník, avšak ještě dříve mohli film spatřit diváci v Chocni, která je rodištěm režiséra Ladislava Broma. (M.B)

Reklama

Reklama