Reklama

Reklama

Ten den by proběhl jako každý jiný, kdyby se na nebi neobjevilo „cosi“, co sourozencům Haywoodovým zabilo otce. Bylo to UFO? Nebo je vysvětlení mnohem racionálnější? Nikdo nic neví. Zjevné je jen to, že to, co se děje v okolí malé koňské farmy, na níž OJ (Daniel Kaluuya) a Emerald (Keke Palmer) žijí, je čím dál znepokojivější a nabírá to na obrátkách. Zatímco oči senzacechtivých amatérských ufologů a záhadologů se upírají k nebi ve snaze alespoň krátce zahlédnout kousek létajícího talíře, Haywoodovi klopí zraky k zemi. Kdo se na ně nedívá, toho přece neunesou. Nebo že by pravidla neplatila? (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer 6

Recenze (509)

Davies182 

všechny recenze uživatele

Strašně to ve mně zraje. I přesto, že bych uvítal víc hororových a mysteriózních scén, tak v tomto případě musím jednoznačně hodnotit hlavně nápad, provedení, a onu celkovou znepokojivost, která se filmem line jako nápadně rudá nit. Začínám si poslední dobou všímat, že v Hollywoodu odrostla spousta fanoušků Akt X, stali se z nich režiséři, a plní si po dekádách své dětské sny - psal jsem něco podobného v mnoha minulých komentářích. Zkratka UFO už po Nope nikdy nebude tím, čím bývala. [SkyShowtime] ()

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

No NENE, další hororový píling od Jordana Peela? Tentokrát je to víc než výtečný píling, protože Peele svůj tvůrčí rukopis vypeeloval takřka k dokonalosti.... NOPE (zkratka pro Not Of Planet Earth) je totiž poutavou dekonstrukcí konceptu "setkání třetího druhu" alá filmů s tématikou UFO. Je to taky už pěknou řádku let, co Cartman dostal od mimozemšťanů anální sondu, a pokud nepočítám Akta X potažmo Válku světů, od tý doby do tohoto konceptu nikdo nepích – navíc každý subžánrový zpestření je vítané, aneb co je doma (nebo na ranči) to se počítá.... Jordan Peele navíc není žádný kopyto a tam kde jeho předchozí projekty Get Out a Us pokulhávaly, tak tam NOPE exceluje na plný čáře. Ať už jde o precizní dynamický snímání kamery pod taktovkou Hoyte van Hoytemy, pomalou a přesto intenzivní gradaci, anebo způsob jakým si Peele pohrává s mantinely formy, fikce, různorodosti žánrů a divácký tolerance. Především pak to jak snímek pracuje s mysteriózními prvky a zvukem - ať už diegetickým či nediegetickým - vám udělá slušnej nepořádek v gatích. Herecký obsazení skvělý (Steven Yeun FTW!). Zážitek tak jedině kazí intermezzo se šimpanzem, scéna kdy se z lítajícího talíře stane (doslova) lítající koberec a relativně nejednoznačná pointa.... Možná je to ve skutečnosti fakt pitomá nicneříkající konina, ale zábavná konina, která pokládá mnoho prapodivných otázek, ale nesnaží se na ně odpovědět. Za mě jde o atmosfericky vtahující, pohlcující a řemeslně poctivej ufounskej spektákl, za kterej by se nestyděl ani Štefan Špilberg, a kterej jsem si jako fajnšmekr až mimozemsky užil (jestliže takový přirovnání vůbec existuje) – a to mi žádnej hororovej expert ani Logan Paul nevezme. Přitom jde o klasickou společenskou satiru, která je provokativním meta-komentářem o mediální senzacechtivosti. Takže nejlíp uděláte, když o NOPE nebudete vědět vůbec nic a půjdete do kina naslepo. Jestli ale máte rádi koně anebo se bojíte mráčků a nafukovacích balónků, nechoďte na to.... [VERDIKT: čistě subjektivních 8,5 koňských salámů z 10] ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

„DÁMY A PÁNOVÉ, JSME POZOROVÁNI MIMOZEMSKÝM DRUHEM, KTERÝ JSEM NAZVAL POZOROVATELÉ…“     Úvodních 40 minut o hovnu. Pak se to kapku začne rozjíždět – takže to vlastně mělo začít až tady. Byť je to píčovina - je to celkem zajímavá píčovina. Sice ne napínavá, ale jsem prostě zvědavej, jak že to… a snad že by z toho mohlo vypadnout jedno z nejzajímavějších sci-fi posledních let. Nakonec je to takový nesmyslný…   /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chtěl bych natočit nejlepší záběr svýho života. 2.) Kolem baráku mě večer honí divokej balón /// Thx za titule „lordek“.                    PŘÍBĚH  ***  HUMOR  ne  AKCE  *  NAPĚTÍ  * ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Na to, ako je Nope ťažšie uchopiteľnou záležitosťou, mi pripadajú reakcie typu "Peeleho najmainstreamovejší" film trochu scestné. V každom smere tu ide o kombinácie. V žánroch sú to mimozemský atak hororového rangu s westernom, v tom myšlienkovom sa zase zaoberá prirodzenosťou a predátorstvom fauny a zároveň tým, že médiá a film, akokoľvek je ale aj adorovaný, sú najsilnejším predátorom dneška. Tomu zodpovedá aj scéna, kedy v štvorcovej papuli mimozemšťana vidíme prvé filmové zábery, legendárneho cválajúceho koňa. Či sú to kombinácie vhodne zvolené, je vecou do dlhšej diskusie. No a myslím, že Peelovi muselo byť jasné, že publikum rozdelí ani nie na dva tábory, ale skrátka že jeho novinka bude dostávať od odpadov po maximálne hodnotenia. Možno aj za to, že takéhoto mimozemšťana ste ešte nikdy nevideli; zabudnite na UFO a humanoidov. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Začínal jako komik, nyní je v očích mnoha brán jako nástupce Alfreda Hitchcocka a dalších zásadních hororových/thrillerových tvůrců. Jordan Peele dokázal svůj celovečerní debut Uteč pořídit za skromné 4 a půl milionu dolarů, výsledkem byli tržby ve výši 255 milionů dolarů a následně i odměna pro Peelea v podobě výhry Oscara za nejlepší originální film. Pozici hitmakera mohl Peele podtrhnout svým druhým filmem My, který po finanční stránce dokázal napodobit úspěch Uteč a to při mrzkém rozpočtu 20 milionů dolarů, jen s ohlasy to tentokrát bylo složitější. Přesto Peele mohl u studia Universal realizovat svůj třetí film, kdy film vyšel na 68 milionů dolarů, kamery se chopil Hoyte van Hoytema (který nahradil Wallyho Pfistera na pozici dvorního kameramana filmů Christophera Nolana) a nyní jen stačilo čekat, zda i tentokrát půjde o hit u diváků i kritiků. A..... Už úvodní verš z Bible jasně naznačí, o co v Nene jde především - o spektákl. Spektákl samotný, touha po slávě a úspěchu s ním spojenými a také fakt, že honba za ním většinou často může vést ke ztrátě racionálního jednání a ztrátě pudů sebezáchovy. V Nene ovšem nejde jen o to a v průběhu se skutečně ukáže, že jde o nejambicióznější i nejkomplexnější Peeelův film. A paradoxně nejspíš i o ten nejméně divácky vděčný. Samotný původní název Nope nemá dle Peelea svádět k varování návštěvníků z vesmíru, ale k reakcím diváků, kteří film uvidí a nebudou věřit vlastním očím. Nene totiž dokáže za pochodu překvapovat překvapivými odhaleními, překvapivým vývojem událostí i přeskakováním mezi žánry, kdy jde Nene označit za sci-fi horor s prvky komedie i sociálního dramatu. Jen schopnému tvůrci s jasně danou vizí se následně takovýto projekt nerozpadne pod rukami. Při sledování je jasné, že Peele neztratil svůj scenáristický um, zároveň se ovšem ukazuje, že je prozatím Peele každým svým filmem lepší a lepší režisér. Kdekdo si při sledování nejspíš vzpomene na Blízká setkání třetího druhu Stevena Spielberga nebo Znamení M. Nighta Shyamalana. Peeleova inspirace ovšem nejspíš sahá ještě o kus dál, nejen k jeho oblíbené The Twilight Zone. V Nene je tak cítit hybrid snahy přiblížit se starým hororům, zároveň se ovšem Peeleovi daří přijít se svěžím přístupem. Dokáže překvapovat za pochodu, přitom všem pracovat s atmosférou a vše postupně dokopávat k finále, které dokáže dostat perfektně budovanému gradování. Jen to ovšem nebude k všeobecnému nadšení u většiny diváků stačit. Peele se nadále projevuje jako filmař, jehož filmy jsou plné skrytých významů, k plnohodnotnému zážitku je není nutné zbystřit, pomáhají ovšem k plnému docenění celého příběhu. Jednotlivých postav, pojítek i vývoje vyprávění. Právě zde bude pro spousty diváků problém, kdy například půjde pro mnohé snadné odsoudit úvod, který jakoby vypadl z jiného filmu. A přitom je pevnou součástí celého vyprávění a plně koresponduje s onou tématikou spektáklu a posedlostí s ní spojenou. V průběhu se navíc ukáže, že existuje smysluplný důvod pro to, že jsou dvě hlavní postavy majitelem koňského ranče a navíc i několik milých detailů, jejichž největší handicap tkví v tom, že je většina diváků nedokáže docenit. Potěší navíc fakt, že na to Peele tentokrát jde tak trochu jinak, přitom všem poté zůstává schopným žákem zkušených hororových tvůrců. Jakoby si uvědomil, že je Peele sice mnohými pasován na krále moderního hororu, klíčem k právem zaslouženému žezlu je ovšem pokora. A především i to správně vedení herců. Daniel Kaluuya už ani dvakrát nedokáže překvapovat svým soustředěným a fenomenálním výkonem, příjemným překvapením je naopak Keke Palmer, která si svým hyperaktivním výkonem krade spousty momentů pro sebe. Pak už se jen stačí radovat, že má Michael Wincott po delší době výraznou roli, Steven Yeun se po Minari pořád dokáže projevit jako nadějný herec a prakticky neznámý Brandon Perea vyvolá zvědavost a chuť ho v nejbližší době někde vidět znova. Hlavní hvězdou ovšem přeci jen většinu času filmu zůstává nebe a Peele měl v Hoytemovi tu nejlepší možnou volbu. Projeví se i Hoytemova šikovná práce s kontrastem barev, dodá pár svižných kamerových sekvencí a opět vyvolá dojem, že jeho absence zlatého plešouna velký omyl. Po třetí jinak k Peeleově filmu skládá hudbu Michael Abels a i potřetí je husina zajištěna. Ani Nene se poté v rámci Peeleovy scenáristické a režijní kariéry neobchází bez pár bizarních výjevů, u kterých si budou klepat na čelo i ti nejvíc nadšení. V součtu jde ovšem vytáhnout pero a i napotřetí podtrhnout, že je Peele skvělý vypravěč. Pořád spíše za psacím stolem, než za kamerou, přesto platí, že Peele jako režisér skutečně zraje. Možná je ještě pořád příliš brzo na to, aby byl Peele pasován na jednoho z nejlepších hororových tvůrců všech dob. Na druhou stranu ovšem platí, že pád z ranku M. Night Shyamalana prozatím Peeleovi nehrozí. Nene možná nebude vděčnou podívanou, i ti zklamání ovšem nejspíš ocení ambice a pokus na to jít tak trochu jinak. Peeleovu tvorbu se každopádně rozhodně vyplatí v následujících letech nadále sledovat.... Viděno v kině: 2x () (méně) (více)

Galerie (31)

Zajímavosti (28)

  • Když Jupe (Steven Yeun) prohlásí: „In one hour you will leave here having witnessed a spectacle,“ zbývá do závěrečných titulků filmu přesně jedna hodina. (TheEvilTwin)

Související novinky

Noc ve filmu Nene je jako žádná jiná

Noc ve filmu Nene je jako žádná jiná

19.09.2022

Přinejmenším filmoví fanoušci jistě dobře vědí, že noční scény se často točí ve dne. Používá se přitom technika zvaná „americká noc“, kdy se na záběry pořízené za denního světla aplikuje modrý filtr,… (více)

Míří k nám další velká streamovací služba

Míří k nám další velká streamovací služba

11.09.2022

V Česku je dnes možné předplatit si desítky streamovacích služeb, prorazit na poměrně saturovaném trhu se ale pokusí další. A může mít dobrou šanci na úspěch. Jde totiž o SkyShowtime, výsledek… (více)

Srpen se ponese v duchu velkých premiér

Srpen se ponese v duchu velkých premiér

01.08.2022

Měli jste pocit, že letošní léto bylo, alespoň co se nabídky v kinech a na streamovacích službách týče, doposud poněkud chudé? Pak vás nejspíš potěší zpráva, že srpen v tomhle směru ledacos napraví.… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno