Režie:
Gus Van SantScénář:
Mike RichKamera:
Harris SavidesHudba:
Bill FrisellHrají:
Sean Connery, Rob Brown, F. Murray Abraham, Anna Paquin, Busta Rhymes, Michael Pitt, Michael Nouri, Matt Malloy, Matt Damon, Alison Folland, April Grace (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Samotářský spisovatel William Forrester (Sean Connery) před čtyřiceti lety získal Pulitzerovu cenu. A to bylo naposledy, kdy o něm svět slyšel. Když sportovně nadaný afroamerický chlapec Jamal Wallace (Rob Brown) vleze k Forresterovi do bytu a náhodou tam zapomene batoh plný vlastních spisů, začnou mít události spád, který oba protagonisty překvapí. Když překonají vzájemně své předsudky, nachází Jamal ve Forresterovi prvního příznivce své literární činnosti a svého pozdějšího patrona. Forrester má zase poprvé po dlouhých letech důvod, aby se vzdal své dobrovolně přijaté samoty. Jejich přátelství však projde zatěžkávací zkouškou poté, co je Jamal autokratickým profesorem Crawfordem (F. Murray Abraham) obviněn z plagiátorství. Oba muži stojí před závažným dilematem – Jamal se musí rozhodnout, zda bude následovat svůj sen, nebo zradí drahého přítele. Forrester je zase nucen volit mezi tím, zda zůstane ve své ulitě, nebo se odhodlá pohlédnout na svět novýma očima. (HBO GO)
(více)Recenze (104)
na to že mladý "jamal" tu hral svoju prvú rolu a nikdy dovtedy nebol hercom, fantasticky sekundoval Sean Connerymu. Výrazy tváre, ktoré povedali viac ako scenár a fakt, že pozeráme na film z roku 2000, keď ešte ani elektrika nebyua a kerá byua aj tá trásla, to bylo mimoriadne pekne nastrihané a atmosfericky dotiahnuté do filmovej balady bez vysokého rozpočtu. O 5 rokov si strihol film Couch Cartra ale tento bol prvý,. Jasne že mudrlant chrobák truhlík POMO napíše, že to tu už bolo, áno, bolo, ale tu to bolo prvý raz a ostatné filmy pajcovali look deja , výbornej soulovej muziky a atmosféry Bronxu . Dojem ostáva dlho potom, nevymaže sa vám z hlavy ani po rokoch. to je rozhodne viac, než u väčšiny iných filmov. ()
Tímto snímkem se Van Sant, pokusil navázat na úspěch, který slavil s "Dobrým Willem Huntingem" a opět nám přináší příběh geniálního mladíka, který se střetává s tajemným a pro okolní svět uzavřeným starcem, aby si navzájem ukázali, co to znamená život. Bohužel tentokrát nemá k ruce tak dobré herce (nic proti Connerymu ale Williams byl v Huntingovi, daleko zajímavějším lektorem hlavního hrdiny) ani tak propracovaný scénář a tak v tomto případě působí film velice prázdným dojmem, který nejen, že se kvalitám "Willa Huntinga" ani nepřibližuje ale i v globálu, působí příliš vlažně a obyčejně a bez Conneryho jména, by jistě rázem zapadl. ()
Až příliš líbivá a korektní odpolední káva, která nemá náročnějšímu divákovi zhola nic co nabídnout. Sean Connery nepředvádí žádnou divočinu a ultra chytrý černoch je na tom podobně. Abraham zde však ukazuje další svou zápornou exhibici a nutno podotknout, že mu to jde s grácií sobě vlastní. Dějově je celek nevyvážený, s tunou hluchých míst, zbytečných dialogů a těžko spořádatelných gest. Myšlenka tu však je a charisma Conneryho rovněž. Nejlepší bude na celém projektu s největší pravděpodobností závěr a to i přesto, že je jedná o typicky provařenou "to on!" verzi. Ta ovšem přijde ve chvíli, kdy to člověk tak nějak nečeká, neboť je zabrán do rychlého spádu děje. Bohužel než se tento lehce existencionálně se tvářící snímek rozjede, uplyne hodně času, který člověk tak říkajíc prokouká do blba. ()
ako tak čítam komentáre, vidím, že som asi jediná, koho ani nenapadlo porovnávať to s dobrým willom huntingom. a možno je to len tým, že každý film, ktorý sa nejakým spôsobom zaoberá literatúrou, má u ňa už vopred hviezdičku navyše a o iné sa nestarám. čo dodať... čaro funguje, stále sa k tejto snímke nejak vraciam a Gus van Sant ostáva mojou stálicou. ()
Velice profesionální film, všechno tam je, jak má být a sedí, jak má sedět. Příběh, který svým optimistickým laděním sice nemůže nikoho urazit, ale nakonec přece nedá to, co slibuje. Popis světa, který je svůdný, ale přesto jen vysněný.... Čemu ale nutně věřím je, že když někdo chce hrát dobře basket, musí mít míč neustále u sebe. Ale i to se dá zpochybnit: Budu-li všude chodit s tágem (jako v "Sedícím slonovi"), budou moje výsledky v kulečníku lepší? ()
Galerie (50)
Photo © 2001 Columbia Pictures
Zajímavosti (10)
- Scény zo strednej školy Mailor-Callow sa nakrúcali na Regis High School na Manhattane. (m.a.t.o.)
- Počas natáčania sa zistilo, že Sean Connery nevie písať na stroji. V scénach, kde vidíte Forresterove ruky na klávesoch, sú to ruky dabléra. (m.a.t.o.)
Reklama