Tvůrci:
David HareRežie:
Michael KeillorScénář:
David HareKamera:
Wojciech SzepelHrají:
Hugh Laurie, Millie Brady, Danny Ashok, Iain De Caestecker, Sarah Greene, Sidse Babett Knudsen, Helen McCrory, Gbemisola Ikumelo, Katya Martin (více)Epizody(4)
Obsahy(1)
Čtyřdílný fiktivní thriller Přes mrtvoly pojednává o energickém a charismatickém politikovi jménem Peter Laurence (Hugh Laurie). Peterův profesní i soukromý život se vinou jeho rivalů zdánlivě rozpadá. Zatímco na povrch vyplouvají jeho osobní skandály, Peter bez pocitů viny a lítosti obratně balancuje na tenké hranici mezi úspěchem a katastrofou. Bezostyšně si jde za svým cílem, zatímco se jej soupeři snaží zničit. Okolnosti však ukazují, jak těžké je pro člověka i společnost uniknout vlastní minulosti. Dokáže se Peter vymanit ze spárů svých démonů a znovu zvítězit, když na každém rohu číhají nepřátelé? (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (20)
80 %. První dojmy byly vcelku rozpačité. No a posléze si člověk uvědomí, že zanechat rozpačité pocity nejspíš bylo cílem této řemeslně zvládnuté minisérie. Její síla tkví v tom, že není zbytečně natahovaná do nesmyslných minutáží, které by konverzačce plynoucí bez velké dávky napětí mohly ublížit. Mnohé bylo pouze naznačeno a zůstalo nedořečeno, což však ničemu neubližuje. Laurie je ve své roli výborný a obrovsky mě bavila jeho psychopatická prozíravost s (cynickým) úsměvem na tváři. Ještě víc mě ale bavila Helen McCrory – role jí prostě sedla a v dialozích vládla. S Peterem Laurencem se vlastně dá trochu podvratně sympatizovat, nicméně se lze horko těžko s některou z postav ztotožnit (nejblíže jsem měl asi k nejstarší dceři protagonisty, a to nejsem žádný aktivista). Tento fenomén jsem mimo jiné zaregistroval u více seriálových produkcí BBC – nemá to být výtka. Sečteno podtrženo, koupačka ve špíně aristokratického intrikánství zaručena aneb poctivý nadprůměr z Albinu, kde zkrátka mají na politické thrillery patent. ()
Veskrze příjemná záležitost, která možná nezaplní přední žebříčky vysoko hodnocených seriálů, na druhou stranu zanechá ten příjemný dojem dobře a poctivě odvedené práce. Vůbec, podobný, politický seriál už jsem delší dobu neviděl a to mi tenhle přišel více vhod. Ideální počet dílů, převážně přesvědčiví herci a příběh, který by se (bohužel) hodí skoro do každé vlády, nejen v Evropě. Není to příjemné zjištění, jen realita, jak to dnes v politice běžně chodí. ()
Přes mrtvoly nejde ani tak samotný Peter, jako hlavně a především jeho okolí, i když ukázat to asi nebyl primární záměr tvůrců. A tak vidíme právničku, která nectí svého klienta, ať už je jakýkoli, spolupracovníky, jimž chybí loajalita a prázdné vztahy. Čekala jsem víc (nebo míň, jak se to řekne) . ()
není to to nejlepší co kdy HBO stvořilo.Není to ani nijak extrémně dramatické,i přesto že dějových linek je tu kvantum a ne všechny se dočkají uspokojivého uzavření,ale mě to celé ty díly bavilo sledovat.Jednak proto,že mám rád politická dramata a tohle celkem hezky ukazuje,že vládnou spíš úředníci (tím spíš v Anglii - nejednou jsem si vzpomněl na Jistě pane ministře) a druhak proto,že Hugh Laurie je pořád okouzlující son of a bitch.Jeho Peter není v žádném případě zrovna kladná figurka a role model,ale přesto má takové charisma,že sem mu nepřál aby dopadl úplně špatně.Asi to není úplně dobře,ale můžu se alespoň ukolébávat tím že jde o seriál a ne reálný svět.I když tam to nejspíš bude mnohem horší...70% ()
Hrdina politik vyhraje těsně soudní spor s novinářkou a čelí dalším průšvihům. Je pěkně viděl prostředí politiků, kteří nejsou tak vidět a škody, které mohou napáchat. Jejich domácnosti. Fungování soudního systému a médií. Britští diváci zde řeší své problémy jako privatizovat své zdravotnictví, čímž by se mohly vidělit lukrativní obory a ty chudé upadnout, nemilosrdní vlastníci nemovitosti, kteří vylidňují centra měst apod. Nesoustředí se ale na jedno silné téma. Pro mě to bylo nepříjemné prostředí , protože individualistický a soutěživý Londýn považuji za pekelné město. ()
Reklama