Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Harry Cain je člen ochranky v obchodním domě. V něm se nedávno stala vražda, při které byla zabita jeho žena Claire. Harry se nemůže smířit se smrtí svojí ženy, je znechucen z vývoje vyšetřovaní policie, a tak začíná pátrat na vlastní pěst. Nejde mu na rozum kdo a proč by chtěl zastřelit jeho ženu. Vydává se vlastní cestou a přes svého kolegu a kamaráda si vypůjčuje videokazety se záznamem z kamerového systému z onoho osudného dne a sbírá informace. Den co den projíždí videokazety a fotí si tváře lidí, píše informace, až jednoho dne náhodou narazí v protějším domě na zvláštní rodinnou fotku. Po jejím důkladném prozkoumání zjistí, že byla focena před motorestem ve vzdáleném městečku, kde poznal svoji ženu Claire, ihned tam vydává v domnění že možná natrefil na horkou stopu. (Pishin)

(více)

Recenze (93)

emma53 

všechny recenze uživatele

Pro někoho zřejmě velmi zajímavý film s depresivní atmosférou, ale já jsem byla osobně zklamaná. Asi jsem to dnes vzala za špatný konec, ale skutečně mně tady pointa nějak unikla. Podle mého laického názoru tomu chyběl ten správný potenciál a trochu rychlejší tempo bych taky unesla. A to jsem na pomalu plynoucí filmy docela zvyklá, ale tady bylo až ubíjející. Jinak vizuálně to bylo velmi dobrý a výkon Johna Tuturra v roli Harryho přesvědčivý. Suma sumárum dnes nad trojku určitě nejdu. ()

Eldrick 

všechny recenze uživatele

Refnův zahraniční debut a hlavně finanční propadák, kterým se zadlužil natolik, že se rozhodl natočit pokračování PUSHER, aby dluhy umořil. Samotný film oplývá napjatou atmosférou jak kšandy. Lehce hitchockovský koncept inspirovaný také očividně Lynchovým LOST HIGHWAY předznamenává Refnův pozdější neonový fetiš. Hlavně závěr v hotelu připomene scénami ve výtahu a na chodbách současnou formální podobu Refna. První polovina filmu se věnuje posedlostí hlavní postavy, kdežto druhá zas neuspokojivě vysvětluje, co se vlastně stalo. Závěr vyšumí do ztracena. Nedivím se, že film propadl. Neví totiž, pro jaký publikum je určen. ()

Reklama

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Těsně po Drive asi nejlepší Refn... Posedý Turturro snažící se v rozostřených zvětšeninách záznamů bezpečnostních kamer, najít vodítko, je zcela uvěřitelný a sugestivní.. Refn je soustředěný a pomalý, ale nesklouzává do sebeparodie (jak se mu to někdy stává). Byl jsem napjatý jak kšandy a za mě je to někde mezi 4 a 5 ()

Radiq 

všechny recenze uživatele

Fear X? Proč jako zrovna Strach X? Ze začátku pořád koukáme na rozmazané a kostičkované záběry z analogových kamer (ano, zde nefunguje ten magický zoom, který vám to i zostří). Ale táááhne se to jak slina po okně. Už jsem tam tak trochu očekával jednorukého muže jak z Uprchlíka, ale pak nastane zvrat, děj odhalí nové postavy a od té doby se dá leccos předvídat. Ale že to najednou chytí takovej jakejsi Lynchovskej až twin-peakovskej nádech, to jsem nečekal. Pořád to totiž trochu smrdí tajemnem a některé scény jsou vizuální diamanty, tím myslím ty v hotelu. Pak ale červenočerné psycho, nemocnice a je konec... a co si z toho má chudák divák vzít? Už už jsem v jednu chvíli chtěl napsat, že to nebylo zas tak špatné, ale teď se už nedivím, že to tak propadlo. Protože po hodině a půl nedostanete vůbec nic. ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Výborný Refnův americký film, připomínající mi svou dusivou, temnou a záhadnou atmosférou něco od Lynche, možná Lost Highway. A John Turturro je jako vždy naprosto vynikající. Napětí ve filmu je tak husté, že by se dalo krájet, a přitom jeho děj je poměrně chudý a tempo pomalé - z toho tedy vyplývá, že Refn je výjimečně dobrý režisér. Dlouho jsem se domníval, že zápletka bude typu "schizofrenie, rozdvojená osobnost", ale nakonec bylo všechno jinak. A scénář od Huberta Selbyho juniora mě inspiroval k chuti si od něho po dlouhé době něco znovu přečíst... Silné čtyři. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (4)

  • Závěrečné titulky doprovázejí záběry bezpečnostních kamer, které Harry Cain (John Turturro) sledoval. (vojacekr)

Reklama

Reklama