Reklama

Reklama

Jeden obrněný vlak převážející půl milionu dolarů ve zlatě versus pětice zlodějů s geniálním plánem... Mexiko na vrcholu občanské války. Od pobřeží míří do hlavního města vlak s půl milionem dolarů ve zlatě, jež by generálu Huertovi umožnilo pustit se do dalších bojů s povstalci. Na naditý vlak má ovšem spadeno Holanďan (Peter Graves), ve Státech hledaný psanec, který kdysi našel azyl právě u mexických revolucionářů. Plán na přepadení obrněné lokomotivy však vyžaduje pomoc několika starých přátel z druhé strany hranice: hromotluka Mesita (Bud Spencer), mistra demolic Augusta (James Daly) a málomluvného Samuraje (Tecuró Tanba). Partu veteránů pak doplňuje „létající“ Dominguez (Nino Castelnuovo), který naopak nedokáže zavřít pusu. Nesourodá pětice má jen pár dní na přípravu a náročný plán loupeže nevyžaduje jen jejich schopnosti, ale také vzájemnou důvěru. Ale kdo by se spoléhal na zlodějovu čest... Italský zapata western natočil Don Taylor v tandemu s Italem Zingarellim, italským producentem, jenž stojí za většinou nejznámějších filmů Buda Spencera a Terence Hilla. V Armádě pěti mužů (1969) vystupuje pouze ona větší polovina slavné dvojice, už tehdy ale Spencerův Mesito předznamenává pozdějšího Bambina, Bena nebo komisaře Rizza – urostlého bručouna, který věci řeší věci ručně, s ničím se nemaže, ale v jádru jde hlavně o velké dítě. (Česká televize)

(více)

Recenze (47)

fragre 

všechny recenze uživatele

Zábavná a napínavá špageťácká povídačka. Začátek (hledání jednotlivých členů tlupy, kdy je každý charakterizován krátkou příhodou) připomíná Sedm statečných, ale pak se to rozjede zcela jinak, spíše ve stylu dobových gangsterek o rafinovaně organizovaných loupežích (Velký šéf s vlakovou loupeží byl možná inspirace této části). Konec ve stylu viva la revolución, který je ovšem jen takovým přílepkem, zase připomene Corbucciho Vamos a matar, compañeros. Ale bavil jsem se a tyto inspirace (pokud to nebyly jen dobové shody) mi zábavu nerušily. Pěkná hudba, zvláště ten chorál zpívaný vesničany při přípravě popravy jejich předáka. ()

hrona 

všechny recenze uživatele

Je opravdu veliká škoda, že se tento western u nás nikdy nevysílal, jelikož by se dle mého názoru zařadil mezi takové klasiky, jako Sedm statečných, či filmy Sergia Leoneho. Kovbojka každým coulem, se vším, co do těchto příběhů patří. Od Buda zde nečekejte typického bitkaře (pravda jednou si bouchne), ale jinak spíše vážná vedlejší role. Výtečná hudba. Vřele doporučuji pro milovníky daného žánru. ()

Reklama

sud 

všechny recenze uživatele

Jeden z těch výrazně lepších spaghetti westernů, které nerežírovali matadoři žánru. Přímočarý děj už nemůže být přímočařejší, ale vůbec to nevadí, když je to napínavé až do konce. Herci jsou sympatičtí (Bud Spencer tu má sice poměrně seriózní roli, ale už v sobě začíná objevovat komediální talent) a závěr sice může vzbudit rozpaky, ale já ho docela uvítal. 85%. ()

špaček421 

všechny recenze uživatele

Tohle rozhodně patří do mýho top 20 špageťáků. Je to koprodukce s Američanama, část režíroval americký režisér Don Taylor, část Italo Zingarelli. Takže narozdíl od jiných filmů s Budem Spencerem se Bud namluvil do angličtiny sám, což je sice dost poznat, ale vůbec to nevadí. V hlavních rolích jsou tu sice nevýrazní američtí herci Peter Graves a James Daly, které však zastiňují výborní Spencer a Nino Castelnuovo jako mexický bandita Luis. Pátou hlavní roli má japonský herec Tetsuro Tamba, který hraje němou roli samuraje. Příběh sice začíná jako klasika z mexický revoluce, takže tlachy o svobodě a vítězství, ale ve chvíli, kdy jsou hrdinové a vesničani zajati mexickou armádou se to rozjede přes vyloupení vlaku až ke konci... kdy se zase začne o revoluci, ale už to dlouho netrvá. 8,7/10 ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Cítím mírné zklamání, které nedokážu přesně definovat. Možná to bylo hereckým obsazením, kde nad všechny ční pouze Bud Spencer a nemluvný Tetsuro Tamba ( díky špačku:) a zbytek ansámblu jako by patřil do jiného žánru. Zejména "Holanďan" Peter Graves mi typově nesedl vůbec, prostě uhlazený a za všech okolností kladný seladon ( tahle jeho poloha vygraduje zejména v závěru) a to prostě nemusím. Možná to bylo několika logickými kiksy, které obvykle odpouštím, ale tady mi to nějak nešlo, zejména plán přepadení vlaku spočívající ve schovce pod vagóny , ee, že by součástí bezpečnosti převozu zlata nebyla prohlídka celé soupravy před jejím odjezdem z nádraží ? A tak bylo to Mexiko asi. Chození po střeše bez povšimnutí osádky vagónů taky nebylo moc košer atd. Vypichuju blbosti, já vím, celé to přepadení bylo ale hlavním tahákem filmu, tak mě tyhle detaily trochu zklamaly. Bavila mě však překvapivě ta trochu agitka pro mexickou věc a ideály revoluce, zejména scéna popravy a chorál utlačovaných vesničanů a samozřejmě celá hudební složka, Ennio je prostě Ennio. Takže nakonec trochu se smutkem za tři. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (2)

  • Filmovými lokacemi byly Itálie a Španělsko – poušť Tabernas, která je jednou ze španělských polosuchých pouští, se nachází v jihovýchodní španělské provincii Almería. (Zetwenka)

Reklama

Reklama