Režie:
Jonathan CuartasScénář:
Jonathan CuartasKamera:
Michael CuartasHudba:
Andrew Rease ShawObsahy(1)
Dva záhadní sourozenci se ocitnou ve sporu ohledně péče o svého křehkého a nemocného mladšího bratra. (JasonCZ)
Videa (1)
Recenze (17)
Že v plebejské Americe chovají k aristokratickým upírům antipatii (a naopak mají náklonnost pro páchnoucí lykanská zvířata), je všeobecně známo. V lepším případě jsou zobrazováni jako nesympatičtí elitářští snobové (Underworld), v horším jako animálně primitivní krvelačná monstra (Priest, From Dusk Till Dawn aj.). A zde je dokonce nosferatu zkarikován do podoby mentálně retardovaného chcípáčka, trpícího nedostatkem sociálního kontaktu, a hlavně neschopného samostatného života, tedy ulovit si sám něco k snědku. Kde jsou jeho upírské superschopnosti? Tvůrci mu všechny pověstné přednosti odebrali, ale slabosti naopak ponechali (sluneční svit). Ale lhal bych, že jsem se na tuhle alternativní upírskou "festivalovku" díval s nezájmem, naopak, moc mě bavila, i když určitě ne tolik, jako vzdáleně příbuzný Låt den rätte komma in. A nepříliš působivou a necharismatickou postavu staršího bráchy plně vynahradila schizoidní sestra, hubená nordická bestie, pro kterou podříznout chlápka a vykrvit ho do kbelíku je zhruba takový "problém", jako skočit se síťovkou pro mlíko a rohlíky přes ulici do sámošky. Rád bych tuhle dámu ještě někdy viděl v podobně deviantní roli. ()
Bavilo ma to. V celej svojej pomalosti a postupnom budovaní napätia. Komorný debut, ktorý je variáciou na upírske filmy, pohladí dušu milovníkom indie produkcie. Je kokteilom minimalistickej rodinnej drámy, low-budget hororu a strohej formy (formát rámu 4:3, statická kamera, fajn kompozície). Cena Občana Kanea pre najlepšieho nového režiséra (Sitges Film Festival). ()
Upíři klasického střihu už asi s konečnou platností vymřeli. V tomto případě krvesaje s nadlidskou silou a ostrými tesáky vystřídala mátoha cumlající krev z misky. Z misky!!! A aby toho nebylo málo, tohle upírské poleno si ani nedokáže obstarat potravu samo, takže čeká, co mu kde uloví jeho lidští sourozenci. Pokud by to bylo vyladěné do komedie, mohla to být docela sranda, ale tohle je čistokrevný indie blábol s unavenými herci a ještě unavenější režií. Na festivalech se o tom jistě povedou hlubokomyslné debaty, ale obyčejný žánrový fanda si popláče nad ztraceným časem. 10% ()
Svojský indie horor, ktorý mi naháňal zimomriavky už len pri pohľade na šialené výrazy Owena Campbella a Ingrid Sophie Schram. Námet zháňania obetí na krvavé desiaty pre chorého brata/upíra sa mi pozdával, ale vo filme mi chýbalo pozadie trojice súrodencov. Ako sa postava Thomasa nakazila? A kedy sa dvojica rozhodla, že sa z nich kvôli prežitiu brata stanú sérioví vrahovia? ()
[FEBIOFEST] Upírské příběhy na moderní variace jsou dneska v celku trendy. A já tomu docela rozumím. Pokud to někdo dokáže pochopit jinak a lépe než ve stylu Twilight, tak to mnohdy vyjde minimálně experimentálně. Toto je případ, kde režie je v celku precizní, vybírá si bedlivě, co nám ukáže a nechce nás mást nějakými zbytečnostmi. Suma sumárum, film to extrémně přínosný není, ale stále šlo o zajímavý zážitek, který dával od začátku do konce smysl, což je něco s čím se nemůže chlubit ani polovina festivalové reprezentace, která na mě letos padla. ()
Galerie (5)
Photo © Dark Sky Films
Reklama