Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Catherine DeneuveSusan Sarandon a David Bowie září v gotickém příběhu o nehynoucí kráse, nekonečné vášni a nehorázně ceně, kterou za ni museli zaplatit. Několik set let stará upírka z Egypta jménem Miriam a její milenec, upír John, loví obyvatele New Yorku, kteří s oblibou navštěvují tamní kluby. Miriam svým milencům může propůjčit dlouhověkost, ovšem nemůže jim zaručit nesmrtelnost. A tak, když John začne nečekaně rychle stárnout, svede Miriam Sarah - lékařku, která se věnuje předčasnému stárnutí... (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (158)

JFL 

všechny recenze uživatele

V rukách debutujícího Tonyho Scotta se ze scénáře na banální upírskou jednoaktovkou stává uhrančivá audiovizuální óda na věčnou krásu. Scott poprvé dostal k dispozici celovečerní plochu a příležitost proměnil v absolutní exhibici svého stylu, formovaného nejen prací na reklamách, ale také během začátků spolu s bratrem Ridleym v rámci mladistvé britské indie-experimentální scény. "Hlad" představuje impresionistickou koláž fetišisticky formalistických vinět. Přeskakuje z jednoho okamžiku do paralelních i retrospektivních výjevů, ale hlavně se v širokoúhlých detailech opájí svůdnými tvářemi a šíjemi nejen ústředního tria zdejšího hereckého ansámblu snů. Příznačně se většina filmu odehrává v okázale nasvícených interiérech, které záměrně působí jako uměle kašírovaná mauzolea obklopující chladem věků zdejší postavy, které marně touží pokořit pomíjivost života, času i touhy. Scottův formální rukopis destiluje a do filmu vepisuje esenci každé jednotlivé chvíle, ať už se jedná o hladový atak upírů, vášnivé milování nebo jen dialog sálající napětím vzájemné přitažlivosti (pasáž u klavíru s Lakmé od Delibese vysoce ční v síni slávy audiovizuálního erotična). Hlavním upírem tak nakonec není toliko postava ztvárněná Catherine Deneuve, nýbrž filmové médium samotné, které pomíjivou krásu okamžiků skrze rukopis Tonyho Scotta konzervuje do svůdně nemrtvé dokonalosti. ____ PS: Na velkém plátně v Biu Oko to byla cinefilní extáze. ()

cariada 

všechny recenze uživatele

Upírská story, která převrací všechny zažité tabu. Konkretně upíři vesele chodí za deního světla a vůbec jim to nevadí. Nemají žádný jejich zuby a používají jakýsi přívěšek na podřezání. Celé je to jen o tom , že jeden upír začne velice rychle stárnout a jeho žena si hledá náhradu, ale ta netouží po věčném životě a tak se brání. Nejvíc asi zaujmou milostné scény, jinak je to slabší průměr. ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Upírské horory vážně nemusím, připadají mi hloupé, jejich zápletky primitivní a působí na mě většinou dojmem nechtěné komedie. Menší naděje jsem nedávno vkládal do slavné adaptace Drakuly v režii Wernera Herzoga, ale dočkal jsem se nakonec přibližně stejného braku obohaceného akorát malebnými záběry přírody. Takže Hlad buď vůbec nebyl upírským hororem (ale jo, byl!) nebo mohu Tonyho Scotta hned po své první zkušenosti s jeho tvorbou považovat za geniálního režiséra. Tento film na mě před půlrokem zapůsobil svou atmosférou včetně neotřelého pojetí žánru jako tajuplné zjevení a teď po opakované projekci jsem se konečně odvážil k němu doplnit i hodnocení s komentářem. Pro mě je Hlad po čase další z důkazů, že v rámci každého (sub)žánru může vzniknout osobitý filmový klenot (stejně jako průměrný film nebo nepoužitelný škvár) a ano – já byl snad poprvé od počátku do konce fascinován příběhem o upířích lidech bez toho, abych se u toho cítil jako u frašky. Příběh protkaný vášní i krví, jemuž dominuje v popředí nekompromisní ženská hrdinka, rafinovaná kráska milující a zároveň do záhuby lákající, pojal režisér jako psychologické vztahové drama. Zvláštní stylizace, v níž dominovala modrá barva a komorní atmosféru velkoměstské vily krásně doplnily poetické tóny klavirní a houslové hudby, mě dokázala držet v napětí či minimálně v okouzlení... a Catherine Deneuve v nejlepších letech vskutku nelze odolati ani když projevuje upíří nebo lesbické choutky. :) [90%] ()

MrPierc 

všechny recenze uživatele

Od Tony Scotta jsem tak nádherný umělecký počin vůbec nečekal. Upírská tématika pojatá tak starosvětsky a tragicky. Záhadní sousedé nejsou jen podivíni, ale také stovky let staří upíři, kteří žijí až do skonání věků. Žádné brutální zabíjení ani většina upírských klišé s česnekem. Film je spíše psychologické drama se zamyšlením, zda je nesmrtelnost tak dobrá, jak si každý myslí, protože ne vždy může být nesmrtelnost spojena s mladým tělem. Pěkné masky, nervózní tajemná hudba a chladně klidná Catherine Deneuve, která se chová tak hezky aristokraticky a žensky dle starých dob. Opravdu příjemné krve třísnící překvapení. ()

malylada 

všechny recenze uživatele

Do Tonyho Scotta bych neřekl, že vytvoří takto psychologický počin o upírech, který má hodně blízko k vynikajícímu Interview s Upírem. Romance plná existenciálních otázek nemá takový šmrnc jako u zmíněného filmu a tempo je místy moc uspávací, ale naštěstí v závěru chytí správný spád. Hudba je s vizuálem dokonale propojena a už jen díky tomu stojí film za shlédnutí.......7/10 ()

Galerie (99)

Zajímavosti (15)

  • Kostýmní výtvarnice Milena Canonero jednoho dne během natáčení zmizela a nebyla k nalezení. Později se zjistilo, že letěla do Říma nakoupit kapesník pro Davida Bowieho. Letěla tam na vlastní náklady, jelikož zjistila, že v Londýně nejsou k sehnání látky, které by ve filmu uplatnila. (Pavlínka9)
  • Během natáčení nechal Tony Scott 11letého syna Davida Bowieho, Duncana Jonese, poletovat na place s kamerou. Scott údajně nakonec použil fragmenty z Duncanových záběrů. Po smrti Tonyho Scotta se Duncan Jones vyjádřil, že Scott byl pro něj mentorem a doporučil mu studium na London Film School. (Eldrick)
  • Poslední film ve kterém si zahrála Bessie Love. (Pumiiix)

Související novinky

Zemřel zpěvák a herec David Bowie

Zemřel zpěvák a herec David Bowie

11.01.2016

Nikola Tesla z Dokonalého triku, Pilát Pontský z Posledního pokušení Krista nebo Thomas Jerome Newton z Muže, který spadl na Zemi. Včera nás v 69 letech opustil legendární zpěvák David Bowie a… (více)

Reklama

Reklama