Režie:
Ridley ScottKamera:
John MathiesonHrají:
Russell Crowe, Joaquin Phoenix, Connie Nielsen, Oliver Reed, Richard Harris, Derek Jacobi, Djimon Hounsou, David Schofield, John Shrapnel, Tomas Arana (více)VOD (6)
Obsahy(1)
Příběh římského generála Maxima začíná v zimě roku 180, kdy v čele římských legií zvítězil nad germánskými kmeny. Po bitvě dorazí do ležení císař Marcus Aurelius se svými dětmi, slabošským synem Commodem a dcerou Lucillou, která byla kdysi Maximovou milenkou. Věčnými boji unavený císař požádá Maxima, aby se po jeho smrti stal protektorem Říma. Generál to však odmítne. Když se Commodus dozví, že ho otec nehodlá jmenovat svým nástupcem, zákeřně ho usmrtí a zmocní se vlády. Maximus se novému vládci odmítne podrobit a je zatčen. Podaří se mu uprchnout a spěchá domů. Svůj dům najde vypálený a manželku i syna zavražděné. Vyčerpán žalem i zraněním omdlí a probere se v zajetí otrokářské karavany. Je pak prodán bývalému gladiátorovi Proximovi. Společně s černým otrokem Jubou projde gladiátorským výcvikem a dostane přezdívku Španěl. Commodus se vrací do Říma a chce rozpustit senát. K tomu však potřebuje získat na svou stranu lid. Rozhodne se proto uspořádat velkolepé gladiátorské hry, kam přijíždí i Proximovi gladiátoři. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (1 634)
Ridley dal s Russellem Crowem dohromady velkolepé dílo a jelikož toto je komerční film a nikoli učebnice dějepisu, jak si ovšem někteří mýslí,tak se na to jako komerční film dívám . Beru to jako příběh generála Maximuse ve kterým mám všechno , lásku, přátelství, pomstu, nespravedlnost a hlavně tradičně skvělou Scottovu vizuální stránku .Hudba Hanse Zimmera taky chybí v učebnicích dějepisu, to Vám co lidem nadávate do pitomců, že nepoznají historický nesoulad nevad í ?? Filmovou hudbu totiž může mít film, nikoli dějiny . Dějiny můžou mít příběhy stejně tak jako filmy, ale kde máme dáno že se musí překrývat?? ()
Vizuálně velkolepě podaný příběh, hudebně rovněž precizní, děj sice není tak propracovaný, ale to by se dalo odpustit, nicméně co mi na tomhle filmu vadí, to jsou hlavně dva prvky. Jeden se jmenuje Joaquin Phoenix a druhý Connie Nielsen. Tihle dva lidé mi prostě do starého Říma pasují asi jako levá bota na pravou nohu. Zato Russell Crowe - typově přesný a dokonale drsný hrdina. Tady se při castingu trefili skvěle. Jako celek je Gladiátor opravdu působivě realistický a určitě stojí za shlédnutí i přes ty vytknuté nedostatky. Ostatně, co je dneska dokonalého. Skoro nic. ()
V tomto filme jednoznačne dostáva obsah na frak od formy a to spôsobom na ktorý ja nie som ochotný pristúpiť. Vizuálne pekné (nie však úžasná ako napr. Hrdina) nielen vďaka Connie (ktorú žeriem od Diablovho advokáta) ale aj vďaka digitálnym kulisám a zvieratám. Historická nevieryhodnosť by mi až tak nevadila, keby bola zabalená do pútavejšieho príbehu. Takto je to len priemer v pozlátku, ktorý jednoznačne ťahá Joaquin Phoenix a Oliver Reed, Crowe je dobrý ale na svoj výkon z LA Confidential nestačí. Záver patrí k jedným z najhorších a najpatetickejších scén aké som mal tú česť zhliadnuť. Ako toto mohlo poraziť na Oscaroch Tigra a Draka alebo Traffic to naozaj nepochopím. P.S. POMO gýč je s tvrdým... ()
A tak, Španěle, spolu půjdeme do Říma... za krvavým dobrodružstvím... a ta veliká děvka nás bude kojit... až budeme kulatí a spokojení a už nebudeme moct ani cucnout...... Jeden z najlepšie natočených historických filmov. Hodnotiť na filme historickú presnosť je absolútna blbosť, režisér predsa netočí dokumentárny film a ani sa nesnaží o hodinu dejepisu, len chce ukázať efektne a efektívne jeden vymyslený historický príbeh v historických kulisách. Vizuálna stránka je znamenitá a Ridley Scott ju má možno najviac premakanú zo všetkých hollywoodskych tvorcov. Hudba je parádna, herci hrajú (Phoenix mal dostať Oscara) a príbeh o krvavej ceste za pomstou naprieč bojovou arénou funguje tiež. Strhlo ma to, baví ma to, videl som to už asi 10-krát a určite si to ešte párkrát s radosťou pozriem. ()
Gladiátor jako film se rozpadá dvou částí: do smrti Marca Aurelia a na první měsíce Commodovy vlády. Zatímco první naznačuje slušný historický pohled na konec éry antoninovské dynastie, druhá, odehrávající se v období, pro něž chybí dostatek věrohodných historických písemných pramenů, postupně na sebe nabírá zátěž hollywoodské filmové neřesti: efekt navenek, který skrývá pokleslý obsah. Je pravda, že mezi špatnými filmy tenhle patří k těm lepším. Ale jako důvod pro nadšení a okouzlení nabízí přece jen poněkud málo. ()
Galerie (115)
Zajímavosti (153)
- Práci s živými tygry zajišťovala slavná krotitelka Monique Angeon, také jinak známá jako Félindra z televizního pořadu Klíče od pevnosti Boyard (od r. 1990). (CANNIBAL)
- V původních koncových titulcích měla zaznít ústřední píseň na téma „Honor Him“ od italského tenoristy Luciana Pavarottiho. Nakonec tvůrci zvolili „Now We Are Free“ od Lisy Gerrard a píseň „Il Gladiatore“ byla nazpívána až v roce 2003 a stala se velmi slavnou Pavarottiho melodií. (fannah)
- V Koloseu jsou vidět ženy sedící spolu s muži v předních řadách. Ve skutečnosti však ženy měly vyhrazená místa v nejvyšších patrech, tedy ta nejhorší. (Horazius)
Reklama